|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tidsklemma
|
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill
Kanskje han er redd for at det skal komme frem mer FrP grums?
|
|
|
|
#42 |
|
Sviiisj!!
|
Men de klarer jo å slippe ut grumset helt på egenhånd, jo!
|
|
|
#43 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill- Hadde jeg visst at jeg skulle bli tillagt meninger jeg ikke har, hadde det vært smart av meg å ikke si dette. Dette er en påminnelse om at uttalelser fra meg ofte blir benyttet av andre for å kaste seg over meg, sier Hagen til VG Nett.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillJa, jeg reagerte i grunnen mer på denne kommentaren. Stakkars ham liksom.
|
|
|
#45 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspill
For å flisespikke litt på denne: Nesten ingen saker etterforskes. Selv ikke ganske alvorlig kriminalitet med kjent gjerningsmann etterforskes, det vet de fleste som har prøvd å anmelde noe. Voldtekter blir tatt på med lett hånd, blind vold tilsvarende.
|
|
|
#46 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillJa, det siste avsnittet ditt, Polyanna, er forstemmende å tenke på. Frykter du har veldig rett.
|
|
|
#47 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillDet er alltids snakk om prioriteringer: |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Tenker du responstid om det skulle skje noe man må rykke ut fort på? Den vil jeg ikek tro blir endret, siden det er utrykningspoliti som gjør den jobben, ikke etterforskere.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillJeg har sett dikusjoner under denne nyheten på FB og nettaviser. Mange FRP-velgere er enig med Hagen. De mener det er pengesløseri. Gjerningsmannen er tatt på fersken, så det behøves ikke etterforskning… |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ringskrømt
|
Og det var også Hagens poeng. Jeg hørte ham på radioen hvor han understrekte at saken naturligvis måtte etterforskes grundig selv om gjerningsmannen var tatt, det han var usikker på, var om 100 politifolk (hvilket hadde blitt sagt) skulle etterforske saken i ett år, og han satt spørsmålstegn ved ressursbruken når vi hadde så mange andre uoppklarte og grove saker som ikke er oppklart enda.
|
|
|
#52 |
|
100 politifolk i et år? Er dette riktig? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Ringskrømt
|
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillDet har jeg ikke sjekket opp. Men det var hvert fall den uttalelsen Hagen reagerte på, at 100 politifolk skulle etterforske saken i ett år.
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Husker ikke tallet jeg. Men det var noen brutale ressursmengder det var snakk om ja. Jeg tenkte samme tanken som Hagen selv, må jeg innrømme. Dog hadde jeg vett på å holde tåta til jeg også greide å tenke ut at det er viktig å bevise saken godt nok til at dommen står seg i historisk perspektiv. |
|
|
|
#55 |
|
Ok. Da kan faktisk forstå bakgrunnen for utspillet hans, men det ble veldig taktløst og ufølsomt. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Politiet har selv gått ut og sagt at de bruker over 100 politifolk i fulltid i etterforskningen, bare i Oslo. De har også sagt at etterforskningen kommer til å ta minst ett år. Om det derimot betyr at alle disse skal jobbe fulltid med dette i ett helt år vet jeg ikke om det er sagt noe om. I tillegg gjøres det politiavhør av vitner etc over hele landet, som involverer de fleste politidistriktene i landet. Det er helt klart at dette trekker enorme ressurser, og at det spørres om denne ressursbruken er riktig, har jeg ingen innvendiger mot. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Pauset
Det er nok en grov forenkling. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ringskrømt
|
Jepp.
|
|
|
#59 |
|
Pauset
Det betyr jo ikke at det nødvendigvis er feil å enke tanken. Og at alle som tenker dem er sjempedumme TM. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspillEr det, Maz? Jeg syns din fremstilling var temmelig enkel.
|
![]() |
|
|