Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 11:56   #41
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [FrP] Kanskje ikke et helt heldig utspill

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Mao, enten har gamle Carl mistet grepet, eller saa synes han ikke noe om videre etterforskning av hvem ABB har utvekslet tanker og ideer med.

Kanskje han er redd for at det skal komme frem mer FrP grums?
Det er uansett en lite gjennomtenkt uttalelse og vil nok virke uheldig på partiet i forkant av valget som er nå.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:58   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Kanskje han er redd for at det skal komme frem mer FrP grums?
Det er uansett en lite gjennomtenkt uttalelse og vil nok virke uheldig på partiet i forkant av valget som er nå.

Men de klarer jo å slippe ut grumset helt på egenhånd, jo!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:04   #43
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

- Hadde jeg visst at jeg skulle bli tillagt meninger jeg ikke har, hadde det vært smart av meg å ikke si dette. Dette er en påminnelse om at uttalelser fra meg ofte blir benyttet av andre for å kaste seg over meg, sier Hagen til VG Nett.

Ja, hvorfor blir jeg ikke overrasket. Det er klart det er han det er synd på.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:12   #44
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

- Hadde jeg visst at jeg skulle bli tillagt meninger jeg ikke har, hadde det vært smart av meg å ikke si dette. Dette er en påminnelse om at uttalelser fra meg ofte blir benyttet av andre for å kaste seg over meg, sier Hagen til VG Nett.

Ja, jeg reagerte i grunnen mer på denne kommentaren. Stakkars ham liksom.

Gammel 15-08-11, 15:39   #45
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [FrP] kanskje ikke et helt heldig utspill

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ser ingen grunn til å lage unntak for ABB. Saken bør etterforskes slik alle andre saker etterforskes, vi driver da ikke med tillemping av lover og regler underveis. Det er vel ikke et sånt samfunn vi ønsker?

For å flisespikke litt på denne: Nesten ingen saker etterforskes. Selv ikke ganske alvorlig kriminalitet med kjent gjerningsmann etterforskes, det vet de fleste som har prøvd å anmelde noe. Voldtekter blir tatt på med lett hånd, blind vold tilsvarende.

Jeg er uenig med Hagen, altså, men det ER et faktum at man har en brøkdel av de etterforskningsressursene man trenger allerede, og ja, dette VIL gjøre at enda mindre blir etterforsket og enda mindre kriminalitet blir oppklart.

Men ellers: Dette er et brumgrumsoppsamlerutspill. Carl vet at kampen om ordførervervet er over, og han har påtatt seg den rollen som Tallulah beskrev så godt i en annen tråd: Den som appellerer til alle dem som tenker at "fæle greier det der, men man skjønner nå hvorfor han ble så frustrert, når man ser hvor ille det har blitt, og kan vi ikke få saken ut av verden, for den er fordømt ubehagelig å tenke på!", samler inn noen stemmer fra det mørke, mørke dypet, uten at partiledelsen trenger å gjøre det.

Gammel 15-08-11, 15:43   #46
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Ja, det siste avsnittet ditt, Polyanna, er forstemmende å tenke på. Frykter du har veldig rett.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 07:33   #47
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er alltids snakk om prioriteringer:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10081571

At de nå tar inn ferske politi i administrative stillinger er jo positivt. Men jeg er skremt over konsekvensene på lang sikt.

Hvor sen blir responstid om det dukker opp en ny sak?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:46   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hvor sen blir responstid om det dukker opp en ny sak?

Tenker du responstid om det skulle skje noe man må rykke ut fort på? Den vil jeg ikek tro blir endret, siden det er utrykningspoliti som gjør den jobben, ikke etterforskere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:11   #49
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Og så lurer jeg på når politikere skal la være å følge den løypa som Carli legger opp til.
Hvorfor ikke bare tie den mannen ihjel?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:56   #50
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har sett dikusjoner under denne nyheten på FB og nettaviser. Mange FRP-velgere er enig med Hagen. De mener det er pengesløseri. Gjerningsmannen er tatt på fersken, så det behøves ikke etterforskning…

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 13:06   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For å flisespikke litt på denne: Nesten ingen saker etterforskes. Selv ikke ganske alvorlig kriminalitet med kjent gjerningsmann etterforskes, det vet de fleste som har prøvd å anmelde noe. Voldtekter blir tatt på med lett hånd, blind vold tilsvarende.

Og det var også Hagens poeng. Jeg hørte ham på radioen hvor han understrekte at saken naturligvis måtte etterforskes grundig selv om gjerningsmannen var tatt, det han var usikker på, var om 100 politifolk (hvilket hadde blitt sagt) skulle etterforske saken i ett år, og han satt spørsmålstegn ved ressursbruken når vi hadde så mange andre uoppklarte og grove saker som ikke er oppklart enda.

Gammel 18-08-11, 13:16   #52
Frost

Frost sin avatar

Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og det var også Hagens poeng. Jeg hørte ham på radioen hvor han understrekte at saken naturligvis måtte etterforskes grundig selv om gjerningsmannen var tatt, det han var usikker på, var om 100 politifolk (hvilket hadde blitt sagt) skulle etterforske saken i ett år, og han satt spørsmålstegn ved ressursbruken når vi hadde så mange andre uoppklarte og grove saker som ikke er oppklart enda.

100 politifolk i et år? Er dette riktig?

Gammel 18-08-11, 13:18   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg ikke sjekket opp. Men det var hvert fall den uttalelsen Hagen reagerte på, at 100 politifolk skulle etterforske saken i ett år.

Gammel 18-08-11, 13:41   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

100 politifolk i et år? Er dette riktig?

Husker ikke tallet jeg. Men det var noen brutale ressursmengder det var snakk om ja. Jeg tenkte samme tanken som Hagen selv, må jeg innrømme. Dog hadde jeg vett på å holde tåta til jeg også greide å tenke ut at det er viktig å bevise saken godt nok til at dommen står seg i historisk perspektiv.

Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 13:45   #55
Frost

Frost sin avatar

Standard

Det har jeg ikke sjekket opp. Men det var hvert fall den uttalelsen Hagen reagerte på, at 100 politifolk skulle etterforske saken i ett år.

Ok. Da kan faktisk forstå bakgrunnen for utspillet hans, men det ble veldig taktløst og ufølsomt.
Jeg synes antallet politifolk høres voldsomt ut.

Gammel 18-08-11, 13:50   #56
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Politiet har selv gått ut og sagt at de bruker over 100 politifolk i fulltid i etterforskningen, bare i Oslo. De har også sagt at etterforskningen kommer til å ta minst ett år. Om det derimot betyr at alle disse skal jobbe fulltid med dette i ett helt år vet jeg ikke om det er sagt noe om. I tillegg gjøres det politiavhør av vitner etc over hele landet, som involverer de fleste politidistriktene i landet. Det er helt klart at dette trekker enorme ressurser, og at det spørres om denne ressursbruken er riktig, har jeg ingen innvendiger mot.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 13:53   #57
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tenker du responstid om det skulle skje noe man må rykke ut fort på? Den vil jeg ikek tro blir endret, siden det er utrykningspoliti som gjør den jobben, ikke etterforskere.

Det er nok en grov forenkling.

Gammel 18-08-11, 13:58   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Husker ikke tallet jeg. Men det var noen brutale ressursmengder det var snakk om ja. Jeg tenkte samme tanken som Hagen selv, må jeg innrømme. Dog hadde jeg vett på å holde tåta til jeg også greide å tenke ut at det er viktig å bevise saken godt nok til at dommen står seg i historisk perspektiv.

Jepp.

Gammel 18-08-11, 14:02   #59
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det betyr jo ikke at det nødvendigvis er feil å enke tanken. Og at alle som tenker dem er sjempedumme TM.

Gammel 18-08-11, 14:03   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det, Maz? Jeg syns din fremstilling var temmelig enkel.

Det er for øvrig ikke slik at Oslopolitiet må ta 100 stillinger fra eksisterende budsjett, de har fått 20 mill for å opprette disse stillingene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.