|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnFrøkna mi vil ikke bruke ull lenger,de er jo ikke i nærheten så mye ute som i bhg. Men på turdagen en dag i uka har det som oftest vært ull underst.
|
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ull på skolebarnJeg har i hvert fall tenkt ull innerst også på skolen. Snuppa går mye i kjole, så da har hun bare ullongs under. Knerten har bukse over ullongsen også i barnehagen.
|
|
|
|
#24 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnVi brukar ull på skulebarna ja. Det er vanlig romtemperatur på skulen, men dei sit jo mykje stille og blir ikkje like varme som i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ull på skolebarnJeg ser for meg noe av det samme som i barnehagen. Longs og tynn ullbukse (Prinseull f eks.) og tynn ulltrøye. Jeg har kjøpt ulltrøyer som ikke ser så utpreget ullundertøy ut.
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ull på skolebarnJeg har aldri likt ullongs som eneste inneplagg :sær:. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Ull på skolebarnProblemet med kun ullongs utan bukse over er at er at det slites fort - ull er ikkje særlig slitesterk. Og litt enig med Maz - eg syns ungane ser litt... ukledd ut, men greit nok. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ull på skolebarnFjerdeklassingen min har brukt ullundertøy på samme måte som i barnehagen, altså med vanlig bukse og genser utenpå. Har ikke sett skolebarn gå rundt i bare longsen, men det tror jeg ikke de gjorde så mye i barnehagen heller. Jeg syns også det ser litt ukledd ut. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ull på skolebarnJeg tror aldri jeg så barn i bare longsen i podens barnehage. Men ull under vanlig bomullstøy er ikke et alternativ.
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ull på skolebarn
Ja, for det er jo superviktig at førsteklassinger er korrekt kledd til enhver tid.
|
|
|
#31 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ull på skolebarnJanus sine ullfrottebukser er ypperlig til slikt bruk. Både ull og bukse i en smekk.
|
|
|
#32 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Ull på skolebarnVesla brukte ullongs, kortermet trøye/body og langermet, tynn ulltrøye over i fjor vinter, og hun så da absolutt kledd nok ut. Og så praktisk da - bare å dra enn ulldress og yttertøy over og vips så var hun klar til å gå ut.
|
|
|
#33 |
|
Med tommestokk i veska
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ull på skolebarnSønnen min har aldri pleid å gå i bare stillongsen, og har knapt eid en joggebukse i sitt liv, annet enn treningsdress til trening. Han har det ikke ubehagelig av den grunn, det fins mange andre gode myke klær. Det betyr ikke at vi har noen streng kleskode, nei. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnHer på skolen er det ingen som bruker bare longs inne. Min frossenpinn går i ullundertøy og krinkelull fra Janus hele vinteren, hender nok at han blir svett for han er ikke noe flink til å kle av seg krinkelgenseren om det blir varmt. Han elsker ull. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ull på skolebarnJeg er fullstendig klar over at det finnes myke bukser utenom joggebukser, det er nemlig det min pleier å bruke. Men siden min ikke er en frossenpinn syns han det blir for varmt med bukse og stillongs inne etter at de har vært ute i snøen. Da går han som regel i bare stillongsen, i likhet med de fleste andre barna på hans SFO. I en slik situasjon kunne det ikke falle meg inn å rynke på nesen over at han ikke var skikkelig kledt. Jeg ville selvfølgelig ikke sendt ham på skolen i bare stillongs. Eller joggebukser, for den del.
Sist redigert av Tallulah : 21-08-11 kl 13:06. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ull på skolebarnJeg håper og tror at min skolejente vil bruke ull på skolen, hun elsker ull og bor i det fra oktober til april sånn ca. Fant Månetoppen ullbukse og jakke på salg til henne i vår, så satser på at det også kan brukes over på de kaldeste dagene. Ellers blir det nok mye skjørt over tenker jeg.
|
|
|
#40 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Samme her, jeg foretrekker heller en gutt løpende i stillongs inne - enn at vi må kutte ullongsen. Det er alternativet, siden han syns det blir for varmt med bukse utenpå longsen. Forresten syns jeg ikke det ser noe mindre kledt ut med ullongs enn med tights på jenter.
|
![]() |
|
|