Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd hasj?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Ja, en gang 23 7,49%
Ja, flere ganger 79 25,73%
Nei, og har ikke tenkt det 196 63,84%
Nei, men har litt lyst 6 1,95%
Denne pollen kan du bare røyke opp! 3 0,98%
Deltakere: 307. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 22:06   #101
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?

Jeg har ikke prøvd røyk en gang.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:18   #102
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker forresten en gang på nittitallet at min mor hadde noe potpurri i gangen. Det var jo et må-ha ... det var bare det at denne her luktet hasj. Skikkelig! Og det gikk jo ikke an å si noe heller, uten å måtte innrømme at man visste hvordan det luktet

Gammel 21-08-11, 22:28   #103
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:33   #104
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Nei og jeg har heller ikke sett noen bruke det. Jeg er skikelig naiv og tror ingen rundt meg bruker slikt. Først nå i det siste jeg har fått vite at det er relativt vanlig med hasj.

Signerer. :søt&uskyldig:

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:04   #105
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde en (eller kanskje ett par?) ganger i 16-17-års alderen. "De fleste" vennene rundt meg drev med varierende grad av bruk/misbruk. I motsetning til alkohol så er det tilnærmet umulig å bli så sanseløst beruset av marihuana at man er ute av stand til å redegjøre for seg. Men jeg husker ikke hvordan jeg opplevde rusen - har et fotografi av en sinnsyk latterkrampe, men det er vel det.

Hadde det vært lovlig, så hadde jeg nok kunne vurdere å bruke marihuana en gang i mellom på samme måte som jeg bruker alkohol: en håndfull ganger i løpet av et år.

Gammel 22-08-11, 00:48   #106
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ca. 100 år siden prøvde jeg noen ganger. Jeg husker latterkuler og at jeg ble veldig tørst - og sulten når rusen gikk over. Og at noe av musikken jeg hørte på ble sinnsykt mye bedre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 01:02   #107
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Det var et vanlig rusmiddel i mine kretser i hin hårde dager. Avhengig av styrken, røykemåten og konteksten kunne det være alt fra utrolig morsomt til fælt og angstfremkallende. Jeg savner det ikke.

Gammel 22-08-11, 01:09   #108
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei,og ikke så mye som et fiber i kroppen har noen gang vært fristet.

Det er vel greia for min del også.

I perioder var jeg ekstremmotstander. Da som i "jeg forlater denne festen sent en fredags kveld fordi de røyker hasj - at dette er London og jeg må ta to baner og ikke er kjent i området gjør ingenting"...

Jeg var/er også ekstremmotstander. Det var ikke mange festene jeg fikk med meg så mye av da jeg bodde i Nederland Men jeg synes hasjbruk og -lukt (og forsåvidt røyk) er så frastøtende at det ikke var/er noe alternativ å være der det brukes. Hvis jeg oppdager det da, og det gjør jeg som oftest.

Jeg har hatt venner og mennesker i min nære omgangskrets i en årrekke som røykte det bortimot daglig uten at det endret noe for meg. Jeg fikk det i meg ved vanvare en gang, spiste pizza på fest. Men merket ingenting.

(også har jeg aldri skjønt forskjellen på hasj og marihuana??)

Sist redigert av m^2 : 22-08-11 kl 10:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:33   #109
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg var/er også ekstremmotstander. Det var ikke mange festene jeg fikk med meg så mye av da jeg bodde i Nederland Men jeg synes hasjbruk og -lukt (og forsåvidt røyk) er så frastøtende at det ikke var/er noe alternativ å være der det brukes. Hvis jeg oppdager det da, og det gjør jeg som oftest.

Jeg har hatt venner og mennesker i min nære omgangskrets i en årrekke som røykte det bortimot daglig uten at det endret noe for meg. Jeg fikk det i meg ved vanvare en gang, spiste pizza på fest. Men merket ingenting.

(også har jeg aldri skjønt forskjellen på hasj og marihuana??)

Hasj er harpiks utvunnet fra cannabisplanten, en brungrønn litt seig gugge. Marihuana er tørkede plantedeler, bare.

Gammel 22-08-11, 10:19   #110
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Og at noe av musikken jeg hørte på ble sinnsykt mye bedre.

Ja, det husker jeg at det gjorde for meg også. Husker at alle sanseinntrykkene ble forsterket, i motsetning til alkohol hvor de blir bedøvet.

Gammel 22-08-11, 10:40   #111
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, og har ikke tenkt til det heller.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 10:42   #112
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, har aldri prøvd, og kommer neppe til å teste det ut.

Kan ikke huske å bli direkte tilbudt annet enn en gang, men det var rimelig vanlig rundt meg da jeg gikk på vgs.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 10:45   #113
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det da hasj som er så vanlig, eller marihuana???
Skulle kanskje tro marihuana, som vel er billigere og "lightere", og det man ruller sammen som tobakk til en rullings? Eller er jeg helt på bærtur nå.

De jeg kjenner som bruker hasj bruker jo enten pipe eller sånn glassflaskesak som de tenner opp i.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 10:46   #114
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Ja, men det var helt lovlig, siden vi var i Amsterdam.

Gammel 22-08-11, 10:57   #115
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøvd på interrail i Amsterdam.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:27   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men er det da hasj som er så vanlig, eller marihuana???
Skulle kanskje tro marihuana, som vel er billigere og "lightere", og det man ruller sammen som tobakk til en rullings? Eller er jeg helt på bærtur nå.

I Norge er hasj vanligst. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje fordi mesteparten er smuglet inn, og tørkete blader tar veldig mye plass?

Hasj kan man også røyke i rullings. Man varmer opp klumpen og smuldrer den sammen med vanlig tobakk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:38   #117
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

Nei og jeg har heller ikke sett noen bruke det.

I didn't inhale.

Gammel 22-08-11, 18:09   #118
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I Norge er hasj vanligst. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje fordi mesteparten er smuglet inn, og tørkete blader tar veldig mye plass?

Jeg tror det har sammenheng med at det vanskelig å dyrke marihuana i Norge. Det er for kaldt her og de trenger mye sollys. Og når det i tillegg er ulovlig og man må skjule det er det vel ikke så lett å få det til å gro.

Gammel 22-08-11, 18:14   #119
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke prøvd, og kommer nok aldri til å prøve.

Gammel 22-08-11, 18:21   #120
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Ja, har prøvd flere ganger.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.