Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilken hunderase passer for meg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 19:03   #35
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken hunderase passer for meg?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

En liten eller mellomschnauzer tror jeg kan være bra for dere. Jeg kjenner godt en liten schnauzer som er fantastisk!

Jeg har opplevd både gode og dårlige (om jeg kan brude de ordene) dverg schnauzere. Lola, en søt liten frøken, var bestevennen min i slutten av tenårene. En fantastisk hund som tidligere var blitt mishandlet og adoptert av tanten min. Lola gråt hver gang jeg gikk, jublet når jeg kom, og ble dødelig fornærma om eg bare hentet kusina mi ut på tur og ikke henne. I følge tante var Lola et rent helvete å ha med å gjøre, bortsett fra med meg. Match made in heaven. Hun var snill som et lam og gjorde aldri (og jeg mener aldri) noe som krevde den strenge stemmen. Jeg fikk ikke lov av foreldrene mine å ha henne boende fast hos meg siden mamma ikke ville ha hund. Dessverre døde hun før jeg fikk flyttet hjemmefra.

Guinness, en tass av samme rase, var det stikk motsatte av Lola. Helt på styr, dom som et brød, livredd alt som beveget seg og i det hele tatt. Foreldrene mine ga opp etter tre års intensiv trening og jobbing. Den hunden kunne ikke trenes opp til annet enn sitt og rull rundt. Dessverre er Guinness min siste erfaring med rasen, og jeg er ikke heeelt der at jeg ønsker en reprise, så DS utgår nok.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.