|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
åååh, nei, ikke den diskusjonen igjen da...
|
|
|
#202 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Vel, du fremsto som sytete, Elin. Og som om det var en menneskerett å ta med barnet til syden utenom feriene fordi du måtte jobbe i høst- og vinterferien. Som du sier selv, din jobb har fordeler andre jobber ikke har. Jeg har ingen mulighet for å veie opp for de fordelene, hvorfor skal du da ha rett til å veie opp for andres?
|
|
|
#203 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg er lærer nå, men det har jeg bare vært i fire år. Før det jobbet jeg i mange år i diverse stillinger med såkalt kontortid. Jeg har aldri hatt problemer med å jobbe meg opp avspasering som kunne benyttes til planleggingsdager, noen dager ekstra på sommeren etc. Faktisk så er fleksitid noe av det jeg savner mest nå når jeg er lærer - men, man kan som kjent ikke få alt ;-). |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg har aldri tatt ut ungene fra skolen for å reise til syden, men ikke fordi jeg er så sterkt i mot det. Men nå i høst vurderer jeg det virkelig, jeg hadde 3 uker sommerferie, med drittvær her i landet. Når høstferien kommer, har jeg ikke mulighet til å ta fri, for det er allerede mange på jobb som har satt seg opp på fri, da må vi ha nok folk til å dekke inn. Så skal det bli en utenlandstur i år, blir det utenom skoleferien. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Den prøven blir jeg satt på nesten hver gang jeg skal på jobb du, så jeg vet alt om å forsøke å forstå meg i hjel på det ganske begrensede tidsrommet i døgnet hvor jeg bare MÅ forholde meg til at sånn er samfunnet organisert. Punktum.
|
|
|
#207 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg kan også syte. Jeg må dra hjemmefra med bussen klokka 06.20 i morgen så jeg rekker jobb i tide til første time. Jeg har første time klokka 7.30 og underviser i ett nesten fram til vi skal på obligatorisk møte klokka 14. Dette møtet varer til klokka 18, da har jeg vært på jobb i nesten 11 timer. Det er ikke for å sutre at jeg skriver det - men sånn er min virkelighet. Jeg begynner å undervise klokka 7.30 tre dager i uka, og disse dagene så drar jeg hjemmefra før ungene står opp. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Lærere har ikke ferie i høstferien, de avpaserer. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
maler
|
|
|
|
#210 |
|
maler
|
Jeg har også 5 avspaseringsuker i løpet av året. Eller 0-timersuker som vi kaller det. Det følger av gjennomsnittsberegnet arbeidstid. Det er supert, men jeg skulle ønske jeg kunne hatt et par av dem med ungene hjemme. Tross alt.
|
|
|
#211 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Men tenker du at lærerne skal undervise en halv klasse i uke 9 og resten i uke 10, Katta? Jeg hadde ikke hatt noe imot å få bestemme litt selv når jeg skulle avspasere, men ser at det kan bli litt vanskelig å gjennomføre rent praktisk. I alle fall på litt mindre skoler. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Jeg skulle også ønske at feks høstferien var mer fleksibel. Men som rine ser jeg ikke helt hvordan det løses rent praksis. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
maler
|
Ja, jeg tenker for eksempel det. At det ble planlagt noe prosjektarbeid eller tilsvarende de ukene. Det er mulig å slå sammen grupper også slik at det ble mulig for lærere å ta ut avspasering. Og som med alt annet, er det vanskeligere å organsisere fleksible løsninger på veldig små skoler, jeg synes ikke det skal være grunn til at det ikke skal være mulig å få det til på større skoler. Jeg vet ikke om jeg synes det bør være sånn på videregående, men for barneskolen hadde det vært veldig fint.
|
|
|
#214 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Åh! Diskuterer dere lærerferien nå?
Jeg jobber som lærer, jobber hele høstferien og var det opp til meg skulle høstferien vært død og begravet. Mest fordi den ødelegger en god arbeidsøkt og deretter fordi jeg har mange elever som er borte uken før høstferien og uken etter, fordi foreldrene ikke nøyer seg med en ukes ferie: De må ha to. Noe som fører til mye ekstraarbeid for meg. (Som allerede jobber 43 timers uke og dermed har rett på all avspaseringen. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Vel, det var du som kom trekkende med den:
|
|
|
|
#216 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg er jo i bunn og grunn enig i den argumentasjonen. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
For meg høres det ut som blanding av de to begrepene "Hytt og vær" og "død og pine". Vi har visst alle våre preferanser.
|
|
|
#219 |
|
Er ikke "i hytt og pine" egentlig et utvannet og pimpet opp "i hytt og vær" ?
|
![]() |
|
|