Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen her bosatt i USA som har lyst på besøk?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 20:12   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Rødme

Noen her bosatt i USA som har lyst på besøk?

Nei, men for å være seriøs ... Jeg må komme meg bort litt kjenner jeg, virkelig. Jeg må ha ferie fra alt her hjemme, ikke bare jobb, men også klimaet i heimen, og faktisk også barna. Jeg trenger å bare være meg en liten stund, og det har jeg såvisst ikke fått anledning til på all den tid. Nå kjenner jeg at det begynner å bli trangt rundt meg; jeg må ha luft, skifte vegger, gjøre noe annet uten å måtte ta hensyn til masete unger (de er jo verdens skjønneste, men ...), en utrolig komplisert mann som pt ikke bor hjemme, en sytete mor, en redusert far, en krevende jobb og i det hele tatt.

Jeg vil gjerne reise bort en tur, og jeg vil lenger avgårde enn til Danmark. Jeg vil langt bort. Jeg vil til USA (andre steder langt avsted vurderes selvsagt også). Problemet er bare at jeg har ingen å reise sammen med, så da tenkte jeg kanskje at det var noen av dere som bor over dammen som kunne ha lyst på et lite krevende besøk fra hjemlandet!? Evt. har lyst til å treffe meg hvis jeg reiser over, så jeg ikke trenger å være helt alene hele tiden ...

Dette høre nok helt sikkert veldig freidig og rart ut, og det er også veldig spontant. Det vet jeg, og jeg kvier meg således litt for å legge inn dette her i det hele tatt. Men, noen ganger må man være litt vill og gal, og virkelig leve litt også, sant!??

Gammel 24-08-11, 20:14   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her bosatt i USA som har lyst på besøk?

Ta deg en tur til hippieland, du! Når har du tenkt å reise? Vi har en del besøk ut over høsten, men er det "ledig" her er det bare å komme. Jo tidligere du kan reise, jo bedre sjanse for at det er ledig her.

Sist redigert av Acsa : 24-08-11 kl 20:51.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 20:22   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Du kan få reise en plass sammen med meg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 20:23   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessverre så bor jeg ikke der lenger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 20:28   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det dessverre fullbooket i høst (dvs det jeg klarer av besøk i tillegg til eksamenslesing og eksamen (som er allerede i slutten av oktober og så i begynnelsen av februar igjen. :angst: ).

Gammel 24-08-11, 20:32   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil være med deg absalone.

jeg prøver å få pass til ungene i uke 9(vinterferie) slik at jeg kan ta meg en pustepause... hva med new york? jeg har alltid ønsket å dra dit... og du har jo vært der og kan vise meg litt rundt...?

vi kan planlegge når du kommer hit snart.

Mulig du mente at du ville dra et sted alene altså, men hvis du vil ha selskap??

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 20:52   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Åh så kult!

Jeg bor ikke langt borte på eksotisk sted, og kan heller ikke være med. Men synes freidig er en bra egenskap!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:12   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite tips er nettstedet Couchsurfer. Der registrerer man seg, informerer om eventuelle gjestesenger/sofaer/madrasser man sjøl har, og så kan man søke opp steder å overnatte når man er på tur. Jeg skal ha noen couchsurfere her til uka, og håper på napp i en by nord i staten om noen uker.

Gammel 24-08-11, 21:17   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er i nokså lik situasjon, Absalone, så jeg kjenner så absolutt på den følelsen nå om dagen. Skulle så gjerne reist med deg, men får neppe barnepass......Håper du får reist og slappet av litt!

Gammel 24-08-11, 22:37   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Å så fiiin respons her allerede da!!! FP

Skal svare hver enkelt, men er fra mobilen her nå, så får ta det ett og ett tror jeg.

Gammel 24-08-11, 22:51   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ta deg en tur til hippieland, du! Når har du tenkt å reise? Vi har en del besøk ut over høsten, men er det "ledig" her er det bare å komme. Jo tidligere du kan reise, jo bedre sjanse for at det er ledig her.

Du er jo bare skjønn! :smask: Hippieland er Cali, sant? Santa Cruz hvis jeg ikke husker feil? Frister veldig!! ;-) Kommer gjerne den veien, men jeg har ikke under noen omstendighet mulighet for å reise før etter 22. september, og da er vi jo med ett utover høsten ... Dette er dessuten en veldig fersk tanke, så jeg har egentlig ikke tenkt noen bestemt tid enda - også over nyttår kan være aktuelt for meg.

Kanskje jeg heller skal sende deg pm. Men uansett takk også for tipset om couchsurfer , må evt sjekke ut det, selv om jeg har lite å tilby i retur akkurat når jeg selv evt er borte ...

For en gjestfrihet!!

Gammel 24-08-11, 22:54   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Du kan få reise en plass sammen med meg.

Alvor?? Jeg tuller nemlig IKKE ...bare så det er sagt!! Jeg er åpen for sprell, så vil du være med, kunne jo det så absolutt være en mulighet!

Gammel 24-08-11, 23:01   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Alvor?? Jeg tuller nemlig IKKE ...bare så det er sagt!! Jeg er åpen for sprell, så vil du være med, kunne jo det så absolutt være en mulighet!

Tuller ikke nei, jeg vil ut å reise men ingen kan reise før jul.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:21   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Gammel 24-08-11, 23:22   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg vil være med deg absalone.

jeg prøver å få pass til ungene i uke 9(vinterferie) slik at jeg kan ta meg en pustepause... hva med new york? jeg har alltid ønsket å dra dit... og du har jo vært der og kan vise meg litt rundt...?

vi kan planlegge når du kommer hit snart.

Mulig du mente at du ville dra et sted alene altså, men hvis du vil ha selskap??

NYC er fint utpå nyåret det. Vi kan snakkes om det ja - kan hende jeg gjør begge deler vettu. For jeg vil gjerne bort nå før jul også. Men NYC en gang i året gjør meg ingenting!

Gammel 25-08-11, 09:33   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

NYC er fint utpå nyåret det. Vi kan snakkes om det ja - kan hende jeg gjør begge deler vettu. For jeg vil gjerne bort nå før jul også. Men NYC en gang i året gjør meg ingenting!

jeg tar deg på ordet altså!

Gammel 25-08-11, 18:13   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Du er jo bare skjønn! :smask: Hippieland er Cali, sant? Santa Cruz hvis jeg ikke husker feil? Frister veldig!! ;-)

Jepp, Santa Cruz, California. Halvannen time sør for San Francisco. Både Mei og celebelen har vært og besøkt oss her, celebelen kommer tilbake i oktober. Send en PM hvis det er noe du lurer på eller du begynner å se på datoer.

Gammel 25-08-11, 18:47   #18
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

..og hvis dere blir flere som reiser sammen saa er det plass til flere her.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:20   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

har dere et palass? kanskje vi skal ta et FP treff. i santa cruz.

Gammel 25-08-11, 21:37   #20
Albertine
Passiv

Standard

Nå har jeg sett litt av østkysten av USA (takket være Pelen ) og kunne svært gjerne tenke meg å se vestkysten. Må bare finne en bank å rane først.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.