|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...I etterpåklokskapens lys skulle jeg vært eldre før jeg fikk barn, uten at det betyr at jeg vil bytte bort junior. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Audacious
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville verken ha byttet ut mann eller barn. Jeg angrer overhodet ikke på at jeg fikk barn forholdsvis tidlig. Hvis det er noe jeg ville ha gjort annerledes så var det vel heller at jeg skulle ha brukt tida før jeg møtte mannen litt mer effektivt.
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Aldri. Livet mitt er mye bedre etter barn.
|
|
|
|
#84 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Men dere har jo en av hver! Trenger ikke flere dere.
|
|
|
#85 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei det ville jeg så absoultt ikke. De er livet mitt, det er de jeg lever for og jeg føler meg så mye mer hel med denne gjengen rundt meg. De leger sår fra barndomen med alt kjærligheten de gir meg og all den omsorg jeg får gi til de.
|
|
|
#86 |
|
Einsam
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nå har jeg ingen mann, så jeg ville aldri valgt bort barna.Jeg ville ei valgt bort mannen den gangen vi ble sammen, for alt i verden. Og det sier jeg selv om vi nå er skilt |
|
|
|
|
|
#87 |
|
maler
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Men hvis noen spør meg om jeg synes det var verdt det å miste såpass mye frihet for min egen del for å få plutten som akkurat sitter ved siden av meg, maser om eple, vil ha meg til å synge fra sing-sangkortene sine og fruster over dårlig nettverksdekning på youtube på mobilen min, så er det helt klart det. Gleden ved å få en til noen år etter de to første er enorm, det å få et barn etter man har lært alle babygreiene og kan slappe av og kose seg er fantastisk. Men ja, det koster endel også, og jeg savner virkelig et par av de tingene jeg har satt på vent for hans del.
|
|
|
#88 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg tester dette annenhver uke. Ikke 100 % så klart, siden jeg aldri kan nullstille meg helt fra det faktum at jeg har to barn, men annenhver uke trenger jeg ikke tenke på skole og bhg, matpakker og så videre og så videre og så videre. Det er fritt, men monotont og tomt. Barna er til tider slitsomme å ha med å gjøre, men det er ALLTID verdt det. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn...
Esme setter så mye bedre ord på det enn jeg gjør selv. Å velge annerledes med hensyn på barn tidlig i livet ville krevd at jeg visste hva det var å ha barn. Hvor omfattende det er både rent praktisk og følelsesmessig. Det blir altså et umulig spørsmål. Hvis jeg, før jeg hadde barn, hadde visst alt jeg nå vet, hadde valget om å få barn eller å la være vært helt umulig, nettopp fordi man ville ha visst hvor mye det koster av innsats og selvutslettelse, men også hvor mye det gir å elske noen så uforbeholdent. Konklusjon: Spørsmålet lar seg ikke besvare. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det Hyacinth sa.
|
|
|
|
#91 |
|
By the Sea
|
Sånn er det mens barna er i tidlig førskolealder. Men det er jo en forsvinnende liten del av livet i sin helhet, og jeg opplever at med to skolebarn i huset, har jeg frihet i bøtter og spann. I dag sov vi lenge, mens barna sto opp og lagde seg frokost og så på TV, nå sitter jeg her og koser meg med lunsj mens barna sparker fotball i nabohagen, om jeg må en tur i butikken, kan de være hjemme alene etc etc.
|
|
|
#92 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...En av mange grunner til at vi bare har to barn, og ikke skal ha fler, er at jeg setter friheten min veldig høyt. Med to unger føler jeg at jeg i stor grad kan gjøre de tingene jeg ønsker, det samme med mannen. Jeg føler ikke at jeg har ofret fritiden min på noen som helst måte. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Skal rømme
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det er jo ikke det denne forskeren snakker om, at noen av de som har mann/barn ville valgt dem bort.
|
|
|
#94 |
|
Curlingkone
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke byttet dem bort nei.
|
|
|
#95 |
|
|
Dette er jeg veldig enig i. I tyveårene så studerte jeg, flyttet hvert år,bodde i utlandet, festet når det passet meg og gjorde generelt det jeg ville uten å ta hensyn til så mange andre enn meg selv. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
© All rights reserved
|
Sånn føler jeg det også. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Pauset
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville ikke forandret på noe. Jeg ville jo ikke vært den jeg er i dag om jeg ikke hadde vært igjennom alt jeg har vært igjennom, sammen med alle de menneskene jeg har opplevd det sammen med. Og jeg liker meg selv som jeg er nå. Og aldri i verden om jeg ville vært mannen eller ungene foruten! |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Nei jeg hadde ikke valgt bort dem, men valgt en annen utdannelse. Mulig jeg hadde ventet med å etablere meg senere, men samtidig så åpnet det at jeg ble i et forhold opp for at jeg ble tryggere og mer sosial. Så om det hadde vært bedre å vente er også usikkert. Hadde jeg visst alt jeg vet nå, hadde jeg også vært mer vågal og levd litt mer i 20-årene. Når det er sagt har jeg det mye bedre i 30-årene, og det er vel greit det også. At ting stadig blir bedre. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg ville aldri byttet bort datteren min. Jeg er mye lykkeligere med barn enn barnløs. Noe av grunnen er nok at hun var så etterlengtet etter flere år med prøving, og den panikken jeg kjente med tanke på at jeg kanskje aldri skulle få oppleve å føde egne barn.
|
|
|
#100 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Men det er jo ikke alltid sånn. Jeg har to skolebarn, men jeg kan ikke gjøre som deg i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
|
|