|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?
Hun har vel ikke tilfeldig initialene SO? |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Tviler på at det står i Arbeidsmiljøloven, men kanskje i en eller annen avtale. Men uansett - høres rart ut at arbeidsgiver ikke kan bestemme når avspasering kan tas ut, men det er mulig det må være noen form for forhåndsvarsling. Men skulle gjerne visst eksakt hva som er grunnlaget, så hvis noen vet, plis del... |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Kollegaen jeg jobber tettest med har så og si hvert år en ferieuke i november. Det er ikke uvanlig på skolen jeg jobber, og det er stort sett "samme gjeng lærere" som får dette; "sterke", taleføre typer med bein i nesa, og som sjelden er vekk fra jobb ellers. Mer unnselige kolleger har fått "nei". |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Klippet fra Utdanningsforbundets sider:
|
|
|
#285 |
|
Licence to thrill
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Takk til Skjevo for klipp fra Utdanningsforbundet! |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Hos oss er det arbeidsgiver som bestemmer, og vi har klar beskjed om å unngå å ta ut avspasering over flere sammenhengende dager. Dog er det litt gi og ta, så vi finner ofte løsninger som passer godt for arbeidsgiver og arbeidstaker. |
|
|
|
|
|
#287 |
|
Tittel og tittel....
|
Tja, kanskje det er noe i det, men jeg er iallefall ikke vant til at det er sånn fra min forrige arbeidsplass. Jeg syns det er helt greit å si til ansatte at du må avspasere i jula for da er det lite barn, men å komme å si en onsdagsformiddag at du må avspasere nå og med en gang for det er jo så lite barn ikke er så bra. Jeg går på jobb på ettermiddagstid fordi jeg ønsker å gjøre en best mulig jobb(jeg er ikke en gang nødt til å gå på møtene fordi de ikke er pålagt), og da syns jeg at jeg kan få lov til å ha litt styring på når jeg skal avspasere.
|
|
|
|
#288 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Som sagt, det skal passe for begge parter. Jeg kan f.eks. ikke bestille meg en weekend-tur og kreve at jeg skal avspasere en fredag fordi det passer meg. Dette må avklares på forhånd.
|
|
|
#289 |
|
Licence to thrill
Jeg er helt enig i at det er lite luggumt å måtte avspasere nærmest med en times varsel, og jeg tenker også at det er noe man kan nekte. |
|
|
|
|
|
#290 |
|
Tittel og tittel....
|
Jo, man kan sikkert det, men om det ikke er kultur for det, fordi de ansatte har godtatt dette i mange år, så er det ikke akkurat lett å bare nekte.
|
|
|
|
#291 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Alle lærere du kjenner avspaserer midt i skoleåret? |
|
|
|
|
|
#293 |
|
Halloen!
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Men hva er det man gjør for å få avspasere utenom de faste tidene? Begynner man å jobbe 1.august? Ligger man med rektor? Hva? |
|
|
|
|
|
#294 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Jepp. Men hun er en av de beste lærerne han har hatt altså. Men ja hun reiste mye og tok seg mye fri midt i skoletiden.
|
|
|
#297 |
|
Tittel og tittel....
|
Jepp, faktisk. Tro hva du vil, men sånn er det. Ikke nødvendigvis på ukesvis, men en dag her, og 2 dager der. Ja, også er det noen som tar permisjon uten lønn for å reise til syden.
|
|
|
|
#298 |
|
Halloen!
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Men altså: Permisjon uten lønn for å reise til syden, vil det lønne seg rent økonomisk. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?Det lønner seg sjelden å reise til syden. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?På min arbeidsplass kan man avspasere inntil tre dager i løpet av skoleåret. Vi snakker da om vikartimer som kan tas ut. I tillegg gis det mulighet til å avspasere lengre ved spesielle anledninger. 25% av lærerens er også over seksti og har seniluka, flere av dem er også så gamle at de har en ekstrauke som kommunen gir sine over 62 år. |
|
|
|
![]() |
|
|