Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjære Sandra - er dette normalt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 12:22   #61
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære Sandra - er dette normalt?

Det kommer ann på hvem jeg er ute med, antall glass med vin og dagsformen, men jeg husker det meste som regel. Navn glemmer jeg skjelden.

Gammel 30-08-11, 13:41   #62
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har notater fra dagens lunsj med Teo, him og Cuyahoga, så bare spør meg om et år.

Gammel 30-08-11, 13:52   #63
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Fint det, for jeg har allerede glemt hva him spiste.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:04   #64
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en usedvanlig selektiv hukommelse. Noen ganger er jeg ram på å huske tall, navn, tidspunkt et cetera, andre ganger husker jeg ikke noen ting. Det er også påtagelig at jeg husker mindre fra privatlivet når det er travelt på jobb, hvilket betyr at jeg egentlig ikke husker noe fra livet mitt de siste tre årene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:10   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg har notater fra dagens lunsj med Teo, him og Cuyahoga, så bare spør meg om et år.

Hvem er du, sa du?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:15   #66
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er også ei som husker mye, irriterende mye, spesielt etter fester ol kan jeg gjenfortelle historier, hva folk har gjort, sagt ol. Ikke alltid like kjekt for alle Jeg kan huske restaurantbesøk flere år tilbake, men gjerne ikke hva som er sagt, men hva vi spiste, hva plassen heter, og hvem som var tilstede.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:20   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ofte tenkt at de som mener at de husker veldig mye nok ikke alltid husker like nøyaktig som de selv tror.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:40   #68
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ofte tenkt at de som mener at de husker veldig mye nok ikke alltid husker like nøyaktig som de selv tror.

Det er forskjell på å huske mye og å huske riktig, vet du.

Gammel 30-08-11, 15:54   #69
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg hadde husket så mye fra et restaurantbesøk for et år siden. Spør meg derimot om tlfnr til mammaen til venninna mi, så skal du få det

Jeg har tilogmed glemt hva byen jeg bodde i het, og det var faktisk litt flaut.

Gammel 30-08-11, 16:30   #70
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker slike ting veldig godt, men mer dagligdagse ting kan (til mannens frustrasjon) være ute av minnet øyeblikket etter.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 16:43   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke skryte på meg særlig god hukommelse, og hvor vidt jeg husker mange detaljer fra en middag vil nok ha stor sammenheng med mengde vin som ble konsumert under middagen. De siste par årene har jeg også spist såpass mye ute at om jeg skulle husket alle detaljene fra alle middagene så er det en viss fare for at det ville fortrengt ganske mye annet fra hodet mitt. Jeg tror det må være sånn at vi har plass til en viss mengde info i hodet vårt, og når det er fullt må noe ramle ut for at vi skal få plass til mer.

Gammel 30-08-11, 23:34   #72
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Forresten tror jeg ikke det er slik at dersom man har flink på en type hukommelse så er man dårlig på noe annet. Hukommelse er ikke rettferdig fordelt mellom oss. Noen har lite av alt, noen har mye av alt, og de fleste har litt ulike mønstre av lite og mye på ulike aspekter av hukommelsen.

Og takk for den oppmuntringen.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:37   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker mye - på linje med deg.

Gammel 31-08-11, 01:50   #74
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Åhh, jeg husker forresten telefonnummerne til pizzasjappa og taxisentralen i min hjemby, der jeg ikke har bodd på over 15 år. Samt til alle venninnene mine i gata, og til mange av jentene i klassen min på barneskolen. Og fødselsdagene deres.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:14   #75
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker fortsatt fem-sifrede medlemsnummer til noen kunder i matbutikken jeg jobbet i for 12-13 år siden. For ikke å snakke om PLU- kodene på bananer, grønne, røde og gule epler, blomkål, brokkoli, aviser, smågodt, appelsiner og mange fler.

Gammel 31-08-11, 12:53   #76
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg husker som regel ned til hver minste detalj. Venninnen min husker i beste fall at hun var der.

Likt her, bare at venninne må byttes ut med mannen.

Gammel 31-08-11, 23:14   #77
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg husker fortsatt fem-sifrede medlemsnummer til noen kunder i matbutikken jeg jobbet i for 12-13 år siden. For ikke å snakke om PLU- kodene på bananer, grønne, røde og gule epler, blomkål, brokkoli, aviser, smågodt, appelsiner og mange fler.

Bananer 710 PLU ja.

Gammel 02-09-11, 22:55   #78
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Agurk hel 8013, Agurk halv 8014.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 23:00   #79
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker mye. Mennsker, hva vi snakket om, stedet etc. Tall husker jeg dog ikke mer enn i et par sekunder.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 19:56   #80
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Øh, det kommer kanskje an på hvor mye jeg hadde i glasset...?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.