|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Mobbing blant voksneDet er ikke umulig at jeg har en velutviklet mobberadar. Jeg ble mobbet av læreren min på barneskolen, en sånn ... det var vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det var. Hun endret regler, sånn at ting jeg gjorde ble feil. Hun dreit meg ut når jeg snakket høyt. Hun lot de andre elevene klage over meg "åååh, eplekarten puster så høyt!", "vi bare taper når eplekarten må være på vårt lag, kan vi ikke ha innbyttere".
|
|
|
#102 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Mobbing blant voksnejeg har opplevd at folk har mobbet en kompis av meg pga for lite hår.altså,de har pratet litt sånn at han har skjønt det er han de prater om.og jeg tok ho ene på det.sånt finner jeg meg ikke i.og har vi vært i byn så kan ho plutselig slengt en kommentar til små barn som trasser.ikke da ho har vært med meg,men jeg har fått høre det av andre.vil ikke måtte føle meg flau over og gå med folk i byn. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Mobbing blant voksneJeg vil gi deg noen gode klapp på ryggen eplet, for at du i dag har jobbet så mye med dette at du har forstått mekanismene, sammenhengene og hva det har gjort med deg. Du har takk makta tilbake og all ære til deg for det.
|
|
|
#105 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobbing blant voksneUff Eplet, så utrolig trist. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Mobbing blant voksneHuff, Eple - så trist!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 02-09-11 kl 10:53. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobbing blant voksneFår ikke prikket deg, Eplet. Jeg får helt vondt av å lese det du har opplevd.
|
|
|
#111 |
|
maler
|
Sv: Mobbing blant voksneEplet: Det der var vond lesning. Og det som nesten er eklest sånn i ettertid (bortsett fra at du ble plaget) er at det ikke var mulig for foreldrene dine å forstå hva som foregikk. Det gikk kaldt nedover ryggen min, hva om noen av de negative tilbakemeldingene man får på egne barn er en del av noe sånt? Jeg er så godt som sikker på at det ikke er det hos oss, men likevel.
|
|
|
#113 |
|
Passiv
|
Sv: Mobbing blant voksneEplet, |
|
|
|
#114 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Mobbing blant voksne
Barn vil beskytte foreldrene sine. Du aner ikke hvor dyktige barn er til sånt, hvor langt de er villige til å gå for å skjule slikt for foreldrene sine. Det er en grunn til at mange barn har blitt mobbet, blitt begått overgrep mot, hatt det generelt jævlig og det står to helt normale, fine foreldre igjen og ikke aner hvordan det kan ha foregått rett under nesene deres.
|
|
|
#115 |
|
maler
|
Ja, jeg vet. Men ekstra ille er det når dårlige meldinger hjem fra lærer blir en del av det og foreldrene tar tak i disse og dermed uten å vite eller ville det blir med på mobbingen selv.
|
|
|
#116 |
|
superbruker
|
|
|
|
#117 |
|
Leser
|
Enig.
|
|
|
#118 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobbing blant voksneSå vondt å lese, eplet.
|
|
|
#119 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt skrevet! Jeg var blitt "godt voksen" før foreldrene mine fikk vite hva som egentlig foregikk på skolen alle de gangene jeg sa nei på spørsmål om noe hadde skjedd. Det gikk sterkt innpå dem, særlig pappa, for han hadde mistanke men jeg sa jo nei og skolen hadde sagt nei da han tok det opp, til tross for at de visste meget godt. Mange barn er nok redd for å varsle ifra fordi de frykter konsekvensene. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Glamorøs
|
Siden du trekker frem noe jeg sa til deg, så kan jeg underskrive på at du og jeg har ulike virkelighetsoppfatninger i allefall. Du mente at du oppførste deg helt greit og skjønte ikke min reaksjon, og jeg mener at min reaksjon var innenfor grensene. Min kommentar til deg kom etter at du blant annet hadde glefset "freak!" til meg, og etterpå ble du helt sjokkert over at dette faktisk er en av tingene som da gjør deg vanskelig (for meg) å like. Du sa selv at du ofte angrer på ting du har sagt, men jeg kan ikke huske å noensinne ha sett deg be om unnskyldning, eller moderere deg.
|
![]() |
|
|