|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
intro
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg tror ikke Heilo mener å være sarkastisk (men når det er sagt, kan jeg godt tilstå at jeg deler Albertines stussing over den uttalelsen - om enn i en en mildere form. Jeg har mengder av dager jeg gjerne skulle ha byttet ut.)
|
|
|
|
#162 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Du er på viddene. Det var slett ikke sarkastisk.
|
|
|
|
#163 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tror de aller fleste av oss har dager vi ønsker å bytte ut. Men om noen skriver at de er fornøyd med livet sitt så trenger man jo ikke spy av dem, selv om man ikke føler det på samme måten. Tenkte jeg. Selv om jeg er litt misunnelig på de som synes livet har vært 100% og som ikke ville endret på noe. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvklart. Men det er jo like naturlig at det finnes mennesker som ikke tenker som deg.
|
|
|
#165 |
|
Fjellpiper
|
Det var ikke sarkastisk ment. Albertine har i en hel rekke tråder antydet at hun ikke har det helt ok for tida, bl.a. tidligere i denne tråden, og siden hun fikk pepper for sin reaksjon på et annet innlegg følte jeg for å si at jeg kunne skjønne hvorfor hun opplevde det sånn, selv om jeg syntes det innlegget hun skrev :barf: til var et fint innlegg. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
La meg sitere meg selv, med utheving:
Jeg forstår godt at man kan mene FarOutFishings innlegg er litt sånn "spy"-aktig. I Facebook-statusmeldinger-tråden er det da ganske mange "spy"-innlegg over statuser som er mye mindre "åh, jeg har hatt et sånn fantastisk liv, og jeg vil ikke forandre på noe som helst".
|
|
|
#167 |
|
Fjellpiper
|
Grunnen til at jeg antok at Albertine hadde det lite hyggelig med seg selv var dette svaret til HI:
Jeg leste det som en melding om at hun ikke har det bra i sitt eget liv, og det var det jeg mente å uttrykke med å ha det lite hyggelig med seg selv. Jeg håper også at Albertine ikke tar det som et krenkende utsagn. Det var ikke ment sånn, men jeg er fullt klar over at ting kan være krenkende uten at de er ment å være det, og hvis det er sånn tar jeg såklart selvkritikk på det. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Sånn passe sane
|
Som i at man ikke kan tenke seg at andre faktisk ikke kan ha dager de ønsker å bytte ut? Nå overtolker jeg sikkert, men jeg må spørre. Jeg kunne skrevet noe ala det FoF skrev, det er virkelig veldig, veldig få dager i livet mitt jeg ville byttet ut. Jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde skrevet :barf: etter et slikt utsagn, som jeg antar var ærlig og oppriktig skrevet. Jeg ville i hvert fall tolket det dithen at vedkommende ikke unnet meg å ha det godt. Usedvanlig usjarmerende utsagn å lire av seg.
|
|
|
#169 |
|
intro
|
Ja, det synes jeg er en såpass stor overdrivelse at jeg synes det blir litt "over the top" for min del (men så er jeg jo ikke kjent for å være noen stor romantiker, akkurat
|
|
|
|
#170 |
|
By the Sea
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...At andre har et positivt syn på tilværelsen er som regel provoserende når man selv ikke klarer å ha det. Det er forståelig. Men jeg synes på ingen måte at folk skal skjule egne positive tanker av den grunn.
|
|
|
#171 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Hehe, jeg bytter gjerne ut dager med spying, men er det det vi snakker om her? Jeg trodde vi snakket om det store bildet. Selvsagt er det dager jeg ville byttet ut - blant annet sykedager - men i det store og det hele så er det veldig få. Det er mulig at jeg har misforstått, men det er slik jeg tenker og ergo var det slik jeg tolket det FoF skrev også. Jeg tipper de aller, aller fleste kunne vært foruten dager med spying altså. Men jeg ser at jeg har lest FoF litt raskt og at hun skriver at hun ikke ville valgt bort de kjipe heller. Poenget mitt var mest at jeg synes :barf: ikke var noen spesielt hyggelig tilbakemelding.
|
|
|
#172 |
|
Audacious
|
Men da ville du jo vært foruten FP!
Albertine kom med et ganske lite hyggelig svar på et innlegg. Og det ligner ikke Albertine, det tror jeg ikke hun ville ha gjort på en god dag. Det hadde allerede kommet flere reaksjoner på dette - reaksjoner som jeg godt kunne ha kommet med sjøl. Hvis det ikke hadde vært for at jeg har lest Albertines innlegg i det siste og vet at hun ikke har det så bra, og derfor "trekker fra" litt for dagsform. Jeg oppfatter Heilos innlegg som et forsøk på å komme Albertine til unnsetning, gi en klem og si at hun skjønner at det ikke er greit å være Albertine om dagen og på en hyggelig måte minne andre brukere om dette, før det haglet med kritikk fra alt for mange. Og jeg synes din tolkning var forholdsvis aggressiv og tolket Heilo i absolutt verste mening.
|
|
|
#173 |
|
Shake it out!
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg har hatt er fint liv man har likevel hauger av dager jeg gladelig hadde byttet ut om jeg fikk valget. Både sykdommen min og det å miste faren min i ung alder har nok vært med å forme meg som person, og neppe bare negativt, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg var de erfaringene fattigere likevel. Spysyke er nå en ting, men for mange er det nok vesentlig mer alvorlige ting man skulle ønske man slapp. Og da kan jeg faktisk forstå at det kan føles en smule provoserende å lese om andre som ikke har en dag de ville byttet ut.
|
|
|
#174 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ..."Jeg ville ikke byttet ut en dag" er en klisjè, som om jeg skal bli irritert på den som skrev det, må det være for mangel på origialitet, ikke pga. at hun er fornøyd med livet. Jeg ville ikke byttet ut mann og barn, men Gud vet at det er nok av dager i Familien AS jeg gjerne skulle vært foruten. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
villende
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg syns FoFs innlegg var flott. Og jeg skjønner hva hun mener; hvis man hadde byttet ut noen av dagene man har hatt, også de som ikke har vært så fine, så hadde man ikke vært den personen man er i dag. Hvis man er fornøyd med den og der man er i dag så er i mange tilfeller ikke behovet for å bytte ut enkeltdager til stede. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er litt nysgjerrig, så jeg lurer på hvorfor du engasjerer deg i på et foreldreforum når du ikke har barn? Jeg spør ikke for å være ekkel, bare fordi jeg lurer. Fordi jeg vet med meg selv at dersom jeg ikke hadde planer om å få barn så hadde jeg ikke vært på et foreldreforum.
|
|
|
|
#177 |
|
Halloen!
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Det er da nok av ting man kan diskutere på FP her selv om man ikke har barn? Jeg har ingen oversikt, men jeg tror nok jeg deltar mer i andre tråder enn i tøybleie- og bursdagskake-trådene, selv om jeg har barn. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Tittel og tittel....
|
Joda, men jeg tror bare ikke jeg hadde kommet på å oppsøke et forum som heter foreldreportalen uten at jeg hadde barn/planer om barn. Når man først er her så er det jo masse man kan diskutere selvsagt.
|
|
|
|
#179 |
|
Halloen!
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg havnet her pga en matoppskrift, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
![]() |
|
|