Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-11, 00:08   #161
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...

Jeg tror ikke Heilo mener å være sarkastisk (men når det er sagt, kan jeg godt tilstå at jeg deler Albertines stussing over den uttalelsen - om enn i en en mildere form. Jeg har mengder av dager jeg gjerne skulle ha byttet ut.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:11   #162
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Aiai. Jeg syns det innlegget ditt, Heilo, dryppet av sarkasme. Jeg kan ikke ha det særlig hyggelig med meg selv.

Du er på viddene. Det var slett ikke sarkastisk.

Gammel 03-09-11, 00:14   #163
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror ikke Heilo mener å være sarkastisk (men når det er sagt, kan jeg godt tilstå at jeg deler Albertines stussing over den uttalelsen - om enn i en en mildere form. Jeg har mengder av dager jeg gjerne skulle ha byttet ut.)

Jeg tror de aller fleste av oss har dager vi ønsker å bytte ut. Men om noen skriver at de er fornøyd med livet sitt så trenger man jo ikke spy av dem, selv om man ikke føler det på samme måten. Tenkte jeg. Selv om jeg er litt misunnelig på de som synes livet har vært 100% og som ikke ville endret på noe.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:16   #164
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvklart. Men det er jo like naturlig at det finnes mennesker som ikke tenker som deg.

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:17   #165
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Aiai. Jeg syns det innlegget ditt, Heilo, dryppet av sarkasme. Jeg kan ikke ha det særlig hyggelig med meg selv.

Det var ikke sarkastisk ment. Albertine har i en hel rekke tråder antydet at hun ikke har det helt ok for tida, bl.a. tidligere i denne tråden, og siden hun fikk pepper for sin reaksjon på et annet innlegg følte jeg for å si at jeg kunne skjønne hvorfor hun opplevde det sånn, selv om jeg syntes det innlegget hun skrev :barf: til var et fint innlegg.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:19   #166
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Du er på viddene. Det var slett ikke sarkastisk.

La meg sitere meg selv, med utheving:

Jeg syns det innlegget ditt, Heilo, dryppet av sarkasme.

Jeg forstår godt at man kan mene FarOutFishings innlegg er litt sånn "spy"-aktig. I Facebook-statusmeldinger-tråden er det da ganske mange "spy"-innlegg over statuser som er mye mindre "åh, jeg har hatt et sånn fantastisk liv, og jeg vil ikke forandre på noe som helst".

Og så ville jeg personlig følt det krenkende om jeg hadde det "lite hyggelig" med meg selv, og noen kom og mente at jeg derfor oppførte meg lite hyggelig mot andre. Men det er nå meg. Det er mulig Albertine tar det på en helt annen måte. Egentlig håper jeg hun gjør det.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:24   #167
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Og så ville jeg personlig følt det krenkende om jeg hadde det "lite hyggelig" med meg selv, og noen kom og mente at jeg derfor oppførte meg lite hyggelig mot andre. Men det er nå meg. Det er mulig Albertine tar det på en helt annen måte. Egentlig håper jeg hun gjør det.

Grunnen til at jeg antok at Albertine hadde det lite hyggelig med seg selv var dette svaret til HI:

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hadde du spurt for et år siden ville jeg ha svart "selvfølgelig ikke". Akkurat nå må jeg dessverre si ja. Ingen mann, ingen barn. Ingen som trenger meg.

Jeg leste det som en melding om at hun ikke har det bra i sitt eget liv, og det var det jeg mente å uttrykke med å ha det lite hyggelig med seg selv. Jeg håper også at Albertine ikke tar det som et krenkende utsagn. Det var ikke ment sånn, men jeg er fullt klar over at ting kan være krenkende uten at de er ment å være det, og hvis det er sånn tar jeg såklart selvkritikk på det.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:36   #168
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Som i at man ikke kan tenke seg at andre faktisk ikke kan ha dager de ønsker å bytte ut? Nå overtolker jeg sikkert, men jeg må spørre. Jeg kunne skrevet noe ala det FoF skrev, det er virkelig veldig, veldig få dager i livet mitt jeg ville byttet ut. Jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde skrevet :barf: etter et slikt utsagn, som jeg antar var ærlig og oppriktig skrevet. Jeg ville i hvert fall tolket det dithen at vedkommende ikke unnet meg å ha det godt. Usedvanlig usjarmerende utsagn å lire av seg.

EDIT: Ja, nå sikter jeg til :barf:-utsanget altså, ikke det du skrev Elinblu.

Gammel 03-09-11, 00:42   #169
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Som i at man ikke kan tenke seg at andre faktisk ikke kan ha dager de ønsker å bytte ut?

Ja, det synes jeg er en såpass stor overdrivelse at jeg synes det blir litt "over the top" for min del (men så er jeg jo ikke kjent for å være noen stor romantiker, akkurat ). Kom nå igjen, ville man hatt dager med spysjuke eller trafikkuhell eller tvangsinnlagte slektninger på nytt? At man ikke ville ha byttet ut noen av de viktige tingene, henger jeg selvsagt med på. Dette er ikke noe jeg reagerer på i den forstand at jeg føler for å være spydig, men ja - jeg trekker litt på skuldrene i mitt stille sinn (og kan se at det nærmest kan virke som en (selvsagt utilsiktet) provokasjon hvis man selv overhodet ikke har det godt).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 00:43   #170
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At andre har et positivt syn på tilværelsen er som regel provoserende når man selv ikke klarer å ha det. Det er forståelig. Men jeg synes på ingen måte at folk skal skjule egne positive tanker av den grunn.

Det slår meg også ofte at mange har en tendens til å tenke at happy-go-lucky folka ikke har kjent det storme ordentlig i eget liv. Ofte er det motsatte tilfelle.

Gammel 03-09-11, 00:46   #171
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, jeg bytter gjerne ut dager med spying, men er det det vi snakker om her? Jeg trodde vi snakket om det store bildet. Selvsagt er det dager jeg ville byttet ut - blant annet sykedager - men i det store og det hele så er det veldig få. Det er mulig at jeg har misforstått, men det er slik jeg tenker og ergo var det slik jeg tolket det FoF skrev også. Jeg tipper de aller, aller fleste kunne vært foruten dager med spying altså. Men jeg ser at jeg har lest FoF litt raskt og at hun skriver at hun ikke ville valgt bort de kjipe heller. Poenget mitt var mest at jeg synes :barf: ikke var noen spesielt hyggelig tilbakemelding.

Gammel 03-09-11, 02:11   #172
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For meg har det vært motsatt. Det har blitt mye mindre sosiale greier med meg siden vi fikk barn. Fra å møte venner 3-4 ganger i uken er nå omtrent 1 gang i uken.

Men da ville du jo vært foruten FP!

Albertine kom med et ganske lite hyggelig svar på et innlegg. Og det ligner ikke Albertine, det tror jeg ikke hun ville ha gjort på en god dag. Det hadde allerede kommet flere reaksjoner på dette - reaksjoner som jeg godt kunne ha kommet med sjøl. Hvis det ikke hadde vært for at jeg har lest Albertines innlegg i det siste og vet at hun ikke har det så bra, og derfor "trekker fra" litt for dagsform. Jeg oppfatter Heilos innlegg som et forsøk på å komme Albertine til unnsetning, gi en klem og si at hun skjønner at det ikke er greit å være Albertine om dagen og på en hyggelig måte minne andre brukere om dette, før det haglet med kritikk fra alt for mange. Og jeg synes din tolkning var forholdsvis aggressiv og tolket Heilo i absolutt verste mening.

Gammel 03-09-11, 07:18   #173
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt er fint liv man har likevel hauger av dager jeg gladelig hadde byttet ut om jeg fikk valget. Både sykdommen min og det å miste faren min i ung alder har nok vært med å forme meg som person, og neppe bare negativt, men jeg skulle nå virkelig ønske at jeg var de erfaringene fattigere likevel. Spysyke er nå en ting, men for mange er det nok vesentlig mer alvorlige ting man skulle ønske man slapp. Og da kan jeg faktisk forstå at det kan føles en smule provoserende å lese om andre som ikke har en dag de ville byttet ut.

Uten at jeg tror at Albertine dermed egentlig synes det er kvalmende at andre ikke har hatt dager de ønsker bort. Bare at det blir lett for dem som ikke har hatt mer alvorlige ting enn spysyke og tilsvarende å bytte bort å si at de ogå vil beholde disse dagene.

Men jeg er lese kanskje ned mildere øyne fordi jeg ut fra Albert sitt innlegg i tråden forstår at hun har det vondt nå, og fordi jeg kjenner henne som et varmt menneske sånn til vanlig.

Jeg synes det er flott at det finnes mennesker som ikke har dager de ønsker å bytte bort. Men innser at det er fryktelig mange mennesker med dager de ville hit mye for å bli kvitt.

Gammel 03-09-11, 09:09   #174
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg ville ikke byttet ut en dag" er en klisjè, som om jeg skal bli irritert på den som skrev det, må det være for mangel på origialitet, ikke pga. at hun er fornøyd med livet. Jeg ville ikke byttet ut mann og barn, men Gud vet at det er nok av dager i Familien AS jeg gjerne skulle vært foruten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:23   #175
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns FoFs innlegg var flott. Og jeg skjønner hva hun mener; hvis man hadde byttet ut noen av dagene man har hatt, også de som ikke har vært så fine, så hadde man ikke vært den personen man er i dag. Hvis man er fornøyd med den og der man er i dag så er i mange tilfeller ikke behovet for å bytte ut enkeltdager til stede.

Og ellers er jeg veldig enig i Acsas tolkning.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:28   #176
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg ville ikke byttet bort samboeren min, og ikke byttet bort det å ikke ha barn. Jeg føler det sånn at det er svært få menn der ute som passer like godt sammen med meg som han. Hadde jeg valgt anderledes i fortiden hadde jeg sikkert ikke møtt han heller, så jeg er glad for at det ble som det ble, selv om jeg kanskje undervegs var usikker på om jeg valgte riktig ift menn/utdanning osv.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i det at noen tror de ville vært mindre egoistisk uten barn. Ja, kanskje det med at man ikke har så mye tid til seg selv med barn, men altså, at barn hadde gjort meg mindre egoistisk i forhold til andre, nei. Dessuten kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet jeg ikke hadde vært lykkelig med barn og bekymringer som følger.

Noe annet er spørsmålet om jeg hadde hatt en annen personlighet og dermed andre ønsker ift barn om jeg hadde hatt andre foreldre/annen oppvekts/barneoppdragelse, men det er jo ting man ikke kan endre. Jeg er den jeg er, og føler at oppgaven med å oppdra/veilede et annet menneske er for stor for meg/oss, jeg/vi har det bedre og vi tror vi er lykkeligere/får et bedre liv uten barn, da velger vi bort det. Best både for oss og de eventuelle barna.

Noe jeg "angrer" på i ettertid er at jeg valgte å ha en jobb der jeg ble utsatt for et arbeidsmiljø som ga meg kroniske plager, men det kunne jeg jo ikke vite da, og virket helt rasjonelt den gang. Uflaks. Men sånn er livet, man kan ikke kontrollere alt, og da gjelder det å gjøre det beste ut av det.

Jeg er litt nysgjerrig, så jeg lurer på hvorfor du engasjerer deg i på et foreldreforum når du ikke har barn? Jeg spør ikke for å være ekkel, bare fordi jeg lurer. Fordi jeg vet med meg selv at dersom jeg ikke hadde planer om å få barn så hadde jeg ikke vært på et foreldreforum.

Gammel 03-09-11, 09:56   #177
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da nok av ting man kan diskutere på FP her selv om man ikke har barn? Jeg har ingen oversikt, men jeg tror nok jeg deltar mer i andre tråder enn i tøybleie- og bursdagskake-trådene, selv om jeg har barn.

Gammel 03-09-11, 10:07   #178
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er da nok av ting man kan diskutere på FP her selv om man ikke har barn? Jeg har ingen oversikt, men jeg tror nok jeg deltar mer i andre tråder enn i tøybleie- og bursdagskake-trådene, selv om jeg har barn.

Joda, men jeg tror bare ikke jeg hadde kommet på å oppsøke et forum som heter foreldreportalen uten at jeg hadde barn/planer om barn. Når man først er her så er det jo masse man kan diskutere selvsagt.
Jeg var bare nysgjerrig, rett og slett.

Gammel 03-09-11, 10:10   #179
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg havnet her pga en matoppskrift, tror jeg. Jeg var ikke på utkikk etter et foreldreforum i det hele tatt, så vidt jeg husker.

Gammel 03-09-11, 10:16   #180
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg havnet her pga en matoppskrift, tror jeg. Jeg var ikke på utkikk etter et foreldreforum i det hele tatt, så vidt jeg husker.

Jeg googler ikke, så det kan jo selvsagt ha noe å si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.