|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg er litt sjokkert over at en positiv innstilling til livet (som jeg beundrer) blir hundset med og kalt "klisjé". Det er bare å innse med en gang at vi er satt sammen forskjellig, og håndterer de vonde dagene på forskjellige måter. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...
Kloke ord. Det må være rom for at også dem som er optimistiske med tanke på hva livet bringer kan få gi uttrykk for det selv om andre er på helt andre bølgelengder. Om man er aldri så langt nede, eller aldri har opplevd dette som FoF føler, bør man ha såpass respekt for andre at man unnlater å nedgradere deres utsagn som klisjéer eller kommer med heller ufine og hensiktsløse kommentarer. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Maverick: I mine ører er "jeg ville ikke byttet ut en dag" en klisjè, men nå har jo FOF forklart at hun faktisk mente det helt bokstavlig, så da kvalifiserer vel ikke utsagnet lenger til å bli kalt klisjè. Jeg synes absolutt ikke at hun har blitt hundset, og iallfall ikke for å ha en positiv innstilling til livet. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Shake it out!
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Altså, jeg synes at det bør være rom for både fof sitt positive syn på livet og Albertine sin reaksjon på det på et diskusjonsforum. Jeg har i grunnen like stor forståelse for at noen er grunnleggende positive (som er en beundringsverdig og flott egenskap!) som at noen reagere med å tenke at det hørs ut som en forslitt klisje å tenke sånn.
|
|
|
#205 |
|
Halloen!
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Til og med våren er en klisjè, men hva gjør vel det? : prøver å fjase seg bort fra hele klisjèdiskusjonen: |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Klisjé, rine. :vifter med rødblyanten:
|
|
|
#208 |
|
Halloen!
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Pokker, jeg gjør alltid det der... |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Med & uten trylleformel.
|
|
|
|
|
#211 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan selvfølgelig bare snakke for meg selv. Jeg har ikke, har aldri ønsket meg, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å få lyst på barn.
|
|
|
#212 |
|
Passiv
|
Jeg prøver da heller ikke å misjonere, og jeg har full forståelse for at bakgrunnen for Albertines følelser ikke er noe jeg kan relatere meg til. Men jeg har vært så langt nede at det eneste fornuftige syntes å kjøre bilen rett i en fjellvegg. Jeg har opplevd svik som har vært så grove at jeg ikke trodde jeg noensinne ville komme over dem. Jeg har gjort meg mine erfaringer, tatt beslutninger jeg aldri trodde jeg ville ta, har blitt skadet for livet (fysisk), og har lært meg å forsone meg med at slik ble livet. Og jeg har ikke noen grunn til å klage på noe som helst, synes jeg. Life is good. For meg. |
|
|
|
#213 |
|
© All rights reserved
|
Jeg blir glad av å lese slikt. Og litt misunneleg. Misunnelig fordi jeg ikke selv er slik, selv om jeg ønsker å være som deg. Og glad fordi det finnes mennesker som finner styrke i vonde ting og som kommer sterkere ut på den andre siden og som ser tilbake på det vonde som en del av en nyttig livserfaring. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Og rine: Alt er jo egentlig en klisjé, om det gjelder sorg eller lykke. Om man ikke skal kunne bruke klisjéord og setninger, så har man ikke så mye språk igjen å bruke. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Jeg blir også glad og imponert over FOFs innstilling til livet, og tenker at jeg burde kjøpe meg en bok om temaet. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Halloen!
Klart det går an å beskrive noe uten å bruke klisj... (hvor i %"!& er den greia som går andre veien?)- det kommer helt an på hvor fantasifull man er. Uten at jeg skal skryte på meg at jeg har et klisj...fritt språk. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
© All rights reserved
|
(Har du Mac? I så fall er det tasten til høyre over å.) |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Halloen!
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Har ikke Mac, nei. |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Shake it out!
|
Sv: Om du fikk velge bort mann og/eller barn ...Fof, jeg synes det er kjempefint at du på tross, eller på grunn av dine erfaringer, har et godt liv nå. Virkelig.
|
|
|
#220 |
|
Eklektisk
|
Kanskje det bare kommer an på hvilken å det er, hvem som starter den og hvem som sier hva først? |
|
|
|
![]() |
|
|