Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jammen har vi det godt her i landet ja

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 13:18   #21
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja

Det er altfor dyrt for ei jakke.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:22   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri kjøpt en så dyr jakke men det er meg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:27   #23
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor vil du med overskriften? Har vi det godt her i landet fordi en jakke koster 3500 kroner?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:28   #24
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

3500/10= 350 kr pr år for en jakke.

Det var jo en fornuftig måte å se det på.

Bortsett fra at turkis jakke muligens ikke er like hipt etter 5-6 år?

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:29   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvor vil du med overskriften? Har vi det godt her i landet fordi en jakke koster 3500 kroner?

Fordi så mange mennesker velger å kjøpe seg en så DYR jakke. Da har man litt å rutte med ja.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:31   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Fordi så mange mennesker velger å kjøpe seg en så DYR jakke. Da har man litt å rutte med ja.

Hva med de som ikke har råd til det, da? Teller ikke de?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:35   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det er dyrt ja, men hvis man ser på hvor lenge en slik jakke faktisk holder, så er det kanskje verdt det.

Jeg har en HH jakke som er 9 år gammel og MYE brukt. Den har avtagbar fleecejakke og begge deler er like fine.

man kan jo se på det som en investering.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:41   #28
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte meg en Mammut-jakke til 3990 kr nå i vinter. Da hadde jeg fått halvparten av pengene som gavekort til bursdagen. Hadde i utgangspunktet ikke planer om å kjøpe en så dyr jakke, men da jeg stod der på butikken og prøvde jakker, så var det denne som pekte seg ut. For det første fordi den vr utrolig god å ha på seg, og hadde de funksjonene jeg trengte i en fjelljakke (snøskjørt, god hette, "hansker" m.m, for det andre fordi den var klassisk rød og klassisk i fasongen. Mange av de billigere jakkene var stilige nok, men i sprelske farger som oransj og turkis etc. Har jeg lyst å gå med det år etter år? Niks. Nå har jeg kjøpt en jakke jeg sikkert kan ha 10 år fram i tid, og har ikke dårlig samvittighet for at den kostet det den gjorde.

Ellers er jeg helt enig i at vi har det veldig godt her i landet, og derfor er det i grunnen skammelig hvor mye enkelte klager.... Og nei, det var ikke stikk til noen her i tråden, så spar pust rolig Tenkte bare med referansen til Holmgang og tilsvarende program, som var tidligere i tråden.

Gammel 15-03-07, 13:48   #29
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Hvorvidt 3500 er dyrt for en jakke, kommer helt an på hvor mye man tjener. Siden mange tydeligvis kjøper jakken, er den ikke for dyr. Vi bor i et land med høye kostnader, men også tilsvarende høye inntekter. En slik jakke vil i tillegg holde i mange år, og da blir det ikke så dyrt pr år. Jeg har hatt min goretexjakke i snart 10 år. Man kjøper vel ikke en slik jakke bare fordi man ønsker en kul eller populær jakke der og da. De fleste ser vel på det som en investering.

Og at vi generelt sett har det godt her til lands, er vel hevet over enhver tvil. Det har allikevel ikke så mye med kostnadsnivået i et land å gjøre. Det som er problemet er at det har blitt større og større sosiale forskjeller.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 13:57   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Man kjøper vel ikke en slik jakke bare fordi man ønsker en kul eller populær jakke der og da. De fleste ser vel på det som en investering.

Mener du virkelig dette? Tror du ikke den enorme økningen i salgstall på Bergansjakker har noe med 71¤ Nord og mote å gjøre, men at en hel gjeng med folk plutselig tenkte "Jeg trenger visst en ny utejakke de neste 10 årene. Jeg tar en Bergans".

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 14:11   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Mener du virkelig dette? Tror du ikke den enorme økningen i salgstall på Bergansjakker har noe med 71¤ Nord og mote å gjøre, men at en hel gjeng med folk plutselig tenkte "Jeg trenger visst en ny utejakke de neste 10 årene. Jeg tar en Bergans".

Er man ufornuftig kjøper man vel en ny jakke hvert år på grunn av 71¤ nord, men jeg tror de fleste regner med at en slik jakke skal holde en stund. Det er mulig Bergansjakken er dyrere enn andre tilsvarende jakker, og at prisen er skrudd opp på grunn av 71¤ nord. At salgstallene plutselig har gått veldig opp for denne jakken, har ikke jeg fulgt med i. Siden så mange kjøper den, er den tydeligvis ikke veldig dyr i forhold til hvor mye folk tjener.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 14:19   #32
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Seriøst. Det er vel de færreste som har tenkt å ha denne jakken i ti år. Mulig jeg tar helt feil?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:20   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så lite hip at jeg ikke hadde noen anelse om at Bergans var blitt trendy. For meg er Bergans synonymt med fjelltelt og skolesekker. Det ville for övrig aldri ramle meg inn å gi 3500 kroner for ei jakke. (Når jeg likevel faktisk har ei jakke i denne prisklassen, skyldes det en spandabel mann som trodde jeg ville bli lettere å få med ut på tur hvis jeg fikk ordentlig utstyr. )

For övrig må jeg få si at turkis er en tidlös farge.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:26   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte meg en Bergans til 2700,- i 2003. Kjøpte en helt nøytral og den ser like ny ut enda. Jeg bruker den flere ganger i uken, og ser for meg at jeg kan ha den i 10 år til. Mannen min har to, en hverdags jakke og en som er blitt litt mer slitt med årene. Men han har brukt den til fiske,jakt og skogsturer i mange,mange år.Den siste kjøpte han på en messe og fikk den til 1400,-. Vi kjøpte en 71 gr. nord til eldste jenta i 2004, og hun bruker den også flere ganger i uken.
Så det er flere år siden vi kjøpte jakkene, og flere år til vi trenger å kjøpe nye.
Så summa sumarium tror jeg det var en lur invistering for vår del i hvertfall.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:32   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva med de som ikke har råd til det, da? Teller ikke de?

Hva med de som har råd, men som er for gjerrige da? Teller de med?

Seriøst, jeg har vondt for å tro at folk virkelig har råd til å bruke sånne summer på et plagg som for mange bare brukes til hverdags og slettes ikke til ekstremforhold. Jeg ser for meg mye hyl og tenners gnidsel bak lukkede dører og foreldre som gir etter fordi "alle andre har" o.s.v. og forsakelser hos foreldrene for å kunne utstyre ungene med et slikt moteplagg.

Jeg tror virkelig ikke det er så mye penger blant folk som alle skal ha det til, jeg tror det er mange som har digre lån de nesten ikke betaler på, som låner opp igjen så fort huset har steget litt i verdi. Jeg kjenner flere sånne.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:01   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ser for meg mye hyl og tenners gnidsel bak lukkede dører og foreldre som gir etter fordi "alle andre har" o.s.v. og forsakelser hos foreldrene for å kunne utstyre ungene med et slikt moteplagg.

Millet-jakkene som vi grein etter på 80-tallet framstår plutselig som direkte billige.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:02   #37
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri fulgt med 71 grader nord, og har dermed heller ikke følt meg på noen måte påvirket til å kjøpe jakke, pga av denne serien.
Når det gjelder Bergansjakken, så ble den anbefalt på det varmeste (også bokstavelig talt) i sportsbutikken, da jeg skulle kjøpe jakke.
Å bruke 2000 kroner på en slik jakke, gjør jeg gjerne igjen, For kvaliteten og holdbarheten er kjempegod.

De som lar seg "lure" av denne moten, får i hvertfall en jakke, de kan ha lenge.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:08   #38
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

De som lar seg "lure" av denne moten, får i hvertfall en jakke, de kan ha lenge.

Til høsten vil nok mange av dem kjøpe seg en ny jakke, selv om den varer i aldri så mange år.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:17   #39
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Millet-jakkene som vi grein etter på 80-tallet framstår plutselig som direkte billige.

hehe, jeg klarte aldri å grine meg til en sånn Milet-jakke jeg

Gammel 15-03-07, 19:25   #40
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde aldri brukt 3500 kr på ei jakke, men jeg kjøpte meg bergansjakke og bukse før jul. Har hatt lyst på det i mange år, men siden jeg har vært student i x antall år så har jeg bare drømt om det. Før jul kom jeg over et tilbud på Bergans, 1000 kr per del. Jeg følte at jeg virkelig slo på stortromma da jeg kjøpte det, men jeg har ikke angra et sekund. Dette er klær jeg kommer til å ha i mange år og det er grunnen til at jeg valgte rødt og svart.

Hva andre bruker pengene sine på bryr jeg meg svært lite om. Fint for de at de vil prioritere å bruke så mye penger på en jakke, jeg bruker pengene på andre ting men det trenger ikke bety at de som kjøper den jakka har mye mer penger enn meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.