|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaHar aldri kjøpt en så dyr jakke men det er meg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja
Fordi så mange mennesker velger å kjøpe seg en så DYR jakke. Da har man litt å rutte med ja.
|
|
|
#27 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaDet er dyrt ja, men hvis man ser på hvor lenge en slik jakke faktisk holder, så er det kanskje verdt det. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Shake it out!
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaJeg kjøpte meg en Mammut-jakke til 3990 kr nå i vinter. Da hadde jeg fått halvparten av pengene som gavekort til bursdagen. Hadde i utgangspunktet ikke planer om å kjøpe en så dyr jakke, men da jeg stod der på butikken og prøvde jakker, så var det denne som pekte seg ut. For det første fordi den vr utrolig god å ha på seg, og hadde de funksjonene jeg trengte i en fjelljakke (snøskjørt, god hette, "hansker" m.m, for det andre fordi den var klassisk rød og klassisk i fasongen. Mange av de billigere jakkene var stilige nok, men i sprelske farger som oransj og turkis etc. Har jeg lyst å gå med det år etter år? Niks. Nå har jeg kjøpt en jakke jeg sikkert kan ha 10 år fram i tid, og har ikke dårlig samvittighet for at den kostet det den gjorde.
|
|
|
#29 |
|
På vei
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaHvorvidt 3500 er dyrt for en jakke, kommer helt an på hvor mye man tjener. Siden mange tydeligvis kjøper jakken, er den ikke for dyr. Vi bor i et land med høye kostnader, men også tilsvarende høye inntekter. En slik jakke vil i tillegg holde i mange år, og da blir det ikke så dyrt pr år. Jeg har hatt min goretexjakke i snart 10 år. Man kjøper vel ikke en slik jakke bare fordi man ønsker en kul eller populær jakke der og da. De fleste ser vel på det som en investering. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Borte
|
Mener du virkelig dette? Tror du ikke den enorme økningen i salgstall på Bergansjakker har noe med 71¤ Nord og mote å gjøre, men at en hel gjeng med folk plutselig tenkte "Jeg trenger visst en ny utejakke de neste 10 årene. Jeg tar en Bergans".
|
|
|
#31 |
|
På vei
Er man ufornuftig kjøper man vel en ny jakke hvert år på grunn av 71¤ nord, men jeg tror de fleste regner med at en slik jakke skal holde en stund. Det er mulig Bergansjakken er dyrere enn andre tilsvarende jakker, og at prisen er skrudd opp på grunn av 71¤ nord. At salgstallene plutselig har gått veldig opp for denne jakken, har ikke jeg fulgt med i. Siden så mange kjøper den, er den tydeligvis ikke veldig dyr i forhold til hvor mye folk tjener. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
intro
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaJeg er så lite hip at jeg ikke hadde noen anelse om at Bergans var blitt trendy.
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaJeg kjøpte meg en Bergans til 2700,- i 2003. Kjøpte en helt nøytral og den ser like ny ut enda. Jeg bruker den flere ganger i uken, og ser for meg at jeg kan ha den i 10 år til. Mannen min har to, en hverdags jakke og en som er blitt litt mer slitt med årene. Men han har brukt den til fiske,jakt og skogsturer i mange,mange år.Den siste kjøpte han på en messe og fikk den til 1400,-. Vi kjøpte en 71 gr. nord til eldste jenta i 2004, og hun bruker den også flere ganger i uken.
|
|
|
|
#35 |
|
Introvert optimist
|
Hva med de som har råd, men som er for gjerrige da? Teller de med?
|
|
|
#36 |
|
intro
|
|
|
|
|
#37 |
|
sjelden
Jeg har aldri fulgt med 71 grader nord, og har dermed heller ikke følt meg på noen måte påvirket til å kjøpe jakke, pga av denne serien. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Shake it out!
|
hehe, jeg klarte aldri å grine meg til en sånn Milet-jakke jeg
|
|
|
#40 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet jaJeg hadde aldri brukt 3500 kr på ei jakke, men jeg kjøpte meg bergansjakke og bukse før jul. Har hatt lyst på det i mange år, men siden jeg har vært student i x antall år så har jeg bare drømt om det. Før jul kom jeg over et tilbud på Bergans, 1000 kr per del. Jeg følte at jeg virkelig slo på stortromma da jeg kjøpte det, men jeg har ikke angra et sekund. Dette er klær jeg kommer til å ha i mange år og det er grunnen til at jeg valgte rødt og svart.
|
![]() |
|
|