Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.
Jeg er veldig klar for å fase ut kontantstøtten, jeg syns Norge har nok utfordringer om vi ikke skal bruke penger på å betale arbeidsføre voksne for å være hjemme i huset sitt. 
Og mens vi er inne på å betale arbeidsføre voksne - hva med reglene for skatteklasse 2? De er ikke engang knyttet til at man har barn, hvis det dreier seg om ektefeller. Man får 12000 i skatterabatt for å forsørge et voksent arbeidsført menneske, som ikke nødvendigvis gjør noe annet enn å vaske hus og lage mat for forsørgeren.
Men når det gjelder det økonomiske, så er jeg enig i at hvis man virkelig ønsker å prioritere det, så er det mulig. Jeg tror bare at de fleste ikke ønsker det. Det er viktigere å være selvforsørgende og å ha en jobb å gå til, og å ha råd til det livet de fleste nå er vant til. Men siden det er lettere å få aksept for "vi har ikke råd" enn for "jeg har ikke lyst", spesielt for mødre, er det det vi svarer. Hvis ikke kommer gjerne det fortørnede spørsmålet "hvorfor får du barn, når du ikke vil være sammen med dem?". Til kvinner. Jeg har aldri hørt det stilt til arbeidende menn.