|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Akseptabel ventetid er: | |||
| Under 1 time |
|
81 | 48,80% |
| 1-2 timer |
|
56 | 33,73% |
| 2-3 timer |
|
8 | 4,82% |
| Alt er akseptabelt! |
|
21 | 12,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg satt fem timer med gutten min i Bergen en vanlig torsdag. Det var ikke så ok.
|
|
|
#142 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Her i byen er det lang vente tid uansett om man har time eller ei.. Har bestilt time de 3 gangene vi har vært der, og har måttet vente 2-3,5 time etter den egentlige oppsatte timen. Jeg har veldig høy terskel for å reise på legevakta. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Under 1 time, dersom det ikke kommer inn noe veldig akutt mens man sitter og venter. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det verste var å sitte 4 timer med en 2-åring uten fra 22-02 på natta. Det var ikke greit. Elers har vi kommet ganske fort inn med ungene, mellom 1-2 timer. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Her hos oss er det timebestilling og vi har sjeldent ventet mer enn 5-10 minutter.
|
|
|
#146 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Forøvrig svarte jeg under en time.
|
|
|
#147 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Hva som er akseptabel ventetid avhenger selvsagt av hva man kommer inn for og er dermed litt vanskelig å svare på.
|
|
|
#148 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det kommer litt an på. Vi er vant til et par timers ventetid hos fastlegen og legevakta er nesten alltid raskere enn han.
|
|
|
#149 |
|
heimføing
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Ønsker meg så kort tid som mulig, selvsagt. Men aksepterer å vente dersom jeg ikke er så veldig sjuk. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Legevakten her sorterer pasienter i kode rød, gul og grønn etter alvorlighet. Det betyr at du kommer rett inn hvis det er liv eller død, og ellers kan du måtte vente kortere eller lengre tid. Har du øreverk er det streeeeengt tatt noe som kan vente, uansett hvor j.. Vondt det er. Og jeg har hatt mye øreverk opp gjennom |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg har måttet og synes det var greit å vente selv med små ting, men jeg har ikke opplevd å vente med barn og alvorlige ting, så om det fungerer at au og barn blir prioritert slik at de aldri! må vente mer en en time så er det i orden at jeg og det føkka bekkenet mitt eller halsbetennelsen må vente relativt lenge. Legevakta er vel en av de få stedene du er "heldig" om du kommer litt bak i køen.
|
|
|
#153 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Min skrekk historie var min datter på tre år som hadde dobbelsidig lungebetennelse. Vi ventet i 6!!!! timer Det var to foreldre till med veldig syke barn hvorav det ene barnet besvimte og den andre de ikke fikk vekket!! Det var horribelt forferdelig og grusomt. Vi dro hjem etter 6 timer uten noe hjelp med ett barn som du så var så syk at du ikke visste hva du skulle gjøre. Siden dette ble langt ut på natt tok det ikke en hel dag før legekontoret åpnet. Legen hørte med en gang at dette var alvorlig og ville faktisk anmelde legevakten for den behandlingen vi fikk! Dette er desverre kunn ett eksempel på hvordan den legevakten er forferdelig desverre. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Men øreverk er det jo ikke så mye å gjøre med annet enn nesespray og paracet, og man trenger vel ikke gå inn til legen for å få det?
|
|
|
#155 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Vel det varierer vel, jeg har kun hatt bakteriell variasjon pga. trang øregang som lukker seg og stennger masse gørr inne om jeg ble forkjølt ,himmelen var blå, eller det var torsdag. Hjelper ikke mye med parasett og nesespry da.
|
|
|
#156 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Da er det jo litt annet enn normal øreverk selvsagt, men allikevel ingen grunn til å bli prioritert.
|
|
|
#157 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg svarte under en time. Hos oss tar det som regel rundt 3. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Syns det burde vært under 1 time. Er ikke alltid godt å sitte der i flere timer hvis man er dårlig eller har vondt. Og det er grusomt å vente der med barn.
|
|
|
|
#159 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg tror noen legekontor misbruker legevakta også. Hos fastlegen min har man f.eks ikke sjans til å komme inn med mindre man bestiller to uker i forveien. Barn får som regel aller nådigst komme ned for å se om legen har tid, mens voksne får beskjed om å dra til legevakta nesten samme hva det er. (Legene er veldig flinke og hyggelige altså, men resepsjonisten er litt sånn evil gatekeeper. Jeg skal bytte.) |
|
|
|
![]() |
|
|