Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjoner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 20:35   #11
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjoner

Jeg har nettopp vært involvert i en mobbesak på ungdomsskolen (som forelder til den som ble mobbet), og synes måten vi har gjort det på er ganske grei. Vi har hatt møte med alle de involverte - foreldrene og barna. Ungene har hatt møter på skolen, hver for seg og sammen.

Å ta det opp i klassen synes jeg ikke noe om, det er ikke alt som bør fortelles om - og alle har ikke krav på å få vite alt i en sak. Å ta opp tema mobbing på generell basis blir annerledes synes jeg - da blir hverken mobberne eller ofrene hengt ut på noen måte.

Hos oss skal de ha ukentlige møter med elevene. Det skal observeres, det skal være evalueringsmøte med foreldrene osv.

Skulle det vært slik at "Per" måtte sitte inne i friminuttet fordi han mobbet "Kari" så tror jeg det ville blitt vanskelig - og kanskje til og med fordret til mer mobbing, siden mobbing ofte er en gruppegreie. Hvis det skulle diskuteres åpent hadde i tillegg "Kari" blitt ydmyket, mener jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.