|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Rockesøster
|
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjoner
Vårt barn ble mobbet på det groveste og et slikt møte lå i skolens handlingsplan. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerLeit å høre at dere har vært oppi en slik sak, Babe. Og godt at dere er fornøyde med håndteringen.
|
|
|
#23 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Uff, ja jeg skjønner at det kan bli utfallet. Her må man vite hva man driver med.
|
|
|
#24 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerEnig i det, Nextlife - det må ikke være noe man blir presset til. Jeg hadde en del møter med skolen før vi gjennomførte gruppemøte - og hadde ikke datteren min villet, så hadde jeg nektet dem å gjennomføre det.
|
|
|
#25 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerSamme greie på vår skole og visstnok med gode resultater. Totalt nulltoleranse mot all "vold" som de kaller det. Elever som sloss må sitte på rektors kontor i friminutter og ringe hjem og fortelle hva som har skjedd. De må også gå sammen med inspektører ute i friminuttene. Det har vært en del reaksjoner på det blandt noen foreldre men skolen har stått på sitt, de sier alt fokus vil være på offerene for mobbing og at ingen må skolen skal utsettes for dette, - og de står på at de vil bruke de virkemidler de ser funker.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerJeg leser lista som en rekke alternative tiltak. Og jeg synes den ser helt kurant ut. Mobbing skal ikke godtas. |
|
|
|
#27 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerJeg syns det ser ok, ut, jeg. Jeg oppfatter det ikke som noe man "må" - men ulike alternativer, men for at skolen skal ha mulighet til å gjennomføre sanksjoner må de være beskrevet på forhånd. Dvs. Det må stå her, ellers kan ikke skolen bruke det som tiltak. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerEh ... jeg blir litt sånn matt. Tiltakene hjelper sikkert mot bølle-mobbing, fordi bøllene får mindre rom å utfolde seg på. Men annen dominant og utriveliggjørende adferd (f.eks. utfrysing, baksnakking, generell hakking, ødelegging av ting) kan bli veldig vanskelig å få has på uten å gjøre noe med hele miljøet mobbingen har fått lov til å blomstre i.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerJeg tror jo gjerne klassen er klar over problemet uansett, dersom de ser at "Per" følges av en voksen i friminutt, eller ikke får være ute eller har foreldre tilstede. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerTankegangen er riktig, og jeg tipper at skolen følger et mobbeprogram.
|
|
|
#31 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjonerJeg ser ingen problemer med at mobberen skal få oppleve at det å mobbe har konsekvenser. Det er uansett bedre enn slik det dessverre ofte var før; at mobbeofferet i verste fall var den som måtte bytte skole.
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Signerer helhjertet!
|
|
|
|
#33 |
|
Vaklende
|
Sv: Fra skolens handlingsplan mot mobbing - Skolens sanksjoner]
Forskni ng, blant annet fra Senter for atferdsetellerannet i Stavanger har etterhvert grundig avvist myten om den stakkarslige mobberen. Mobbing henger ofrest sammen med ønske om å eie og utøve makt. Jeg synes disse punktene er greie, forutsatt en ryddig prosess før og at det er eskalerende tiltak. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Dette er jeg enig i, gitt at det står mer i den planen og at det er andre tiltak. Men når de står der sånn alene blir jeg litt redd for at det blir den som blir utpekt som mobber som blir det egentlige offeret. Men klart, da ser jeg ikke for meg sterke barn som fungerer utmerket, jeg ser for meg barn med ulike problemer, men som har en bøllete adferd som følge av dette. Det kan nemlig være nok av foreldre som ønsker slike tiltak for disse barna også.
|
|
|
#35 |
|
Vaklende
|
Ja, det er akkurat det jeg også tenkte på i forhold til ryddige prosesser. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
De står vel ikke alene, hun skriver jo "Dette er de siste tiltakene som står beskrevet. Før dette er det masse samtaler frem og tilbake mellom alle involverte parter, samt skolen. "
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Det er fremdeles sånn. All ære til skoler som tar problematikken på alvor. |
|
|
|