Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drammen - Er det noen som vil ta hånd om to kattunger i 4 uker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-11, 20:11   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drammen - Er det noen som vil ta hånd om to kattunger i 4 uker?

Det er retrettmuligheter, Ine. Jeg vet at de helst vil at kattene skal kunne være ute, men bedre med et hjem enn ikke noe hjem. Jeg dobbeltsjekker med min venninne!

Ser dere bildene på Facebook? Der er det også kommentarer til hvilke katter som er tilgjengelige.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 20:51   #22
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er retrettmuligheter, Ine. Jeg vet at de helst vil at kattene skal kunne være ute, men bedre med et hjem enn ikke noe hjem. Jeg dobbeltsjekker med min venninne!

Ser dere bildene på Facebook? Der er det også kommentarer til hvilke katter som er tilgjengelige.

Jeg kommer ikke til noe side på facebook via den linken der. Hvilken organisasjon er det, kan søke den opp.

Tenkte kanskje vi kunne begynne med kattunger, de har vel ikke behov for å være ute? En liten balkong har vi jo.

Gammel 08-09-11, 22:59   #23
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Bare blitt dobbel start i lenken.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 23:03   #24
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Det er så uaktuelt å ha katt her, selv for begrenset periode.
Bygård med dyreforbud, midt mellom to trafikkerte veier pluss en trikketrasé ...
Men læll, da!

Gammel 09-09-11, 13:36   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk Balanse.

Ine, min venninne har vært veldig aktiv i Dyrebeskyttelsen, men nå har hun og to venninner satt i gang dette ved siden av Dyrebeskyttelsen, men i samarbeide med dem (og Dyrebeskyttelsen er veldig takknemlige for at de ordner hjem til mange katter). De har avtaler med veterinærer og får telefoner fra Politiet om hjelp osv. Det gikk litt tregt i Dyrebeskyttelsen noen ganger (mest på grunn av en person) så de bestemte seg for å gjøre dette mer privat.

Ser dere bildene nå?

Ine svar til deg:

Sitat:

Katter i fosterhjem er som regel kun inne. Bor hun i blokk og har allerede en katt, bør hun nok satse på å passe kattunger. Ellers er vi i mot at en katt aldri kommer ut og ikke bor minst sammen med en annen katt. Bor fler katter (som trives å bo inne) sammen så er det greit. Noen katter har opplevd veldige negative ting tidligere og ønsker dermed ikke å gå ut, da synes vi det er greit at den kun lever inne. Men plassen bør minst være 75 kvm og det bør være minst to katter.

Gammel 09-09-11, 14:28   #26
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Pelen, det er trist når det ikke funker, men flott at venninnen din trør til likevel.

Jeg tror ellers det var viktig for Ine at hun bare kunne ta i mot kattunger, av hensyn til Pusen de allerede har. Det er jo dumt om Ine trekker seg fordi hun blir usikkker på om det komer frem? (Jeg merket at jeg ble usikker av svaret fra venninnen din. Ikke sikkert jeg tolker Ine rett, da.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 14:56   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Svaret fra henne var vel mer rettet mot det med leilighet. Jeg vet at det ikke er noe problem å si i fra om det ikke virker etter en periode. Det vet jeg at andre har sagt. Men det er jo alltid greit å si i fra det fra begynnelsen av så at man ikke får en katt(unge) som er mer utrygg (og som da får bytte hjem flere ganger og kanskje blir mer utrygg).

Jeg vet at jeg kan legge ut min venninnes telefonnummer her 90694455. Mailadressen hennes er olympus@online.no Bare ta en prat med henne.

All hjelp trengs, det er flott at dere vurderer å stille opp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:04.