|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingDette er et fantastisk brød! Det smaker godt, og drysser faktisk ikke. Jeg knuser frøene før jeg har dem i deigen, siden vi har noen i familien som ikke spiser hele korn. Anbefales!
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingDette skal testes. Jeg må skjerpe meg nå. Har både foodprocessor og brødformer. Hva er poenget om de ikke brukes? Og brød spises hver dag. Dessuten er det utrolig greit med noe man kjenner innholdet i... jeg innbiller meg at det er mye rart i kjøpt brød... |
![]() |
![]() |
#24 |
Går videre
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingSkal prøve dette brødet, men jeg elter forøvrig aldri noen av mine brød, rører dem knapt med hendene, kun når jeg tar deigen ut av bollen for å dele den i to.
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingIkke noe olje eller annet i altså?
![]() |
#26 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting*noterer*
![]() |
#27 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten eltingSøkte etter brød uten elting og kom sådan fram til denne tråden. Nå har jeg bakt disse brødene tre ganger, men det virker ikke for meg. Godt på smak, men det er klissete selv etter det er stekt
![]() |
#28 |
Bare sær
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting
55 minutter er altfor kort steketid, legg på en time. Og la brødet hvile over natten før du skjærer i det.
![]() |
#29 |
Aktiv
![]() |
Åhh, det forklarer kanskje saken! Jeg blandet deigen og hadde dem direkte i formene, etterhevet ca. 1 times tid (det ser slik ut i oppskrifta?), men er det meningen at de skal forheves også? I såfall, hvor lenge?
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHva kan jeg bruke som jeg får tak i på tema? |
![]() |
![]() |
#31 |
Bare sær
Jeg forhever ganske lenge. Sist gikk jeg en sopptur mens deigen hevet.
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidiPad. |
![]() |
![]() |
#33 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHever brødene mer i ovnen? Mine ble ikke noe høyere i ovnen, selv om de hevet fint i formene. Satte dem inn når de hadde nådd kanten, så det ble den ferdige størrelsen. Er det riktig?
![]() |
#34 |
Bare sær
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketid
De hever ikke mye mer i ovnen. Første gang jeg lagde dem, fylte jeg formene for fulle, og da rant de over kanten den første steketiden.
![]() |
#35 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidDe bør heves ganske lenge før de går i formen, ellers kan de blåse seg opp i ovnen. Da får man bare luft under skorpen i stedet, slik at det faller fra hverandre. Men de skal være ganske klissete og fuktige.
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidAha! Da tester jeg med det jeg har i skapet. Jeg har som prosjekt å bli flink til å lage mat, og siden jeg i teorien i det minste kan bake så starter jeg med brød tror jeg. De blir ekstra gode om man baker med ungen i sjal, hippiestyle? |
![]() |
![]() |
#37 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidJeg hadde heller ikke det Helios melet, blandet mer hvetemel, rug, sammalt hvete og havrekli. Og byttet ut sesamfrø med gresskarkjerner, for det var det jeg hadde i skapet.
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHvis En eller annen som leser denne tråden og vil prøve å bake disse brødene slumper til å slenge de i ovnen uten å se på klokka, hvordan ville man da rent teoretisk rådet vedkommende til å se at de er ferdig stekt? Det gjelder selvsagt ikke meg, men de er jo mange foreldre her, noen har kanskje ammetåke og sånn. |
![]() |
![]() |
#39 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidHa de litt lengre enn du tror.
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Nydelig og enkelt brød uten elting - med lang steketidDe ble perfekte! Og ufattelig gode om jeg skal si det selv, og det skal jeg jammenmeg. |
![]() |
![]() |
|
|