Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 21:52   #41
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?

Vi har få barnevakter å velge på, så stort sett er en av oss hjemme. Er det viktige møter flere steder eller noe viktig som skjer så kan vi spørre moren min. Da blir leggetid utsatt til vi kommer hjem stort sett, i alle fall for de to største. Minsten har vett på å legge seg selv når han er trøtt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:52   #42
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Du får invitere Ru-familie på besøk så vi kan bli kjent, så har du flere alternativer neste gang.
Vi klarer oss stort sett veldig fint, vi har nettverk her, men jeg er jo fullt klar over at ikke alle har det og stiller gjerne opp om jeg kan.

Neste helg passer utmerket, da har mannen stukket av til utlandet. Så kan du se sitrus-flodhesten i samspill med Hvit og Brun

Vi sliter litt med nettverket. Har jo ei tante i byen, og ei søster, men når begge er sengeliggende har vi ingen naturlige alternativer. Vi har to nabomenn som jeg virkelig ikke får meg til å spørre, jeg tror de hadde blitt pinlig berørt og vi er liksom på "jasså, står du her og vasker bilen"-nivå i det daglige.
Og de øvrige to nabofamiliene har egne barn (og skal dermed på de samme møtene). Han ene blir superstressa av å være alene med sine to egne barn, og han andre er blind. Så jeg klarer ikke å spørre dem heller.
Og selvfølgelig har jeg to nære venner i nærheten, hvor den ene har tre barn i alderen 1-3 og sliter nok på kveldene som det er, mens han andre er alenepappa. Jeg må jo le når jeg oppsummerer...

Å utsette legging av Brun halvannen time er for øvrig å be om big time trøbbel. Både for resten av kvelden, og :grøss: for neste morgen.

Gammel 12-09-11, 21:54   #43
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mange jeg kunne overlatt ungene til altså. De elsker å ha barnevakt, og er supergreie å legge for alle andre enn oss. I realiteten har vi ikke så mange barnevakter å velge mellom, så da står det mellom besteforeldre eller en av de to barnevaktene vi har tilgang på.

Gammel 12-09-11, 21:56   #44
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det er vel mer et spørsmål om hvem som er gale nok til å ta på seg å legge alle ungene mine.

Sånn prinsippielt kunne jeg ha utsatt leggetiden halvannen time, men de to yngste ville sannsynligvis ha blitt trøtte og krakilske lenge før den tid. :har kveldstrøtte små vanedyr:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:01   #45
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ift legging av storebror kunne besteforeldre, men også ymse tanter/onkler, vennefamilier etc funket. At de fleste av disse er opptatt rundt leggetider selv er en annen sak.
Ift lillesøster funker kun mormor, og knapt nok det.

Jeg hadde glatt utsatt storebrors leggetid for et viktig møte, men det ville ikke gått med lillesøster.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:02   #46
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med å ha en 15 åring, de fleste barnevaktproblemer er forduftet. Er vi likevel i knipe, har vi noen gode naboer å spørre. Utsatt leggetid blir det nok, men 1,5 time for en 4-åring som skal tidlig opp neste morgen er litt lenge.
Men du, nå må du ikke få dårlig samvittighet for at det ikke passer å komme seg avgårde. Ellers skulle jeg gjerne lagt ungene dine, jeg;-)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:05   #47
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ikke så mange å velge mellom, og midt i uken ville jeg fortrekke å ikke utsette leggingen. Minsten ville ha godtatt å bli lagt av favorittassistenten i barnehagen og muligens nabogutten. Eldste er ikke så kresen, han syns det bare er stas med barnevakt.

Hvis muligheten var der, ville jeg ha fortrukket bestemødrene.

Gammel 12-09-11, 22:09   #48
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Moren min og mine brødre.
Jeg trodde ikke den minste broren min ville gjøre det, men etter et foreldremøte i fjor høst kom jeg hjem til to sovende barn. Luksus!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:14   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dem som måtte melde seg. Neida, men Poden er stor og trenger ikke så mye spesialservice - den eneste grunnen til at vi ikke forlater ham etter leggetid er i grunnen at han ikke våkner av brannalarmen. Det eneste kravet vi har til barnevakt er sånn sett at de hører brannalarmen og får Poden ut av sengen og ut av huset.

Vi har ikke mange å velge mellom, men har et tante-/onkelpar i byen som har passet noen ganger (før de fikk baby selv), og så har Heiko og Juste vært barnevakt noen ganger, og ellers har vi leid vi barnevakt fra Barnevaktformidlingen en del ganger, både før og etter leggetid.

(Ved foreldremøtet i forrige uke var Poden hjemme alene - jeg var på jobbtur - og da dro mannen fra møtet litt før det var slutt så klokken ikke skulle bli mer enn henimot ni.)

Gammel 12-09-11, 22:15   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å utsette leggetiden så mye som halvannen time hadde forresten vært temmelig uaktuelt. Han trenger søvnen sin og begynner tidlig på skolen.

Gammel 12-09-11, 22:41   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Har dere mange å velge mellom?

Kunne dere ha utsatt leggetidspunktet halvannen time for å fått med dere et viktig møte?

(bill. mrk. Skulle ha vært på foreldremøte i morgen, men har mistet barnevakten og har høy terskel for å spørre relativt ukjente og særlig på så kort varsel)

Spinoff? Hva er det jeg har satt i gang?

Vi har ikke mange som kan passe om kvelden, for jeg iler ikke til og spør barnevakter som bor et par timers kjøring unna om de kan passe noen få timer på kveldstid. Av og til passer det at slektninger kan være barnevakt, men som regel har vi alliert oss med nabounger som er litt større og som ser etter mens vi er borte. Naboer har vi også spurt, men ikke de som er veldig strikse på at ungene (nesten uansett alder) skal være i seng kl. 19.00, vi spør de andre som kjører litt mer fleksitid, slik som oss. Jeg kunne glatt ha utsatt leggetiden halvannen time for unger som er rundt skolealder +/- ett år, (selvsagt avhengig av når de vanligvis legger seg) og kanskje drøyet en halvtime for smårollinger på et par år.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:51   #52
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er godt dekket med barnevakter i nær familie, så svaret er vel alle barnevaktene vi bruker. Det er besteforeldre, tanter, onkler og eldste niese. Vi har venner som jeg også hadde vært komfortabel med å la legge barna, fordi de kjenner dem veldig godt og har vært på overnattingstur med dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:58   #53
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Barnevakt har jeg ikke, dessverre. Har ingen familie her og kjenner ingen jeg kunne spurt.

Gammel 12-09-11, 23:11   #54
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvem som helst kan legge minsten min, han er bare å ta på pysjen og si hade så sover han... Han store er en liten luring, men grei å legge egentlig.
Veldig mange forskjellige har lagt dem og det har stort sett alltid gått bra, det var bare en gang svogeren min på 21 år sleit veldig med Emil som ikke akkurat lå i ro på stellebordet. Selve leggingen gikk greit da.

Jeg har forøvrig lagt mange ulike unger i min tid som eneste fjortis i nabolaget. Ble ganske dreven på det ja.

Gammel 12-09-11, 23:13   #55
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nabojenta. Nokon andre har me ikkje for tida, men skal "utvida barnevaktkretsen" blandt tenåringane her me bur. Besteforeldrene er for gamle, og resten av slekta stiller sjelden opp. Men no er dei så store at eg t.d. går på foreldremøte mens dei er heime åleina. Dei legger seg jo ikkje då, men er klar for legging når eg kjem heim.
Utsetja legging med 1,5 time kunne nok gått, men av erfaring hadde storesøster vært eit troll på morgenen, og egentlig resten av dagen. Og det er absolutt ikkje ønskeleg.

Gammel 13-09-11, 00:49   #56
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Legging: storesøster, storebror, besteforeldre. Ungene er hhv 6, 12 og 15. Besteforeldrene bor i nabohuset.
Utsette leggetid: kunne jeg fint gjort.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 09:31   #57
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Søstern min og mamma (med pappa på slep).

Og en gang i mellom kunne jeg utsatt leggetiden.

Gammel 13-09-11, 09:44   #58
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg er heldig å ha mine foreldre i gåavstand fra oss.
I tillegg passer storesøster eller storebror på 8 åringen. De/den som passer legger henne.
I går var jeg med gutten på foreldremøte/bli kjent kveld fra halv åtte til ni. Da passet storesøster på lillesøster. Mannen var på kurs, mulig han hadde vært hjemme hvis ikke.
Lillesøster var i seng da jeg kom hjem, men det hadde gått greit om hun hadde utsatt legging denne ene kvelden. Det beste er selvsagt at hun legger seg til normal tid.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:15   #59
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og alle som ville fikk passe barna mine, så lenge de var til å stole på.

Samme her. De som til nå har lagt dem, er vel bare familie - to sett besteforeldre, tanter og onkler. De kunne nok også sovet hos/blitt lagt av flere vennefamilier.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:18   #60
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Å utsette legging av Brun halvannen time er for øvrig å be om big time trøbbel. Både for resten av kvelden, og :grøss: for neste morgen.

Slik var det med storebror for bare et lite år siden også. Jeg har virkelig misunt de som kan utsette leggetid en gang i blant, og har ofte følt meg som en stor kjiping når vi er det første som må bryte opp laget for å dra hjem å legge unger. Storebror har vært utrolig var på leggetiden, bare 10-15 min forskyvelse kunne før medføre skriking, trassing og kaos i flere timer.
Nå har det heldigvis gått over, og det er deilig deilig.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.