|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Tar du barna med i valglokalet? | |||
| Ja, jeg synes det er viktig at barna får se demokrati i praksis. |
|
115 | 69,28% |
| Ja, men bare fordi jeg ikke har barnepass. |
|
24 | 14,46% |
| Nei, det har jeg aldri tenkt på. |
|
18 | 10,84% |
| Nei, jeg har det travelt nok om jeg ikke skulle ta med barn også. |
|
7 | 4,22% |
| Sofademokrat / dustepåll. |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?
De skal ikke være med, nei, og det er temmelig barnslig å bli sint på funksjonæren som håndhever regelverket. Barn som er store nok til å se hva du stemmer skal ikke få se det, på samme måte som at du ikke har lov til å ha med deg mannen din inn i avlukket. Ingen skal ha mulighet til å kontrollere hvilken stemmeseddel du velger å avlevere.
|
|
|
#102 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Jeg hadde med mine to pluss en til i dag, og den fine valgfunksjonæren tok med alle tre på en skikkelig rundtur i valglokalet, og viste og forklarte alt som foregikk mens jeg stemte. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
heimføing
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Jeg hadde med min åtteåring inn i avlukket. Jeg gikk inn først og ho sto litt nølende utenfor, og jeg tenkte at nå får vi kanskje beskjed om at hun ikke får være med - men valgfunksjonæren spurte om ho skulle være med mamma inn, og da var det vel greit da. Hun så ikke hvilken liste jeg valgte, for hun når ikke så langt over skrivehylla |
|
|
|
|
|
#106 |
|
geskjeftig
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Jeg fikk lov å ha med meg firemånedingen i avlukket.
|
|
|
#107 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Lille Ville er på vei til valglokalet med pappa'n sin. Hørte han forklarte at når hun ble stor, fikk hun også stemme, så det blir nok litt læring av dette.
|
|
|
#108 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Tar du barna med i valglokalet?
Ja greit nok at det ikke er lov men bestisten hennes hadde jo vært med inn og til og med krysset av på en personstemme som moren hadde gitt. Derfor gitt jeg ut fra at det var lov for barn å være med inn. Vi hadde jo snakket om disse listene og vesla hadde gledet seg litt til å se de og navnet til x som vi kjenner godt og som vi skulle stemme på.
|
|
|
#109 |
|
bits and pieces
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Det ble til at jeg hadde med 6-åringen i dag og han fikk da være med inn i avlukket ja (han ser mer ut som en 8-åring).
|
|
|
|
#111 |
|
By the Sea
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?6-åringen fikk være med inn i avlukket og det var stort! Han fikk til og med hjelpe til med å stemple stemmeseddelen og han ble riktig så høytidsstemt.
|
|
|
#114 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Jeg gav min mann en liste over hvem han skulle stemme på i bispedømmerådet, sånn apropos se hva man stemmer og påvirkning. Det var ingen som sa noe på det, gitt.
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Jeg hadde med meg Knerten, mannen hadde Mikro, han hadde den letteste jobben tror jeg (vel, han valgte å ha bare henne, ikke bilstol, så søren om jeg vet. Knerten står i det minste på egne ben) Men, Knerten sine ben er korte. Så korte at han naturlig nok ikke så "hvem sin bokstav" som sto på listene, men også så korte at han egentlgi gikk rett under veggen inn til "naboen" uten å merke at der var en vegg over hodet på ham...
|
|
|
#117 |
|
Textrovert
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Noen ganger går det pedagogiske down like a lead balloon ...
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 12-09-11 kl 22:11. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
flisespikker
|
Sv: Tar du barna med i valglokalet?@Divine:
|
|
|
#119 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Mazungen ble med i dag og synes det var spennende. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Tar du barna med i valglokalet?Minsten var med oss i dag mens eldste var på svømming. |
|
|
|
![]() |
|
|