Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar du barna med i valglokalet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tar du barna med i valglokalet?
Ja, jeg synes det er viktig at barna får se demokrati i praksis. 115 69,28%
Ja, men bare fordi jeg ikke har barnepass. 24 14,46%
Nei, det har jeg aldri tenkt på. 18 10,84%
Nei, jeg har det travelt nok om jeg ikke skulle ta med barn også. 7 4,22%
Sofademokrat / dustepåll. 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 14:12   #101
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du barna med i valglokalet?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Opplevde nettopp at min 8 åring ikke fikk være med meg inn i avlukke for å stemme. Herregud, er ikke det litt drøyt? Nei, det var hemmelig valg i Norge, strengt forbudt å ha med så store barn. Djeeze, jeg ble skikkelig barnslig og nesten like hurpete som kjerringa som nektet vesla å bli med.

De skal ikke være med, nei, og det er temmelig barnslig å bli sint på funksjonæren som håndhever regelverket. Barn som er store nok til å se hva du stemmer skal ikke få se det, på samme måte som at du ikke har lov til å ha med deg mannen din inn i avlukket. Ingen skal ha mulighet til å kontrollere hvilken stemmeseddel du velger å avlevere.

Gammel 12-09-11, 15:30   #102
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde med mine to pluss en til i dag, og den fine valgfunksjonæren tok med alle tre på en skikkelig rundtur i valglokalet, og viste og forklarte alt som foregikk mens jeg stemte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 16:18   #103
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde med min åtteåring inn i avlukket. Jeg gikk inn først og ho sto litt nølende utenfor, og jeg tenkte at nå får vi kanskje beskjed om at hun ikke får være med - men valgfunksjonæren spurte om ho skulle være med mamma inn, og da var det vel greit da. Hun så ikke hvilken liste jeg valgte, for hun når ikke så langt over skrivehylla men hun fikk se at jeg skrev på slengere i fleng.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:01   #104
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Nei, holder meg unna dårlig lag

Da regner jeg med at du holder deg for god til å kritisere noe som helst de neste fire årene. Siden du ikke vil være med å bestemme.

Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:20   #105
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje hun forhåndsstemmer?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:29   #106
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk lov å ha med meg firemånedingen i avlukket.
Ikke trengte jeg å vise legitimasjon heller. :bøgda:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 18:43   #107
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Ville er på vei til valglokalet med pappa'n sin. Hørte han forklarte at når hun ble stor, fikk hun også stemme, så det blir nok litt læring av dette.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 19:58   #108
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Her var helt greit. Dustete at det skal variere fra sted til sted, synes jeg.

Ja greit nok at det ikke er lov men bestisten hennes hadde jo vært med inn og til og med krysset av på en personstemme som moren hadde gitt. Derfor gitt jeg ut fra at det var lov for barn å være med inn. Vi hadde jo snakket om disse listene og vesla hadde gledet seg litt til å se de og navnet til x som vi kjenner godt og som vi skulle stemme på.

Jaja, vi skulle vel ha forhåndsstemt på Schous Plass vi også der de fulgte helt andre regler. Skikkelig uprofft med helt ulik praksis i samme bydel til og med. Amatører hele gjengen.

Og ja, jeg har fryktelig kort lunte om dagen og lar meg irritere grensesløst av slike ting

Gammel 12-09-11, 20:16   #109
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det ble til at jeg hadde med 6-åringen i dag og han fikk da være med inn i avlukket ja (han ser mer ut som en 8-åring).

Gammel 12-09-11, 20:18   #110
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jepp. I vår familie er det tradisjon med "søndagstemmetur", da går vi sammen til urnene.

Gammel 12-09-11, 20:21   #111
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6-åringen fikk være med inn i avlukket og det var stort! Han fikk til og med hjelpe til med å stemple stemmeseddelen og han ble riktig så høytidsstemt.

Gammel 12-09-11, 20:49   #112
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min åtteåring puttet valgsedlene mine i urna. :villoggal:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 20:49   #113
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte litt i siste liten, så i dag hadde jeg med meg begge ungene i valglokalet.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:03   #114
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gav min mann en liste over hvem han skulle stemme på i bispedømmerådet, sånn apropos se hva man stemmer og påvirkning. Det var ingen som sa noe på det, gitt.

Knotten var hjemme mens vi stemte i dag, men Knøtteliten var med. Hun synes det var skikkelig kjedelig.

Gammel 12-09-11, 21:07   #115
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har vært med om det passer sånn. I dag gikk niåringen på biblioteket mens jeg stemte, og de tre eldste stemte selv. Men ikke sammen med meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:42   #116
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde med meg Knerten, mannen hadde Mikro, han hadde den letteste jobben tror jeg (vel, han valgte å ha bare henne, ikke bilstol, så søren om jeg vet. Knerten står i det minste på egne ben) Men, Knerten sine ben er korte. Så korte at han naturlig nok ikke så "hvem sin bokstav" som sto på listene, men også så korte at han egentlgi gikk rett under veggen inn til "naboen" uten å merke at der var en vegg over hodet på ham...

Det kan vel ikke sies at han lærte noe om demokrati i praksis, selv om jeg forklarte at vi dro for å stemme, for at mamma og pappa skulle gjøre sitt for å bestemme hvem som skal bestemme i byen vår fremover. Og han skjønte nok ikke fem flate øre. Men neste gang er han fem. Og deretter sju. Valgdeltagelse skal inn med morsmelka (vel, det er bare Mikro som får slikt) om han ikke skjønte hva vi gjorde, så skal han vite AT man gjør det. Annethvert år.

Gammel 12-09-11, 22:04   #117
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger går det pedagogiske down like a lead balloon ...

- Jeg VIL hjem å se Gumball på Cartoon Network.
- Beklager, det rekker vi ikke. For jeg og pappa skal stemme før vi drar hjem.
- Stemme? Hva er det?
- Det har vi jo snakket om. Der vi velger hvem vi synes skal bestemme.
- Stemme?! Jeg tror at det ordet har du bare funnet opp, mamma, for du vil ikke at jeg skal se tv.

:true story:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 12-09-11 kl 22:11.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:06   #118
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Divine:

Jeg tilbød Poden å bli med, men han ville ikke. Mulig han var med en av oss sist, jeg husker ikke. Men det tok i alle fall tid å få ham til sengs i kveld, for jeg satte på valgsendingen, og det ble mye å forklare og snakke om.

Gammel 12-09-11, 22:45   #119
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mazungen ble med i dag og synes det var spennende.

Jeg synes kirkevalget var morsomst. Spesielt fordi jeg traff på en gammel venn som desperat ringte den lokale homolederen etter info, og jeg kom "to the rescue" med ferdig liste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:49   #120
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten var med oss i dag mens eldste var på svømming.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.