|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi har få barnevakter å velge på, så stort sett er en av oss hjemme. Er det viktige møter flere steder eller noe viktig som skjer så kan vi spørre moren min. Da blir leggetid utsatt til vi kommer hjem stort sett, i alle fall for de to største. Minsten har vett på å legge seg selv når han er trøtt. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Det er mange jeg kunne overlatt ungene til altså. De elsker å ha barnevakt, og er supergreie å legge for alle andre enn oss. I realiteten har vi ikke så mange barnevakter å velge mellom, så da står det mellom besteforeldre eller en av de to barnevaktene vi har tilgang på.
|
|
|
#44 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Det er vel mer et spørsmål om hvem som er gale nok til å ta på seg å legge alle ungene mine. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Ift legging av storebror kunne besteforeldre, men også ymse tanter/onkler, vennefamilier etc funket. At de fleste av disse er opptatt rundt leggetider selv er en annen sak. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Jeg er veldig fornøyd med å ha en 15 åring, de fleste barnevaktproblemer er forduftet. Er vi likevel i knipe, har vi noen gode naboer å spørre. Utsatt leggetid blir det nok, men 1,5 time for en 4-åring som skal tidlig opp neste morgen er litt lenge. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi har ikke så mange å velge mellom, og midt i uken ville jeg fortrekke å ikke utsette leggingen. Minsten ville ha godtatt å bli lagt av favorittassistenten i barnehagen og muligens nabogutten. Eldste er ikke så kresen, han syns det bare er stas med barnevakt.
|
|
|
#48 |
|
Superbasinella
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Moren min og mine brødre. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Dem som måtte melde seg.
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Å utsette leggetiden så mye som halvannen time hadde forresten vært temmelig uaktuelt. Han trenger søvnen sin og begynner tidlig på skolen.
|
|
|
#51 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Spinoff? Hva er det nå jeg har satt i gang? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
villende
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Vi er godt dekket med barnevakter i nær familie, så svaret er vel alle barnevaktene vi bruker. Det er besteforeldre, tanter, onkler og eldste niese. Vi har venner som jeg også hadde vært komfortabel med å la legge barna, fordi de kjenner dem veldig godt og har vært på overnattingstur med dem. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Barnevakt har jeg ikke, dessverre. Har ingen familie her og kjenner ingen jeg kunne spurt.
|
|
|
#54 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Hvem som helst kan legge minsten min, han er bare å ta på pysjen og si hade så sover han... Han store er en liten luring, men grei å legge egentlig.
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Nabojenta. Nokon andre har me ikkje for tida, men skal "utvida barnevaktkretsen" blandt tenåringane her me bur. Besteforeldrene er for gamle, og resten av slekta stiller sjelden opp. Men no er dei så store at eg t.d. går på foreldremøte mens dei er heime åleina. Dei legger seg jo ikkje då, men er klar for legging når eg kjem heim.
|
|
|
#56 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Legging: storesøster, storebror, besteforeldre. Ungene er hhv 6, 12 og 15. Besteforeldrene bor i nabohuset. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Søstern min og mamma (med pappa på slep).
|
|
|
#58 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hvem lar du passe barna dine rundt leggetider?Jeg er heldig å ha mine foreldre i gåavstand fra oss. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
intro
|
Samme her. De som til nå har lagt dem, er vel bare familie - to sett besteforeldre, tanter og onkler. De kunne nok også sovet hos/blitt lagt av flere vennefamilier.
|
|
|
|
#60 |
|
Tidsklemma
|
Slik var det med storebror for bare et lite år siden også. Jeg har virkelig misunt de som kan utsette leggetid en gang i blant, og har ofte følt meg som en stor kjiping når vi er det første som må bryte opp laget for å dra hjem å legge unger. Storebror har vært utrolig var på leggetiden, bare 10-15 min forskyvelse kunne før medføre skriking, trassing og kaos i flere timer.
|
|
![]() |
|
|