Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebookprofil, omdømme og skille jobb/privatliv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 18:00   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Facebookprofil, omdømme og skille jobb/privatliv

.....

Sist redigert av -ea- : 21-02-18 kl 14:34.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 18:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebookprofil, omdømme og skille jobb/privatliv

Det kan jo hende han ikke er så dreven på å slette kommentarer eller sette privacy?

Uansett så er det jo du som så etter helt frivillig så jeg syns ikke du kan bli så fortørnet over hva du finner.

Gammel 13-09-11, 18:48   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er litt useriøst å la sånt ligge ute så alle kan se det, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:05   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde mistet en del respekt for en person over 18 som a) hadde åpen, "personlig" profil på FB og b) la ut "pose"-bilder av seg selv. Han kan sikkert være flink i jobben sin likevel, men jeg himler veldig over sånt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:11   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Så fremt det bare er kommentarene til bildene hans som er teite så hadde jeg ikke tenkt så mye mer enn at han har en del brødhuer som venner på Facebook.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg hadde mistet en del respekt for en person over 18 som a) hadde åpen, "personlig" profil på FB og b) la ut "pose"-bilder av seg selv. Han kan sikkert være flink i jobben sin likevel, men jeg himler veldig over sånt.

Han her hadde hverken a) eller b), da.

Gammel 13-09-11, 20:05   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke noen dødssynd i mine øyne, men ganske patetisk
Min raske konklusjon: han er sikkert nysingel, har profil på Sukker eller Match og legger til nye damebekjentskaper på fb. De prøver å overgå hverandre i flørting. Smigret over alle de fine kommentarene som får selvtilliten hans til å blomstre, ser han ikke at dette kan virke useriøst og tåpelig i andres øyne....

Han kommer forhåpentligvis til å våkne opp om noen uker og slette kommentarene

Gammel 13-09-11, 20:23   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Han her hadde hverken a) eller b), da.

I følge HI hadde han "pose"-bilder, og hvis ikke-venner kan se profilen, er den vel relativt åpen.

Gammel 13-09-11, 20:26   #8
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er pose-bilder? Frykter jeg har noen siden samtlige profil bilder er selvportrett ...

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:27   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står "vanlige bilder", rine.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 20:30   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres selvfølgelig litt fjortisaktig ut, men så vidt jeg kan skjønne, er det ikke han som står for tenåringsfaktoren? Det høres ut som om han kjenner noen voksne damer med en litt umoden framferd, men jeg tror ikke jeg hadde tenkt at selve mannen var udugelig i jobben sin av den grunn?

Gammel 13-09-11, 20:40   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Altså, han kan vel ikke noe for at damene sikler etter han? Hadde han hatt poseringsbilder, lettkledde bilder, så ja, da hadde jeg stusset. Men fiskebilder? Han må jo være hot siden så mange kommenterer dem.

Gammel 13-09-11, 20:41   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Så sant ikke han har fyllebilder eller selv har sleivete kommentarer så hadde jeg synes det var ok. Men for sin egen del bør han jo lukke profilen da.

Gammel 13-09-11, 20:46   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det står "vanlige bilder", rine.

Ja, det gjorde det visst. OK, da må han slutte å se så bra ut på bilder.

Gammel 13-09-11, 20:49   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge HI hadde han "pose"-bilder, og hvis ikke-venner kan se profilen, er den vel relativt åpen.

Det står vanlige bilder, og at man kan se "noe info og bilder". Det er et stykke unna åpen profil.

Gammel 13-09-11, 20:55   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjorde det visst. OK, da må han slutte å se så bra ut på bilder.

Ja, fysj. Det er useriøst å være pen, assa.

Gammel 13-09-11, 21:17   #16
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke problemet, han kan vel godt være flink i jobben selv om han eventuelt liker å få oppmerksomhet/ er jålete/ har litt lite greie på nettettikkette eller hva dette nå dreier seg om.

Mulig jeg også ville syntes han var litt småteit men jeg tror ikke jeg ville gått så langt at jeg ville ha mistet tilliten til han profesjonelt.

Gammel 13-09-11, 21:38   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør man slette komplimenter man får på bilder på FB for å virke mer seriøs?

Gammel 13-09-11, 21:55   #18
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han burde kanskje lukket profilen sin, men jeg synes overhode ikke det at han er pen og har siklende damer etter seg gjør han useriøs.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:08   #19
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Bør man slette komplimenter man får på bilder på FB for å virke mer seriøs?

Noen ganger

Men det avhenger selvsagt av hvordan man ønsker å fremstå på FB, og hvordan man bruker FB helhetlig....

Gammel 13-09-11, 22:10   #20
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg er derimot enig med deg, -ea-. Jeg ville fått et førsteinntrykk av ham som ganske "blond" og mistet litt tiltro til ham. Sånn umiddelbart, ihvertfall. Det er rett og slett fordi jeg ikke synes du virker så veldig smart om du ikke ser at det blir kleint å blande dette sammen med jobben. Det er jo veldig enkelt å lukke profilen, og det ville en oppegående person gjort, tenker jeg, om han fikk slike flaue kommentarer. For det er virkelig flaut fra voksne folk.

Jeg stusser generelt ofte på koblingen mange har mellom privat bruk av sosiale medier og egen arbeidsplass. Mange på Google+ har f.eks. navnet på arbeidsplassen under navnet sitt, og det ser da ut for meg som om de skriver som ansatt. Det hadde jeg ikke blitt så veldig happy for som arbeidsgiver (eller kollega, for den del).

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.