Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Like kjoler - søtt eller sært?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-11, 15:24   #61
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Like kjoler - søtt eller sært?

Lignende farger gir ikke det samme inntrykket. Det er prikk lik kjole som blir too much.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:26   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likt skjerf, lignende jakke eller like farger blir liksom ikke helt det samme. Det er sånne sukkersøte mor-datterkjoler som er laget nettopp for å matche som blir litt i overkant.

Gammel 14-09-11, 15:26   #63
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og Kløver har matchende gummistøvler. Jeg synes det er litt teit, men Kløver synes det er stas. Og de var på tilbud!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:28   #64
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg og Kløver har matchende gummistøvler. Jeg synes det er litt teit, men Kløver synes det er stas. Og de var på tilbud!

Eldstemann har tatt meg igjen i skostørrelse. Mao kan han ikke bare finnes i like sko, men i mine støvler hvis han føler for det.

Heldigvis foretrekker han sine egne.

Gammel 14-09-11, 15:29   #65
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men babytvillinger kles jo likt de også?
Antar det ikke ligger hyling om å bli kledd likt bak da.

Bare et apropos (jeg har jo ikke tvillinger). Jeg strever med å finne like sokker til hvert av barna mine (altså innenfor ett par sokker), så om jeg hadde hatt tvillinger hadde det nok sett ganske lappeteppete ut i vogna!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 15:30   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene mine har en del likt, men mest ulikt, synes ikke det er sært eller teit eller harry, i grunnen. Ikke søtt heller, men fint. Å alltid kle dem likt, er uaktuelt. Jeg regner med å kjøpe enkelte antrekk til gutta mine som er helt like også. Ser ikke problemet.

Jeg hadde ikke reagert om jeg så mor og datter/far eller sønn i samme antrekk.

Gammel 14-09-11, 15:32   #67
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Lignende farger gir ikke det samme inntrykket. Det er prikk lik kjole som blir too much.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:01   #68
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det ser dumt ut, men samtidig synes jeg det er litt kult med folk som gjør som de selv vil uavhengig av hva alle andre måtte mene. Jeg kunne ikke tenke meg å kle mine tvillinger likt og kan nok telle på en hånd de få gangene det har skjedd. De har dessuten så ulik smak at jeg hadde fått et sant helvete om jeg skulle klare å true på de to like klær. Ikke er det aktuelt å kle meg selv og ungene likt heller. Men for all del, gjør som du selv synes.

900 kr for en barnekjole er forresten mer vanvittig i mine øyne enn å matche mor og datter.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:08   #69
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Mine tvillinger er forresten ulikt kledd i dag. I samme antrekk som i går. Bare motsatt. Jeg kunne se fortvilelsen i øynene på de ansatte da jeg leverte i barnehagen i dag.

Og for å kommentere HI: Døtrene mine har et par like kjoler. Selv har jeg ikke lyst til å kle meg likt ungene. Uten at jeg mener så veldig mye om hva andre gjør.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:11   #70
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det har egentlig litt med stil å gjøre også. Hvis antrekket lyser "likt som mamma", altså at jenta har fått seg noe som ligner morens klær, kan det være morsomt. Men hvis det ser ut som om det er kjøpt inn ens ærend for å være like eller det ser ut som mor har en forvokst barnekjole ser det ikke like bra ut. Uansett, man trenger ikke tenke på hva alle andre vil. Hvis man vil gå likt kledd, så gjerne for meg.

Gammel 14-09-11, 16:14   #71
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men sånn litt på siden.
Hvorfor er det så mange som kler tvillinger likt da?
Jeg synes det ser litt rart ut.. hvorfor to som er født på samme dag må være kledd likt, når ikke resten av familien er det?

Jeg har ikke for vane å kle mine tvillinger likt men av og til finner jeg fine klesplagg som jeg får lyst til å kjøpe til dem. La meg si det sånn at det da føles som en umulig avveiining hvem som skal få den fineste og hvem som må ta til takke med den stygge. Derfor skjer det fra tid til annen at de får noe likt, fordi de begge fortjener den fineste.

Og så ser jeg av og til på morgenen når jeg finner frem klær til dem at jeg er i rødt modus, joggebuksemodus eller rosa modus, da får de av og til samme farge, samme type bukse eller lignende T- skjorter. Ikke fordi jeg har noe brennede interesse av at de skal ligne men fordi jeg har dårlig fantasi på morgenen. Regner helt sikkert med at dette går av seg selv når de selv begynner å bestemme hva de vil ha på seg.

Forøvrig ville jeg aldri ha gått likt kledd som mine døtrene og jeg vet at jeg ville fått neller om min mor ville kledd seg i det samme som meg.

Gammel 14-09-11, 16:21   #72
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

:hyperventilerer ved tanken på at mora mi skal komme med makne kjoler til oss:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 16:45   #73
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Like kjoler er litt over for mye for meg. Det blir enten veldig barnslig for mor eller litt for voksent for barnet.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Mine tvillinger er forresten ulikt kledd i dag. I samme antrekk som i går. Bare motsatt. Jeg kunne se fortvilelsen i øynene på de ansatte da jeg leverte i barnehagen i dag.

Jeg kjenner tvillinger som var så like at barnehagen til slutt ba tynnt om at de fikk ulik hårklipp.

Gammel 14-09-11, 17:09   #74
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg blir det litt "amerikansk mamma som lever gjennom barna sine". Kan ikkje for det, men eg ser for meg marshmallow- kjole og happysnappy julebilder. (Er fullstendig klar over at det ikkje er snakk om det.)

Men for meg er det endå særere å bruker 900 kr på ein barnekjole....

Gammel 14-09-11, 17:15   #75
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Småsøstre i like kjoler kan være fint det. Å kalle det creepy synes jeg er teit.
Mor og datter i like kjoler? Jeg hadde ikke kledd meg og frøkna i lik kjole, selv om jeg ser at vi begge digger tunika.

Gammel 14-09-11, 17:23   #76
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttene mine macher stort sett alltid i skjorter når vi skal bort. Det gjør det så mye lettere å kjenne dem igjen og telle dem i mengden. De er kortklipte og lyse alle fire og skilles egentlig lettest på høyden. Jeg synes det er moro .
:lett å glede:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 17:28   #77
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt sært. Kler aldri gutta mine helt likt heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 17:32   #78
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg og mamma har samme bukse.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 17:35   #79
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sært. Jeg synes det er sært med likt kledte søsken av samme kjønn også. Samme med tvillinger, uansett om de er en- eller toegga. Matchende søsken av ulikt kjønn blir også litt voldsomt i min verden.

Gammel 14-09-11, 17:39   #80
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er forresten bilde av voksenkjolen. Barnekjolen har enklere hals, så den er ikke 100% lik - men lik nok til at jeg med en gang så det var den samme.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.