|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Krem mot pigmentflekkerJeg har også slike |
|
|
|
|
|
#3 |
|
En som trener
|
Sv: Krem mot pigmentflekker
Takk for tips. Synes du de funker? Gjør nattkremen også noe? Noen spesiell solfaktor-dagkrem du bruker? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krem mot pigmentflekkerVar en artikkel om dette i Dagbladet i går. Skal se om jeg finner den igjen.
|
|
|
#5 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Krem mot pigmentflekkerJeg har fått fjernet en sånn flekk fra hånda, dvs jeg er ikke helt ferdig med det enda. Den ble fryst bort. Har fortsatt litt arr etter den. Gjorde det på føflekk-klinikken på strømmen, samtidig som jeg fjernet fødlekker i ansiktet
|
|
|
#8 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sliter med akkurat det samme. Jeg gikk til hudpleier og fikk filt vekk det værste på overleppen en gang det var virkelig ille der. Nå er heldigvis ikke det den verste plassen lenger. Kjenner det begynner å plage meg mer og mer med årene.
Fryse vekk pigmentflekker? Det måtte vel i såfall blitt med laser? Jeg har store flekker i ansiktet. Om sommeren ser det ut til å være mer hud i ansiktet med pigmentflekker, enn uten. Ser ikke for meg at det noen mulighet for å fryse vekk det.
|
|
|
#10 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg tror ikke det er det samme nei. Men nå er jeg overhodet ingen ekspert. Pigmentflekker er bare fargeforandring i huden. Det er ikke noe som ligger "utenpå" om du skjønner. Man kan ikke kjenne forskjell om man stryker over huden.
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Sv: Krem mot pigmentflekkerTror jammen jeg skal ta en kick-start hos hudpleier (har et gavekort liggende). De kan sikkert prakke på meg noe de mener er bra også. Jeg har ikke så veldig mye, bare rundt øynene, men fra nå av blir det ansiktskrem med faktor, det er helt sikkert. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Krem mot pigmentflekkerJeg brukte kremer fra Obagi for et par år siden, og da forsvant pigmentflekkene i løpet av et par uker (!), helt fantastisk! (At de kommer tilbake når jeg er i solen er en annen sak, til tross for solfaktor 50). Jeg kjøpte et sett med 6-7 kremer, det inneholdt rensevann, toner, blekekrem, eksfolierende krem osv. Den ene kremen inneholdt hydroquinon (som er blekestoffet), og den eksfolierende kremen gjør vel at huden fornyes raskere, tror jeg. I tillegg fulgte det med en A-vitaminsyrekrem som jeg også brukte. Ulempen var at jeg flasset veldig og ble veldig følsom i huden i ansiktet, men det varte bare så lenge jeg brukte den eksfolierende kremen og A-vitaminsyrekremen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Krem mot pigmentflekkerAlt jeg har prøvd (div. produkter fra MD Formulations, Jan Marini, PCA Skin, for å nevne noen), har i hvertfall prellet av som vann på gåsa. Det eneste det har gjort, har vært å gjøre huden mer sensitiv. Jeg tror at for min del er det eneste jeg kan gjøre å bruke høy solfaktor, og muligens en kjemisk peel når jeg får motet meg opp.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Det virker ja, men de blir ikke helt borte. Men bra mye mindre og blekere. Nattkremen skal også være med på redusere pigmentflekkene. Jeg bruker solfaktor 30 fra dermalogica |
|
|
|
|
|
#15 |
|
New in here
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Mjøsa
![]() |
Sv: Krem mot pigmentflekkerJeg bruker omstendig hudpleieprogram fra Mary Kay, og mine små pigmentflekker har blitt borte, og det har heller ikke kommet nye. Men det er ingen mirakel-kur over natta, her er det snakk om daglig rens og serumet, samt peeling en dag i uka. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Krem mot pigmentflekkerJeg har nettopp begynt med Even better clinical dark spot corrector, tror den hjelper.
|
|
|
|
#17 |
|
Pandemonium
Sv: Krem mot pigmentflekkerDessverre er det ikke spf-graden som beskytter mot pigmentflekker, men hvor høy UVA-beskyttelse solkremen gir, siden det er UVA-strålene som forårsaker pigmentflekker. SPF viser hvor høy beskyttelse en krem gir mot solbrenthet, som forårsakes av UVB-stråler. Når det er sagt, er det sånn i Europa at alle solkremer på markedet skal gi UVA beskyttelse på minst spf/2,5, så en solkrem med spf25 bør gi minst 10 i UVA-beskyttelse.
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Som forbruker synes jeg det er vanskelig å finne de til enhver tid beste solkremene. Jeg har brukt de to du nevner, etter anbefalinger. Jeg har kun kjøpt dyrt, og forventer av UVA følger SPF.
|
|
|
|
#19 |
|
Pandemonium
Sv: Krem mot pigmentflekkerUSA har ingen reguleringer på forholdet mellom UVB- og UVA-beskyttelse, og det er derfor det ikke er så lett å si noe ang. UVA-beskyttelsen til kremer fra amerikanske merker som Dermalogica og MD Formulations.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Krem mot pigmentflekkerOg min hudpleier sier at faktor under vinterhalvåret er et must |
|
|
|
![]() |
|
|