Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn som tar liten plass i bilen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 00:28   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Barnevogn som tar liten plass i bilen

Først må jeg bare si at det ikke er jeg som trenger babyvogn! Jeg har mer enn nok med tre mer eller mindre prepubertale jenter!

En venninne av meg venter barn nr 4. De har tre barn i alderen 4 til 8 år fra før. De har nå en Peugeot stasjonsvogn av ett eller annet slag, lurer på om den heter 5008. Der er det 2 slike "klappseter" i bagasjerommet. De tenker å forsøke å beholde denne bilen også etter at barn nr 4 kommer. Ergo trenger de en barnevogn som blir mindre sammenslått enn den gamle digre Simo kombivogna de har nå da vogna må kunne plasseres i bagasjerommet ved siden av et oppslått klappsete. De har tenkt å bruke Simovogna som tur- og sovevogn, men ønsker seg også en liten, praktisk vogn til byturer osv. Den må ha god sovestilling fra nyfødt av (helst bag) og ellers vil de helst at den kan brukes lenge. Det er også et krav at den er grei å få tak i på bruktmarkedet.

Hvilken vogn kan passe for denne familien? De venter et senvinter-barn.

Jeg glemte å fortelle at de bor på et sted med relativt mye snø om vinteren og det er lite kjøpesentre osv, så handleturer osv må nødvendigvis foregå med vogn som også kan trilles på vinterføre uten alt for stort besvær.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:19   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilen

Teutonia Mistral og Prestige er lette, 12 kg, 4 hjulinger med gode bager. Understellet er lett og lite sammenslått. Vogna fås både med kanalluftdekk og dekk med slange, de siste tar seg godt frem i snø. Det er et kjekt søskenbrett i samme serie også. Bør uansett prøves i bilen for å se at den kan ligge lengderetning inn.

Vi har hatt denne liggende i lengderetning i Peugeot 307 og enda kunne dekslet trekkes for.

Gammel 04-08-11, 14:45   #3
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Phil&Teds med mykbag? Eller Easywalker? De tar lite plass i bilen iallefall og er gode å trille. Sistnevnte er bedre enn P&T, men jeg synes P&T er mindre...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 15:04   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se på en babyjogger, jeg er usikker på hvordan de er med bag på, men de er kompakte og lette.

Gammel 14-09-11, 18:59   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg drar fram igjen denne tråden. Jeg hadde besøk av den gravide damen i dag. Hun tror visst jeg har greie på vogner, men der har jeg visst falt av lasset for ganske mange år siden.

Hun hadde fått tilbud om å kjøpe en Teutonia Spirit S3 med hardbag til. Vogna var visst en 2010 modell. Er det noen som har erfaringer med denne vogna? Hvordan er den på vinterføre? Vogna har punkteringsfrie hjul.

Selgeren ville forøvrig ha 4.500 kr for vogna inkl hardbag, regntrekk og stormtrekk. Vogna er brukt i ca et halvt år. Er prisen fornuftig?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:02   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt den vogna og likte den ikke, jeg syntes den var vinglete og tung. Men jeg vet andre liker den, og den har jo helt klart en fordel - man får barnet mot seg i sportsvogna. Den er ikke av de minste sammenlagt. Jeg tror ikke den var så verst på vinterføre egentlig, jeg hadde mer problemer med at den var trøblete opp og ned fortauskanter, på bussen etc.

Gammel 14-09-11, 19:03   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Babyjogger City Elite er den mest geniale vogna eg veit om. Mange finessar, bla. at den er superenkel å slå saman og tar liten plass.

Gammel 14-09-11, 23:10   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke hatt Teutonia tre hjuling selv, men passet søsters barn med slik vogn. Den er tung, lang sammenlagt og ustabil med innsatsen forovervendt. De punkteringsfrie hjulene er myke, blir hullete og tar inn småsten, men nå er den svært godt brukt.

Prisen 4.500,- er nok ok i forhold til kjøpsdato og nypris. Jeg ville insistert på kvittering.

Gammel 15-09-11, 09:40   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har hatt den vogna og likte den ikke, jeg syntes den var vinglete og tung. Men jeg vet andre liker den, og den har jo helt klart en fordel - man får barnet mot seg i sportsvogna. Den er ikke av de minste sammenlagt. Jeg tror ikke den var så verst på vinterføre egentlig, jeg hadde mer problemer med at den var trøblete opp og ned fortauskanter, på bussen etc.

Jeg har den vogna, og syns den er helt grei. Ikke perfekt, men det er det jo ingen vogner som er heller. Vi har fashionbag til den som vi sannsynligvis kommer til å bruke til neste vinterbaby også, og så liker jeg at sportsvogndelen kan brukes mot meg den første tiden. Den tar for mye pllass i bilen syns jeg, og må demonteres før man legger den sammen for å få den liten nok.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Babyjogger City Elite er den mest geniale vogna eg veit om. Mange finessar, bla. at den er superenkel å slå saman og tar liten plass.

Og så har vi denne vogna. Og dette er favoritten. Vi vurderer om vi skal kjøpe bagen til den og bruke den som babyvogn, men klarer ikke helt å bestemme oss enda. Men hvis man skal ha en vogn som er lett, og som tar liten plass og ikke minst er enkel å håndtere er dette vogna. Elsker den- og selv om barnet bare sitter forovervendt er den altså genial med stor og fleksibel kalesje, vinduer som man fremdeles kan ha litt oversikt over ungen, og det finnes ikke mer genial måte å legge sammen en vogn på enn dette syns jeg.
Men jeg tror man skal slite med å finne den på bruktmarkedet, men akkurat nå har faktisk Barnas hus kampanjepris på 4999,- for vogn + bag (altså blir bagen gratis- den koster egentlig ca 1600,-).

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 09:44   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Easywalker QTRO eller SKY passer inn på den plassen tror jeg. Der har bagen god lengde. Uansett er det smart med en vogn som blir klappet i to når den slås sammen, om du skjønner. Skal se om jeg finner bilde.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 09:44   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på den Babyjogger City Elite med bag, men vært klar over at bagen ikke er så lang som f.eks. Easywalker-bagen.

minibolle mai 2012
Gammel 15-09-11, 09:46   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Slik blir Easywalker QTRo sammenslått. Når man bruker bag er det ikke noe av stoffet der, men du får bagen i tillegg.

Babyjogger City Elite funker på samme måte:

minibolle mai 2012
Gammel 15-09-11, 09:48   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg har også hatt Teutonia S3 og anbefaler den ikke. For tung og krøkkete når man slår den sammen (blir mye høyere enn de jeg viser over her).

minibolle mai 2012
Gammel 15-09-11, 09:49   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Teutonias flate glatte dekk uten luft, er ikke noen vintervogn, den skjærer ikke gjennom snøkantene akkurat.

Gammel 15-09-11, 09:57   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har også hatt Teutonia S3 og anbefaler den ikke. For tung og krøkkete når man slår den sammen (blir mye høyere enn de jeg viser over her).

Gammel 15-09-11, 09:58   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Og det som LoneLone sier om hjul. Lufthjul er SÅ mye bedre enn plasthjul.

minibolle mai 2012
Gammel 15-09-11, 20:20   #17
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Kjøp lufthjul ja.... Og ikke teutonia s3...hadde den i nøyaktig tre uker FØR babyen ble født, solgte den før fødselen. Skranglevogn som tar mye plass.... *liker iallefall ikke*

Easywalker liker jeg på mange måter, men den tar ikke liten plass i bilen. Da må hjulene fjernes først. Altfor bred bak. Men kanskje et alternativ for de siden de må ha god trillekomfort og liten plass med bag... Hatt Babytjogger, men ikke med bag. Genial vogn på mange måter, men tipper altfor lett med sportsdel. Skulle virkelig ønske de kunne gjøre noe med det. Tar nok liten plass i bil, men har ikke sett den med bag.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 20:40   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Babyjobber city elite må ha markedets minste bag. Den passer best til babyborn, selv OTH-baggen ser jo svær ut sammen med den.

Gammel 15-09-11, 21:14   #19
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil uten forbehold anbefale en TFK Joggster Twist. Den er lett, god vintervogn, og tar liten plass i bilen. Dessuten er den en utrolig god vintervogn siden den er stabil, har gode lufthjul og har forhjul som kan låses ved behov. Den er dessuten lun og god. De har vært vanskelig å få fatt i brukt, men jeg innbiller meg at det er i ferd med å endre seg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:21   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes easywalker qtro ser veldig lovende ut, men jeg liker ikke disse joggevognene til barn under 1-1,5 år helt. De er jo en drøm å trille, men de er så vanskelig å sitte skikkelig opp i da setet bekker litt bakover.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.