|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barnevogn som tar liten plass i bilenFørst må jeg bare si at det ikke er jeg som trenger babyvogn! Jeg har mer enn nok med tre mer eller mindre prepubertale jenter! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenTeutonia Mistral og Prestige er lette, 12 kg, 4 hjulinger med gode bager. Understellet er lett og lite sammenslått. Vogna fås både med kanalluftdekk og dekk med slange, de siste tar seg godt frem i snø. Det er et kjekt søskenbrett i samme serie også. Bør uansett prøves i bilen for å se at den kan ligge lengderetning inn.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenPhil&Teds med mykbag? Eller Easywalker? De tar lite plass i bilen iallefall og er gode å trille. Sistnevnte er bedre enn P&T, men jeg synes P&T er mindre... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenSe på en babyjogger, jeg er usikker på hvordan de er med bag på, men de er kompakte og lette.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg drar fram igjen denne tråden. Jeg hadde besøk av den gravide damen i dag. Hun tror visst jeg har greie på vogner, men der har jeg visst falt av lasset for ganske mange år siden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg har hatt den vogna og likte den ikke, jeg syntes den var vinglete og tung. Men jeg vet andre liker den, og den har jo helt klart en fordel - man får barnet mot seg i sportsvogna. Den er ikke av de minste sammenlagt. Jeg tror ikke den var så verst på vinterføre egentlig, jeg hadde mer problemer med at den var trøblete opp og ned fortauskanter, på bussen etc.
|
|
|
#7 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenBabyjogger City Elite er den mest geniale vogna eg veit om. Mange finessar, bla. at den er superenkel å slå saman og tar liten plass.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg har ikke hatt Teutonia tre hjuling selv, men passet søsters barn med slik vogn. Den er tung, lang sammenlagt og ustabil med innsatsen forovervendt. De punkteringsfrie hjulene er myke, blir hullete og tar inn småsten, men nå er den svært godt brukt.
|
|
|
|
#9 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilen
Jeg har den vogna, og syns den er helt grei. Ikke perfekt, men det er det jo ingen vogner som er heller. Vi har fashionbag til den som vi sannsynligvis kommer til å bruke til neste vinterbaby også, og så liker jeg at sportsvogndelen kan brukes mot meg den første tiden. Den tar for mye pllass i bilen syns jeg, og må demonteres før man legger den sammen for å få den liten nok.
Og så har vi denne vogna. Og dette er favoritten. Vi vurderer om vi skal kjøpe bagen til den og bruke den som babyvogn, men klarer ikke helt å bestemme oss enda. Men hvis man skal ha en vogn som er lett, og som tar liten plass og ikke minst er enkel å håndtere er dette vogna. Elsker den- og selv om barnet bare sitter forovervendt er den altså genial med stor og fleksibel kalesje, vinduer som man fremdeles kan ha litt oversikt over ungen, og det finnes ikke mer genial måte å legge sammen en vogn på enn dette syns jeg.
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenEasywalker QTRO eller SKY passer inn på den plassen tror jeg. Der har bagen god lengde.
|
|
|
#11 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg tenkte også på den Babyjogger City Elite med bag, men vært klar over at bagen ikke er så lang som f.eks. Easywalker-bagen.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenSlik blir Easywalker QTRo sammenslått. Når man bruker bag er det ikke noe av stoffet der, men du får bagen i tillegg.
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg har også hatt Teutonia S3 og anbefaler den ikke. For tung og krøkkete når man slår den sammen (blir mye høyere enn de jeg viser over her).
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenTeutonias flate glatte dekk uten luft, er ikke noen vintervogn, den skjærer ikke gjennom snøkantene akkurat.
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilen
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenOg det som LoneLone sier om hjul. Lufthjul er SÅ mye bedre enn plasthjul.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenKjøp lufthjul ja.... Og ikke teutonia s3...hadde den i nøyaktig tre uker FØR babyen ble født, solgte den før fødselen. Skranglevogn som tar mye plass.... *liker iallefall ikke* |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenBabyjobber city elite må ha markedets minste bag. Den passer best til babyborn, selv OTH-baggen ser jo svær ut sammen med den.
|
|
|
#19 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg vil uten forbehold anbefale en TFK Joggster Twist. Den er lett, god vintervogn, og tar liten plass i bilen. Dessuten er den en utrolig god vintervogn siden den er stabil, har gode lufthjul og har forhjul som kan låses ved behov. Den er dessuten lun og god. De har vært vanskelig å få fatt i brukt, men jeg innbiller meg at det er i ferd med å endre seg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn som tar liten plass i bilenJeg synes easywalker qtro ser veldig lovende ut, men jeg liker ikke disse joggevognene til barn under 1-1,5 år helt. De er jo en drøm å trille, men de er så vanskelig å sitte skikkelig opp i da setet bekker litt bakover.
|
![]() |
|
|