|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Har dine unger cherrox? | |||
| Ja, det er obligatorisk |
|
73 | 45,34% |
| Ja, men brukes bare litt |
|
30 | 18,63% |
| Nei |
|
51 | 31,68% |
| Obligatorisk tullesvar |
|
7 | 4,35% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Jentene har pleid å ha Viking Thermo og Ecco goretex.
|
|
|
#103 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?
I riktig gamle dager da jeg var liten, var det kun Toy å få kjøpt. :gamlis:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#104 |
|
navnet sjemmer ingen
:dult:
:dult:
Den delen som har nesten like mye regn som Bergen og hvor tørr snø i mer enn ei uke er en raritet. Dog skal det sides at det børstes og imprengneres ofte når de bruker goretex. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Shake it out!
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Ungene hadde cherrox da vi bodde i Norge, og med det været det pleier (pleide?) å være der vi bor om vinteren er cherrox en nødvendighet.
|
|
|
#106 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Goretex er kjempebra det, når det er snø eller tørt eller litt regn. Når de ligger og ruller seg i søle i barnehagen, eller trasker i klissvåt sørpe, funker de etter min erfaring ikke helt, uansett om man børster og impregnerer og holder på. Hvis membranen ødelegges av søle og skitt, betyr jo det nokså mye tid på rengjøring og vedlikehold hver eneste dag i sølesesongen. Guttene her har alltid hatt Goretex vintersko, men ikke bare det. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Personlig pessimist
|
Men da er det i mine øyne heller leken som ekstrem, og ikke goretexmembranen som er dårlig? Mulig vi har hatt en pertentlig gutt, men jeg har aldri opplevd han rullende rundt i søle.
|
|
|
|
#108 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi kjøpte Sorel i fjor, og de syns jeg ble veldig våte + at de var fryktelig store og klumpete. Jeg regner med det er en god del kaldere vintere hos dere Fnatten. I år har jeg kjøpt Geox vintersko for første gang, og er spent på hvordan de er. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Tror ikke leken har vært spesielt ekstrem. Rullende i søle var nok en overdrivelse. Men vi hadde en barnehage der deler av uteområdet var veldig sølete i vått vær, så det holdt jo å leke helt normalt der for at skoene skulle bli temmelig grisete. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Nja, jeg synes vi må ha en skiftemulighet i tillegg til goretex-støvler, og da er noe helt vanntett å foretrekke. For det første ville de antakelig slitt ut kun ett par gjennom vinteren, for det andre blir de jo våte ganske ofte under lek, og da er skift kjekt å ha.
|
|
|
#111 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi har nok ikke hatt så mye søle i barnehagens uteområde. Ei heller har vi hatt særlig slapsevær de siste årene. Det har vært kaldt og tørt, eller vått og relativt mildt. Ecco goretex har hvertfall gjort jobben hele vintersesongen.
|
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har ungene dine cherrox?Slaps har vi nok av i løpet av vintersesongen. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Personlig pessimist
|
Jo, slaps kan jeg forstå er et problem. Men søle trenger jo ikke være et problem, men blir jo det om man skal bade i den.
|
|
|
|
#115 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Bading i sølepytter anser jeg ikke som ekstrem lek hos småbarn altså. Min lager gjerne søle-engler, i mangel på snø. Men jeg skal innrømme at både Hiawata og jeg pleier å se hvor dype dammer vi kan gå i uten at det flommer over støvleskaft. Av og til har vi plaskekonkurranser i en diger dam på vei hjem fra skolen.
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Har ungene dine cherrox?Nei, Cherroxer har ingen av guttene hatt noensinne. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har ungene dine cherrox?Joda, Viking Thermo har vært en del av standardutstyret siden han begynte å gå selv. Finfint i overgangsvær og spesielt når vi bor i en by med mye slaps.
|
|
|
#120 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Den største her har bodd i cherrox i mange vintere. Selvom jeg kjøpte til ordentlige vintersko, var det kun cherroxene som ble brukt. I år har jeg kjøpt dock boots som trolig er både varmere og mer behagelige. |
|
|
|
![]() |
|
|