Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ungene dine cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har dine unger cherrox?
Ja, det er obligatorisk 73 45,34%
Ja, men brukes bare litt 30 18,63%
Nei 51 31,68%
Obligatorisk tullesvar 7 4,35%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 15:31   #101
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Jentene har pleid å ha Viking Thermo og Ecco goretex.
I fjor hadde de viking goretex, og da ble thermoene knapt brukt. Jeg syns viking sine goretex virker varmere og mer vanntett enn ecco sine. Så vi forsøker nok med kun de i år, og dropper thermostøvler.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 15:32   #102
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns til og med å huske noen som kalte all tyggis for Toy ...? For sånn omtrent hundre år siden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 16:03   #103
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns til og med å huske noen som kalte all tyggis for Toy ...? For sånn omtrent hundre år siden.

I riktig gamle dager da jeg var liten, var det kun Toy å få kjøpt. :gamlis:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:15   #104
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi bor på vestlandet, og har aldri hatt problemer med at goretex ikke holder.

:dult:

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Kall meg gjerne enkel, men for meg er Dock Boots også cherroxlignende støvler.

:dult:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvilken del av vestlandet bor du på? Jeg har opplevd flere ganger at Gore-tex sko blir våte (om slapset kommer inn utenfra eller ovenfra, vet jeg ikke) og at cherrox er det eneste som duger. Hvis jeg bare hadde hatt råd til ett par vintersko, ville det blitt cherrox, ikke Ecco. Går for Viking Thermo, siden de er mye lettere enn den der Skofus-varianten. Er enig i at Gore-tex er en bedre sko på mange måter, så vi har den også, men cherrox er best i kaldt sørpevær.

Den delen som har nesten like mye regn som Bergen og hvor tørr snø i mer enn ei uke er en raritet. Dog skal det sides at det børstes og imprengneres ofte når de bruker goretex.

Eneste gangen vi hadde goretex som lekte var det året vi hadde viking sine, så det har vi ikke mer. *ecco-trofast*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:24   #105
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene hadde cherrox da vi bodde i Norge, og med det været det pleier (pleide?) å være der vi bor om vinteren er cherrox en nødvendighet.

Gammel 19-09-11, 17:29   #106
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goretex er kjempebra det, når det er snø eller tørt eller litt regn. Når de ligger og ruller seg i søle i barnehagen, eller trasker i klissvåt sørpe, funker de etter min erfaring ikke helt, uansett om man børster og impregnerer og holder på. Hvis membranen ødelegges av søle og skitt, betyr jo det nokså mye tid på rengjøring og vedlikehold hver eneste dag i sølesesongen. Guttene her har alltid hatt Goretex vintersko, men ikke bare det.

Gammel 19-09-11, 17:34   #107
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goretex er kjempebra det, når det er snø eller tørt eller litt regn. Når de ligger og ruller seg i søle i barnehagen, eller trasker i klissvåt sørpe, funker de etter min erfaring ikke helt, uansett om man børster og impregnerer og holder på.

Men da er det i mine øyne heller leken som ekstrem, og ikke goretexmembranen som er dårlig? Mulig vi har hatt en pertentlig gutt, men jeg har aldri opplevd han rullende rundt i søle.

Gammel 19-09-11, 17:35   #108
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Vi kjøpte Sorel i fjor, og de syns jeg ble veldig våte + at de var fryktelig store og klumpete. Jeg regner med det er en god del kaldere vintere hos dere Fnatten. I år har jeg kjøpt Geox vintersko for første gang, og er spent på hvordan de er.

Gammel 19-09-11, 17:36   #109
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Tror ikke leken har vært spesielt ekstrem. Rullende i søle var nok en overdrivelse. Men vi hadde en barnehage der deler av uteområdet var veldig sølete i vått vær, så det holdt jo å leke helt normalt der for at skoene skulle bli temmelig grisete.

Gammel 19-09-11, 17:37   #110
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, jeg synes vi må ha en skiftemulighet i tillegg til goretex-støvler, og da er noe helt vanntett å foretrekke. For det første ville de antakelig slitt ut kun ett par gjennom vinteren, for det andre blir de jo våte ganske ofte under lek, og da er skift kjekt å ha.
Jeg er lite glad i de vanlige cherroxene, de er tunge og stive. Vi har også prøvd kamik snowkone(?) (sånne med ullsokk inni) crocs georgie og dockboots. Ungene mine svetter mye på beina, og blir veldig klamme inni slike støvler. Viking thermo har vært det beste alternativet. Ser at flere av de andre merkene nå hermer etter og lager cherrox-varianter etter samme prinsippet.

Gammel 19-09-11, 17:39   #111
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nok ikke hatt så mye søle i barnehagens uteområde. Ei heller har vi hatt særlig slapsevær de siste årene. Det har vært kaldt og tørt, eller vått og relativt mildt. Ecco goretex har hvertfall gjort jobben hele vintersesongen.

Gammel 19-09-11, 17:40   #112
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg var for første gang på en god stund ordentlig varm på bena selv i fjor, da det var en temmelig kald vinter her også. Timberland Muk Luk er glovarme.

Gammel 19-09-11, 17:41   #113
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slaps har vi nok av i løpet av vintersesongen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 17:42   #114
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Våre leker i snøslaps i massevis om våren. Når fonner på flere meter, samt massevis av snø skal smelte har vi erfart at goretexmembran ikke duger. De trenger ikke å rulle seg i det, men de må jo gå i slapset siden det er absolutt over alt.

Jo, slaps kan jeg forstå er et problem. Men søle trenger jo ikke være et problem, men blir jo det om man skal bade i den. Det er jo vått i massevis her, og da holder goretex fint. Men vi har sjelden vått og veldig kaldt samtidig, så da er ikke kravene til varmeisolasjon så store.

Gammel 19-09-11, 18:03   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bading i sølepytter anser jeg ikke som ekstrem lek hos småbarn altså. Min lager gjerne søle-engler, i mangel på snø. Men jeg skal innrømme at både Hiawata og jeg pleier å se hvor dype dammer vi kan gå i uten at det flommer over støvleskaft. Av og til har vi plaskekonkurranser i en diger dam på vei hjem fra skolen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:08   #116
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, Cherroxer har ingen av guttene hatt noensinne.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:08   #117
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg regner igrunnen det å bli sølete på skoene som helt innenfor normal lek.

Gammel 19-09-11, 18:09   #118
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Joda, Viking Thermo har vært en del av standardutstyret siden han begynte å gå selv. Finfint i overgangsvær og spesielt når vi bor i en by med mye slaps.

Gammel 19-09-11, 18:24   #119
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner igrunnen det å bli sølete på skoene som helt innenfor normal lek.

Helt enig i det, altså.

Gammel 19-09-11, 18:32   #120
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den største her har bodd i cherrox i mange vintere. Selvom jeg kjøpte til ordentlige vintersko, var det kun cherroxene som ble brukt. I år har jeg kjøpt dock boots som trolig er både varmere og mer behagelige.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.