|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Har dine unger cherrox? | |||
| Ja, det er obligatorisk |
|
73 | 45,34% |
| Ja, men brukes bare litt |
|
30 | 18,63% |
| Nei |
|
51 | 31,68% |
| Obligatorisk tullesvar |
|
7 | 4,35% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Hadde Viking Thermo til ungene da de var 2 år. Lurer litt på å kjøpe til storesøster i år, så hun kan ha stående på skolen.
|
|
|
#122 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har ungene dine cherrox?
Ja, helt enig i det. Men bading og rulling i søle har vi ikke sett særlig av. Til vassing i søledammer har goretex holdt helt fint her.
|
|
|
|
#123 |
|
awesom
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Jupp. Viking Thermo pleier begge å ha. Jeg syns det er veldig kjekt når det er kaldt, vått og litt gjørmete. All gjørmen ødelegger og etterhvert Gore-texene.
|
|
|
#124 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg synes det også er godt innenfor normalen, men er allikevel ganske fornøyd med at mine unger ikke driver med det. Det er ikke jeg som stopper dem, men de virker rett og slett ikke særlig interessert.
|
|
|
|
#125 |
|
ctrl+z
|
For ikke å snakke om at det er praktisk.
|
|
|
#126 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Minsten har Viking thermo i tilegg til Viking goretex. Cherrox er for tungt å gå med.
|
|
|
#127 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi har brukt Viking Thermo et par sesonger i kombinasjon med vanlige vinter-goretexer. Har fungert supert, jeg tenkte egentilg at cherrox var djevelens verk, men de viking-støvlene er både lette og myke og har vært svært godt likt av han som har brukt dem |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Har ungene dine cherrox?nei cherrox er kalde og klamme og tunge.
|
|
|
#129 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Lillesøster svømmer i dammer, bokstaveleg talt. (Tatt på fersk gjerning fleire gangar.) Og dresser og sko får aldri tilbake sin opprinneleg farge etter ei vekes bruk. Søle er for ho ein gave frå himmelen, og eg er i grunn glad for at jenta liker å vera ute. Så ho har som regel 2-3 par vintersko, og to sett yttertøy (tjukke) samt skallklær. Me snakker om ein unge som kom heim med rein dress utvendig, og eit lag med drit inni.
|
|
|
#130 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har ungene dine cherrox?Aldri hatt, bare brukt vanlige gore tex sko til dem, bor på vestlandet.
|
|
|
#131 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Har ungene dine cherrox?Nei, han har Viking Thermo. Later som om jeg ikke har lest hele tråden, for jeg nekter å kalle de cherrox.
|
|
|
#132 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Her har vi hatt Viking Thermo i flere år og er strålende fornøyd med at barna er tørre og varme på beina gjennom høst/vinter/vår. De er så mye lettere enn vanlig cherrox og så mye bedre enn Skofus sine. I tillegg har vi gjerne Gore-tex, men de brukes mindre enn Thermoene. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Ja, hos oss er det obligatorisk. Brukes utpå høsten og våren når det enda er for kaldt med gummistøvler og for vått for joggesko/gore-tex. Typisk slapseføre. Jeg har enda til gode å kjøpe membransko som er like vanntette som Cherrox/støvler.
|
|
|
#134 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har ungene dine cherrox?HAr ikke lest svarene. Mine har cherrox (dvs Viking Thermo). Det er fordi støvler er for kaldt om vinteren. Det kan regne tre måneder i strekk her vinterstid, og de har goretex i tillegg, men de må ha to par vanntette sko. Cherrox, eller desslike, er genialt i gjørmevær og man sliter ikke så mye på goretexen heller da. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Har ungene dine cherrox?Cherroxliknende støvler blir det foreløpig ikke noe av, for de hadde toåringen glatt gått fra, og da tror jeg hun hadde blitt våt, gitt.
|
|
|
#138 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har ungene dine cherrox?Vi pleier å kjøpe Viking Thermo i tillegg til vintersko. I år svinset jeg innom Obs og kjøpte sånne dockboots, men jeg svinset visst litt fort, for de er jammen ikke vanntette.
|
|
|
#139 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cherrox er jo ikke for dager med kuldegrader!
|
![]() |
|
|