Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ungene dine cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har dine unger cherrox?
Ja, det er obligatorisk 73 45,34%
Ja, men brukes bare litt 30 18,63%
Nei 51 31,68%
Obligatorisk tullesvar 7 4,35%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 18:43   #121
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Hadde Viking Thermo til ungene da de var 2 år. Lurer litt på å kjøpe til storesøster i år, så hun kan ha stående på skolen.

Gammel 19-09-11, 18:50   #122
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg regner igrunnen det å bli sølete på skoene som helt innenfor normal lek.

Ja, helt enig i det. Men bading og rulling i søle har vi ikke sett særlig av. Til vassing i søledammer har goretex holdt helt fint her.

Gammel 19-09-11, 19:02   #123
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jupp. Viking Thermo pleier begge å ha. Jeg syns det er veldig kjekt når det er kaldt, vått og litt gjørmete. All gjørmen ødelegger og etterhvert Gore-texene.

Mine barn pleier å ha et par Viking Gore-tex, et par Kamik og et par Viking Thermo som skostall på vintern. I fjor droppa vi Kamikene til storebror og kjøpte 2 par Gore-tex i steden.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:10   #124
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, helt enig i det. Men bading og rulling i søle har vi ikke sett særlig av. Til vassing i søledammer har goretex holdt helt fint her.

Jeg synes det også er godt innenfor normalen, men er allikevel ganske fornøyd med at mine unger ikke driver med det. Det er ikke jeg som stopper dem, men de virker rett og slett ikke særlig interessert.

Gammel 19-09-11, 19:39   #125
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror de fleste som har under 1000 innlegg på et foreldreforum (og slett ikke få av dem som har mer heller!) vil oppfatte cherrox som en samlebetegnelse. Akkurat som hoover på engelsk. Eller q-tips. Og visste dere at det russiske ordet for togstasjon, vokzal, rett og slett er det samme som Vauxhall? Det er normalt, folkens.

For ikke å snakke om at det er praktisk.
Jeg kaller lilles Viking Thermo for cherrox. :villoggal:

Gammel 19-09-11, 19:43   #126
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Minsten har Viking thermo i tilegg til Viking goretex. Cherrox er for tungt å gå med.

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 19:50   #127
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi har brukt Viking Thermo et par sesonger i kombinasjon med vanlige vinter-goretexer. Har fungert supert, jeg tenkte egentilg at cherrox var djevelens verk, men de viking-støvlene er både lette og myke og har vært svært godt likt av han som har brukt dem .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:16   #128
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

nei cherrox er kalde og klamme og tunge.

Brukte viking thermo i endel år til ungene.. veldig fornøyd med dem. de er bedre enn cherrox syns jeg. I år har jeg ikke kjøpt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 20:32   #129
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillesøster svømmer i dammer, bokstaveleg talt. (Tatt på fersk gjerning fleire gangar.) Og dresser og sko får aldri tilbake sin opprinneleg farge etter ei vekes bruk. Søle er for ho ein gave frå himmelen, og eg er i grunn glad for at jenta liker å vera ute. Så ho har som regel 2-3 par vintersko, og to sett yttertøy (tjukke) samt skallklær. Me snakker om ein unge som kom heim med rein dress utvendig, og eit lag med drit inni.

Gammel 19-09-11, 20:54   #130
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri hatt, bare brukt vanlige gore tex sko til dem, bor på vestlandet.

I år har jeg dog kjøpt et par Viking thermo til eldste pga de var så billige (salg), men det ser ut som de er alt for store. Tanken var at de skulle være reservesko på skolen til de våteste dagene. Kommer ikke til å kjøpe til yngste.

Gammel 19-09-11, 20:59   #131
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, han har Viking Thermo. Later som om jeg ikke har lest hele tråden, for jeg nekter å kalle de cherrox.
Dessuten er vel ikke foret i Thermoene syntetisk, er det ikke ull? (Eller husker jeg helt feil. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:01   #132
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Her har vi hatt Viking Thermo i flere år og er strålende fornøyd med at barna er tørre og varme på beina gjennom høst/vinter/vår. De er så mye lettere enn vanlig cherrox og så mye bedre enn Skofus sine. I tillegg har vi gjerne Gore-tex, men de brukes mindre enn Thermoene.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:21   #133
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, hos oss er det obligatorisk. Brukes utpå høsten og våren når det enda er for kaldt med gummistøvler og for vått for joggesko/gore-tex. Typisk slapseføre. Jeg har enda til gode å kjøpe membransko som er like vanntette som Cherrox/støvler.

Nå kaller jeg alt av slike sko for Cherrox da (jada, det er feil). I fjor hadde Mellomste Viking Thermo, og de var faktisk knallgode. Blir nok flere slike par her i huset.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:30   #134
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HAr ikke lest svarene. Mine har cherrox (dvs Viking Thermo). Det er fordi støvler er for kaldt om vinteren. Det kan regne tre måneder i strekk her vinterstid, og de har goretex i tillegg, men de må ha to par vanntette sko. Cherrox, eller desslike, er genialt i gjørmevær og man sliter ikke så mye på goretexen heller da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 21:44   #135
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, det har de etter eget ønske.

Gammel 19-09-11, 21:48   #136
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Cherroxliknende støvler blir det foreløpig ikke noe av, for de hadde toåringen glatt gått fra, og da tror jeg hun hadde blitt våt, gitt.

Men vi har kjøpt Dockbootsliknende støvler fra Skofus til henne, og har lagt inn dobbelt lag med ullsåler, så forhåpentligvis kan hun også i år svømme i sølepyttene.

Til de normale dagene har vi Ecco goretex.

Jeg husker at jeg hatet Cherroxene som barn, og vil ikke presse det på ungene mine uansett hvor praktisk det måtte være.

Presis nok?

Gammel 19-09-11, 21:50   #137
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de brukes når den verste slapsetrøndervinteren slår til
Litt sånn overgangsgreie.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:01   #138
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å kjøpe Viking Thermo i tillegg til vintersko. I år svinset jeg innom Obs og kjøpte sånne dockboots, men jeg svinset visst litt fort, for de er jammen ikke vanntette.

Gammel 19-09-11, 22:52   #139
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Mine bruker duckboots, cherrox kjem aldri inn i mitt hus igjen. Spesielt siden ped.leder fortalde om barn i cherrox som gjekk rundt med eit islag utenpå skoene. Men eg ser at mange barn går rundt med kun cherrox om vinteren, uansett temperatur og vær.

Cherrox er jo ikke for dager med kuldegrader!
De er for slapsedager som er for kalde for vanlige gummistøvler, og det fungerer de utmerket til.
Snuppa er veldig glad i sine.

Gammel 19-09-11, 22:55   #140
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, helt enig i det. Men bading og rulling i søle har vi ikke sett særlig av.

Nei, men det betyr ikke at det er uvanlig eller ekstremt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.