|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#202 |
|
Metallica!!
|
Sv: Forbanna debattanter
Det er mer riktig fokus liksom. Forsiden på vg er litt som å skyte spurv med kanoner.
|
|
|
#203 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg _så_ enig i. Ikke at jeg kjenner så mange politikere hverken herfra eller derfra, men at det tydeligvis er helt stuerent å mobbe og snakke nedsettende om enkeltgrupper og enkeltmennesker. Karakterisere andre som idioter...
|
|
|
#204 |
|
Passiv
|
Sv: Forbanna debattanterI Birkedqlsaken var det så mange ofre at det ikke lett pekte seg ut et enkelt, mindreårig offer. Men ellers kan jeg si meg fornøyd med å lese aviser med ammetåke som filter for tiden. Jeg fikk ikke med meg denne saken før jeg så navnet i denne tråden jeg. Da måtte jeg se etter hva det gikk i. |
|
|
|
#205 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Mener du at det finnes lignende eksempler fra andre partier? :intrisert: |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Metallica!!
|
Etter hvert ja, men han ble hengt ut med navn og bilde bare en liten time etter at han ble arrestert. Da ante man ikke noe om omfanget av saken, eller hvor mange berørte. Man visste kun at det var snakk om filming av en mindreårig.
|
|
|
#207 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
¨
|
|
|
#208 |
|
Ekvilist
|
Men holdningene til seksualitet er åpenbart ganske forskjellige i de ulike partiene.
Jammen er det ikke kun jamring det går i fra FrP-kanten i dag også, og full støtte til Hoksrud fra alle kanter. Av det jeg har sett har få FrPere tatt klar avstand fra selve lovbruddet, det er en definert fillesak (f.eks i følge Carl I. Hagen) at en representant fra en lovgivende makt, som til og med har vært fullt og helt til stede da loven ble bestemt, ærlig og oppriktig bryter den. Lurt i en felle, liksom.
Med den logikken så er det vel også formildende at en pedofil mener at pedofile handlinger burde være lovlige? Det gjør lovbruddet litt mer forståelig, liksom?
|
|
|
#209 |
|
Passiv
|
Det gjør det helt garantert. Jeg vet av et ledende medlem av et helt annet parti som har blitt tiltalt for voldtekt. Dette ble ikke nevnt i media i det hele tatt. Det finnes sikkert eksempler i de aller fleste partier, men de har ikke TV2 etter seg med skjult kamera. |
|
|
|
#210 |
|
Yes, we can!!
|
Hvordan handler denne saken om kjønnsdrift? Handler den ikke om begåtte kriminelle handlinger? Er det en sammenheng mellom kjønnsdrift og sexkjøp, altså?
|
|
|
#211 |
|
Metallica!!
|
Sv: Forbanna debattanterJeg er helt enig med deg altså Irma, bare for å understreke det. Man har et særlig ansvar som folkevalgt/offentlig person. Og man bryter ikke loven bare fordi man er i mot den.
|
|
|
#212 |
|
Metallica!!
|
Etter å ha vært politisk aktiv i mange år så vet jeg og om mange tilfeller av mye rart i alle pariter, ingen skiller seg ut i så måte. Alle har svin på skogen i lassevis, det er bare ikke alle som får alt klistret utover forsiden av landets aviser.
|
|
|
#213 |
|
Shake it out!
|
Jeg er også helt enig i at man ikke skal bryte lover, selv om man er mot dem. Loven er loven.
|
|
|
#214 |
|
Passiv
|
De er ikke overrepresenterte, men pressen har en veldig trang til å skrive om dem når galt skjer. I motsetning til andre partier. Derfor blir det bildet media serverer oss veldig, veldig skjevt. |
|
|
|
#215 |
|
Halloen!
Dette er tullprat. At det finnes snusk i alle partier er åpenbart, men ikke kom og fortell meg at det finnes i like alvorlig grad og i like stor mengde som i Frp. Merkelig (eller egentlig ikke...) at ingen av dere kommer med eksempler, og jeg tror ingenting på at media ville oversett en lignende sak i et annet parti. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Ekvilist
|
Sv: Forbanna debattanterJeg tror jeg forstår hva du mener, Interference. Vi er nok ikke nødvendigvis så veldig uenige.
Nei, men man kan vel tenke seg at det ikke er alle saker som kommer ut i offentligheten, FrP eller ei? At man vet om en Ap-politiker som er beskyldt eller dømt for voldtekt uten at det er offentliggjort tilsier jo ikke at det ikke er tilsvarende tilfeller i FrP også?
|
|
|
#217 |
|
Yes, we can!!
|
"De" som i FrP eller "de" som i innvandrere?
|
|
|
#219 |
|
Metallica!!
|
Du kan mene det er tullprat akkurat så mye du vil, det gjør det ikke mindre sant av den grunn.
|
|
|
#220 |
|
Halloen!
Sv: Forbanna debattanterHva du selv gjør er en ting, men hva med media? Spionerer de på Frp-ere i buskene og lukker øynene hvis en AP-mann kjøper sex eller kjører i fylla, mener du? |
|
|
|
![]() |
|
|