Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 23:30   #221
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva du selv gjør er en ting, men hva med media? Spionerer de på Frp-ere i buskene og lukker øynene hvis en AP-mann kjøper sex eller kjører i fylla, mener du?
Ja, jeg vet jo at Siw Jensen hevder dette, men jeg er ikke enig med henne i det.

Som jeg har erfart det, med nærkontakt med pressen i mange år, så er det ikke helt feil.

Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 23:32   #222
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Som jeg har erfart det, med nærkontakt med pressen i mange år, så er det ikke helt feil.

Da burde FrP's representanter kanskje vurdere hvorvidt de skal gjøre det til en mindre takknemlig oppgave for journalistene enn det åpenbart har vært det siste året.

Gammel 22-09-11, 23:34   #223
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hva du selv gjør er en ting, men hva med media? Spionerer de på Frp-ere i buskene og lukker øynene hvis en AP-mann kjøper sex eller kjører i fylla, mener du?
Ja, jeg vet jo at Siw Jensen hevder dette, men jeg er ikke enig med henne i det.

Hvorfor insisterer du på å kalle henne Siw egentlig? Siv heter hun.

Gammel 22-09-11, 23:34   #224
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant. Hvor mange politikere fra andre partier begår lovbrudd som ikke får omtale i media, sånn ca? Jeg ber deg ikke oute noen, men noen tall hadde vært greit å operere med.
Og mener du at seriøst at denne saken like gjerne kunne eksplodert i AP eller Høyre?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 23:47   #225
Slettet bruker
Passiv

Standard

Interessant. Hvor mange politikere fra andre partier begår lovbrudd som ikke får omtale i media, sånn ca? Jeg ber deg ikke oute noen, men noen tall hadde vært greit å operere med.
Og mener du at seriøst at denne saken like gjerne kunne eksplodert i AP eller Høyre?

Ja, det mener jeg bestemt. Dog er de oppdratt til å være en smule mer diskréte.

Og hvor mange? Jeg vet ikke, men mange.

Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:03   #226
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det blir helt feil å sidestille "kravet om offentliggjøring" i disse sakene.
I den ene saken er det en som har blitt "tatt på fersken" av Tv2, og i den andre saken etterforsker politiet en anmelsdelse om overgrep.

Gammel 23-09-11, 00:05   #227
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes ingen av sakene skulle vært offentliggjort, og at man bør tenke på vær varsomplakaten før man ødelegger livet for en familie.

Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:09   #228
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er altså noe feil med oppdragelsen til Frp-ere?

Nei, sorry, FoF, jeg tror deg ikke.

Gammel 23-09-11, 00:11   #229
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns at før man kritiserer media skal man tenke over om man kjøper aviser med sånne oppslag og/ eller klikker på dem. Aviser er butikk, man får dem man ber om.

Forøvrig er jeg trygg på at hvis Audun Lysbakken hadde blitt ferska i bakgården til et bordell midt på natta, hadde det også vært hovedoppslag. Han er bare ikke så teit

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:15   #230
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er altså noe feil med oppdragelsen til Frp-ere?

Nei, sorry, FoF, jeg tror deg ikke.

Det går på partikultur, hva som er comme il faut og hva som ikke er det. Den basale dannelsen er ikke helt der ennå. Den kommer nok den også. Etter hvert. I ethvert annet politisk parti blir du svært så raskt bragt til taushet dersom du går amok i meningsytringer.

Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 00:15   #231
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Forøvrig er jeg trygg på at hvis Audun Lysbakken hadde blitt ferska i bakgården til et bordell midt på natta, hadde det også vært hovedoppslag. Han er bare ikke så teit

Nettopp. Teithetsfaktoren er utrolig høy i det partiet, så svaret på hvorfor det "alltid" er de som blir hengt ut, er egentlig bare enkel matematikk.

Jeg trodde hun het Siw, forresten, men jeg kan gjerne begynne å kalle henne Siv. :edel:

Gammel 23-09-11, 09:20   #232
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, det er bare en uke eller så siden en SV-er (var det ikke Lysbakken, da? Jeg blander den gjengen med unge vestlandske lederkandidater) ble hengt ut i ALLE nyhetssendinger en hel dag fordi han snek på trikken.

Gammel 23-09-11, 09:21   #233
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er jeg 100 % sikker på at TV2 ikke følger etter andre partigjenger på tur, med skjult kamera, enn FrP. Så det er et poeng det, altså.

Men søren, altså, det ER jo en eller annen som har dokumentert det med kriminalitet og FrP et eller sted. Kan ikke enellerannen bare finne kilden min til meg?

Gammel 23-09-11, 09:22   #234
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ah, her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Gammel 23-09-11, 09:29   #235
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som gjør at saker som involverer FrP blåses opp så til de grader, er jo gjerne alle de latterlige, støttende uttalelsene i etterkant, og at FrP-erne med en eneste gang hopper inn i offerrollen, "dere hadde ikke sagt noe om vi hadde vært AP!!!!", Carl I. Hagen som rett og slett burde bli kneblet, "det er jo bare en dum lov", og sånt noe. Det gir etterhvert et inntrykk av trassige unger i skikkelig furtealder, mange morsomme overskrifter, og da blir det selvfølgelig gøy å skrive om de igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:42   #236
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Maverick er inne på noe.
Det har jo vært veldig lite om saken hadde det ikke vært for at halvparten fra partistyret (heter det ikke det da?) på død og liv vil komme i avisen og må mene noe om hvor ille det er at det blir skrevet om det i avisen.
Han fra SV hadde de jo ganske store oppslag om han også, på Dagsrevyen med intervju osv. Men der holdt resten av partiet kjeft.
Greit nok at alvorlighetsgraden er litt forskjellig, men begge ble tatt på fersken i å gjøre noe de ikke burde gjort.
Å sutre det bort med at det er en teit lov blir jo bare så bak mål da.
Man kan ikke følge kun de lovene man synes er greit å ha og droppe de andre fordi de ikke passer en.

Gammel 23-09-11, 09:44   #237
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Man kan ikke følge kun de lovene man synes er greit å ha og droppe de andre fordi de ikke passer en.

Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 09:55   #238
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers er jeg 100 % sikker på at TV2 ikke følger etter andre partigjenger på tur, med skjult kamera, enn FrP. Så det er et poeng det, altså.

Det gjør de sikkert ikke, i og med at det ville vært misbruk av ressurser. Garantert mye større sannsynlighet for å finne noe når man følger etter Frp-ere.

Det går på partikultur, hva som er comme il faut og hva som ikke er det. Den basale dannelsen er ikke helt der ennå. Den kommer nok den også. Etter hvert. I ethvert annet politisk parti blir du svært så raskt bragt til taushet dersom du går amok i meningsytringer.

Dannelse henger i min verden sammen med intelligens og så snart man når et visst intelligensnivå, vil man ikke lenger være medlem av Frp. (Min påstand.) Partiet er jo som et fluepapir for allslags toskete folk, og jeg tror aldri den dannelsen du snakker om kommer til å nå partiet. De er da heller ikke et nytt parti lenger, og har vel minst like mye kursing i mediehåndtering etc. som andre, og eldre parti. Rødt, f.eks, er jo et yngre parti enn Frp. Hvorfor nådde de et respektabelt dannelsesnivå med en gang, mens Frp er 38 år og fremdeles oppfører seg som uoppdragne fjortisgutter.

Gammel 23-09-11, 10:34   #239
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

FrP har vel som en ganske sentral verdi at de SKAL ha takhøyde, rom for variasjon, etc. Men ellers har du rett - det er få partier som er like drillet i mediehåndtering enn FrP. Der er det få som slår dem.

Gammel 23-09-11, 10:58   #240
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Kommentar fra Vg som går på nettopp Hoksrud og den mistenkte ordføreren.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10038955

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.