Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

MacBook Air eller Pro?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-11, 15:37   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MacBook Air eller Pro?

Min tre år gamle MacBook Alu har definitivt harddiskproblemer, og kan tenkes å ta kvelden ganske snart, og da må jeg så klart ha en ny. Jeg bruker mac-en min mye, og er en temmelig avansert bruker (installerer ting som ikke nødvendigvis er skapt for Mac, roter rundt i Unix, kjører tunge prosesser, programmerer litt osv.).

Er det noen ordentlige grunner til at jeg burde velge Pro framfor Air? (Jeg har selvsagt lyst på Air, hallo!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:33   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: MacBook Air eller Pro?

Jeg hadde kjøpt ny Air om min idag hadde forlatt meg. Men jeg kan ikke gå god for internroting i den; jeg er en ganske snill bruker.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:36   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville du ikke savnet CD-rom på Air?

Gammel 23-09-11, 17:40   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Apples eksterne diskdrive ved siden av. Den har jeg bruk max tre ganger på to år, og det var for å installere et eller annet som kun kom på disker.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:48   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når brukte jeg CD-rom sist? Jo, til Josefine-spill, kanskje. Nok en god grunn til å kjøpe uten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:49   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Air matcher champagneglass best.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:01   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Air matcher champagneglass best.

Og Boden-kjoler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:02   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leste jeg meg litt opp på Air for å se om det kan være et alternativ til min Pro som synger på de siste versene, så fant jeg ut at de har begynt med blank skjerm? På Pro også! En av de tingene jeg var kjempefornøyd med da jeg gikk fra PC til MacBook Pro var at jeg slapp den grusomme blanke skjermen.

Gammel 23-09-11, 18:03   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bekymret for CD-drive i det hele tatt. Bruker det aldri.

Gammel 23-09-11, 18:04   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Veldig gode poenger fra Mav og Teo.

Gammel 23-09-11, 18:09   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Air passer best i håndvesker også.

Jeg endte med pro fordi mannen mente det var mest fornuftig. Det var ikke måte på hvor mye bedre ytelse den hadde. Men jeg angrer sånn pittelitt selv om denne også er fin.

Gammel 23-09-11, 18:11   #12
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Man kan velge mellom blank og matt skjerm på Pro. Og jeg er ingen ekspert, men pro har jo bedre ytelse pr pris da. Jeg har forresten pro og angrer ikke.

Gammel 23-09-11, 18:13   #13
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Man kan velge mellom blank og matt skjerm på Pro.

Åh, kan man? Jeg tror at jeg vil gå for Pro nok en gang, men nå drasser ikke jeg med meg laptopen så ofte ut av huset. Jeg liker også best 15 tommers skjerm. Men hadde jeg reist ut mye med laptopen ville jeg nok gått for Air med en ekstern CD-rom.

Gammel 23-09-11, 18:16   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes dere skal være litt forsiktige om hvordan dere omtaler rom for CD, forresten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:19   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Gammel 23-09-11, 21:59   #16
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville valgt den største 13" om jeg kunne valgt nå fremfor pro 13" fordi den er lettere siden jeg transportere den med meg

Satt akkurat inn ny HD i min gamle mac, så det er også en mulighet.. (men ny mac er alltid gøyere)

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:03   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor CPU-intensive er de tunge prosessene?

Gammel 24-09-11, 09:50   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Man kan velge mellom blank og matt skjerm på Pro. Og jeg er ingen ekspert, men pro har jo bedre ytelse pr pris da. Jeg har forresten pro og angrer ikke.

Gjelder vel ikk 13". 13" MBP har vel ellers lavere skjermoppløsning enn MBA 13 (1280x800 vs 1440x900).

Gammel 24-09-11, 09:53   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg ville valgt den største 13" om jeg kunne valgt nå fremfor pro 13" fordi den er lettere siden jeg transportere den med meg

Satt akkurat inn ny HD i min gamle mac, så det er også en mulighet.. (men ny mac er alltid gøyere)

Har satt inn SSD i min tre år gamle MBP. Gjorde underverker for hvordan ytelsen for maskinen oppleves. For meg er det nå slik at jeg vel nesten heller vil bruke en tre år gammel maskin med SSD i stedet for en helt ny maskin med tradisjonell harddisk.... Man kan også ha både harddisk og SSD hvis man tar ut den optiske enheten fra Mac-en. MBP-en er den eneste av mine bærbare som har optisk nå - de andre maskinene er enten uten dette, ellers så har jeg på de andre erstattet den optiske med en diskbrønn slik at jeg kjører både harddisk og SSD.

Gammel 24-09-11, 19:07   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hvor CPU-intensive er de tunge prosessene?

Hvordan måler man det? Jeg gjør iblant beregninger i et statistikkprogram som, æh, tar lang tid og gjør maskinen helt varm, f.eks.?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.