Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nabobråk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 10:54   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nabobråk

Vår bråkenabo er også en skikkelig hyggelig og jovial fyr. Så det er jo litt merkelig at han kan fremsette trusler mot styremedlemmer den ene kvelden, og delta på hyggelige borettslagsaktiviteter den neste. (Her har det ikke vært vold involvert, så vidt vi vet, "bare" fyll antakelig). Men nå har han heldigvis bedret seg veldig, så vi gir han en sjanse (det hadde jeg ikke gjort hvis han drev med gruppevoldtekter, altså. Så utrolig creepy!! Men hva sier man til ungene, liksom? Du får ikke leke med naboen for han voldtar damer om nettene? )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:55   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortalt om den andre episoden før, ja.

Det var ordentlig ekkelt. For jeg var alene hjemme med ungene, og de lå i vår seng. Så de hørte alt sammen de også. Det er voksensoverommet som er nærmest denne naboen.

Gammel 27-09-11, 10:58   #23
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men, men, men! Kom han ikke i fengsel?!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:59   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men, men, men! Kom han ikke i fengsel?!

Det aner vi ingenting om. Han er borte i perioder, men det kan jo være en million årsaker til det.

Gammel 27-09-11, 11:08   #25
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

IKKE prat med foreldrene hans og IKKE legg lapp i postkassen som foreslått over her. Dette er helt tydelig et ustabilt menneske med psykopatiske trekk og det eneste du må gjøre er å være like blid og overfladisk som han når dere møtes. Så ringer du politiet når det er bråk om natta. At det er du som ringer vet jo ikke han siden dere bor i blokk.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:10   #26
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Helt enig med guttemamma, hold kontakten på et minimum. Ikke noe lapp. Bare vær hyggelig og ring politiet med en gang det er noe.

Gammel 27-09-11, 11:14   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ring politiet du. Dette er husbråk og det er ikke lov om han nå slår eller ei.

Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:15   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes dere skal være forsiktig med å stemple mannen som psykopat.

Bry dere, for all del, men hold fx foreldrene hans utenfor (er han ikke voksen?). Kontakt politiet og la dem ta seg av saken.

Gammel 27-09-11, 11:19   #29
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

02800 er nummeret. Jeg har lav terskel for å ringe dersom jeg våkner (eller holdes våken) av bråk om natta, uansett om årsaken er psykiatri eller fest. Heldigvis har det bare skjedd et par ganger, og politiet har også dukket opp ganske raskt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:20   #30
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må si meg enig at eneste du bør gjøre er å ringe politiet. Ikke bland deg mer enn det! Politiet har vært der før, og jeg vil tro de er rask med å rykke ut igjen om de får en melding.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:23   #31
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg synes dere skal være forsiktig med å stemple mannen som psykopat.

Bry dere, for all del, men hold fx foreldrene hans utenfor (er han ikke voksen?). Kontakt politiet og la dem ta seg av saken.

Om det var meg du siktet til vil jeg bare presisere at jeg _ikke_ skrev at han var psykopat, jeg skrev at han har psykopatiske trekk. To forskjellige diagnoser det der. Og med det mente jeg at han er overstadig blid og hyggelig utad, men tydeligvis ikke like hyggelig innenfor hjemmet

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 11:25   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma :-), her.

Om det var meg du siktet til vil jeg bare presisere at jeg _ikke_ skrev at han var psykopat, jeg skrev at han har psykopatiske trekk. To forskjellige diagnoser det der. Og med det mente jeg at han er overstadig blid og hyggelig utad, men tydeligvis ikke like hyggelig innenfor hjemmet

Eller så er han en grei fyr som finner virkelig kvinner som går Norman Bates en høy gang, det vet vi ikke. Det vi vet er han holder Tjorven våken og det er ikke lov.

Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:08   #33
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Trultesnippen er litt kul
Standard

Håper du ringer politiet neste gang ja - både for din egen del og for kjæresten til naboen din sin skyld.

Voldelige menn er for øvrig veldig ofte superkoselige store deler av tiden. Det behøver absolutt ikke bety at de ikke gjør noe ulovlig fra tid til annen. Men det har du jo allerede erfart med denne fyren.

Gammel 27-09-11, 13:28   #34
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma :-), her.

Ja, my bad ang formuleringen der.

Men jeg er ikke hundre prosent enig med deg likevel. Uten at jeg vil gå i dybden på det.

Å ringe politiet er det eneste riktige, synes jeg.

Gammel 27-09-11, 13:35   #35
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Leste tråden i morges og tenkte: "tja, jammen ikke enkel den der." Men med gruppevoldtektsstoryen i bakhodet blir det veldig enkelt synes jeg - bare å ringe. Synes heller ikke du skal dra inn foreldrene hans. Det er tross alt ikke sikkert at det foregår noe ulovlig.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:05   #36
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ring politiet neste gang.
Vi hadde flere sånne typer naboer der vi bodde før. Jeg angrer på at jeg ikke ringte politiet selv en gang, men noen hadde tydeligvis gjort det for politiet kom rett etter at jeg hadde tenkt tanken.
Våre naboer ble kastet ut til slutt, men de leide bare da.

Gammel 27-09-11, 14:16   #37
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Psykopatiske trekk eller ikke: slike folk kan være farlige. Ikke bland deg inn ved å skrive lapp eller ringe foreldrene- du skal jo fortsette å bo der. Bare tenk for et helvete dersom han legger dere for hat.. Nei, hold deg utenom og la politiet ordne opp.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 01:59   #38
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bare så det er sagt; jeg har ringt politiet angående denne fyren en gang. Da tror jeg det foregikk en gruppevoldtekt i leiligheten. Masse gutter og så én jente som tydeligvis hadde det helt fryktelig.

Jeg var da tydeligvis ikke den eneste som ringte, for politiet var på plass innen jeg kom frem til alarmsentralen.

Men herlighet, da er du vel ikke i tvil om hva du bør gjøre?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:44   #39
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ringte til politiet da jeg bodde på hybel en gang, for da var det bråk i naboleiligheten. Ting eller mennesker ble kastet i veggen inn mot meg. Sannsynligvis mennesker, da det smalt så fælt at flere bilder på veggen min falt ned. De kom og tok i dørhåndtaket mitt!

Politiet sa da til meg at de ikke kunne prioritere å komme så lenge jeg ikke kunne si 100 % at det var en kvinne involvert (), men at hvis det var det, så kom de ASAP.

Jeg rømte forøvrig hybelen etterhvert, bevæpnet med brødkniv, og sov på hotellet jeg jobbet på i stedet.

Så bare ring!

Gammel 28-09-11, 10:53   #40
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bare så det er sagt; jeg har ringt politiet angående denne fyren en gang. Da tror jeg det foregikk en gruppevoldtekt i leiligheten. Masse gutter og så én jente som tydeligvis hadde det helt fryktelig.

Jeg var da tydeligvis ikke den eneste som ringte, for politiet var på plass innen jeg kom frem til alarmsentralen.

Dette hadde gjort at min terskel for å ringe hadde vært svært lav, jeg hadde ringt.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.