Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gift deg eller skriv samboeravtale

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 22:07   #201
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale

CD: Min og, gode betingelser altså - og det er greie jobber å få
Dog ser jeg for meg som alenemamma med barn med spesielle behov i expatjobb i utlandet i stor internasjonal organisasjon med dør-til-dør-jobbingel, det går ikke helt ihop gitt. Noen som vil være med som samboer/hjemmemannskap? (så får jeg vel noe ekstra $$ for det og+gratis barnevakt og hushjelp) :b.m. papirløst: (sorry avsporingen..)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:26   #202
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom det skulle være slik at det ikke er sjans i havet for at det finnes tilfeller der den ene partens karriere har vært betinget at den andre var bakkemannskap skjønner jeg ikk helt hvorfor det er et så stort problem at noen mener det bør kunne ha noe å si dersom det viser seg at det var tilfelle for et og annet par.

Jeg er enig i at samboeravtaler er lurt. Jeg er enig i at alle i utgangspunktet har ansvar for seg og sitt. osv. Det vi er uenige om er vel hvorvidt konsekvensene alltid skal være det samme eller om det finnes tilfeller der vurderingen bør være en annen. Selv tenker jeg at prinsippene fra avtaleloven kanskje kan ha noe for seg. Den tar vel for seg muntlige avtaler, bevisbyrde og det å ha "utnyttet en andens nødstilstand, letsind, forstandssvakhet, uerfarenhet eller det avhængighetsforhold, som denne staar i til ham".

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:29   #203
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Word, Fnatten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:37   #204
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men disse særvurderingene gjøres jo i forhold til avtaleloven også. Er den også skummel? Baseres rettsavgjørelsene der på hvem som serverer den mest tåredryppende historien? Det må vel en del mer til enn det i rettslig behandling av en sak?

Jeg har i alle fall aldri ment at dette skal reduseres til en konkurranse om hvem som vekker mest sympati. Jeg har vel heller ikke sagt eller ment at dette er noe som skal komme lett.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 23:15   #205
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy. Og ja, ganske mange expats har mer enn greie betingelser, i alle fall de norske. De amerikanske er vesentlig kjipere, det finnes de som har uttalt politkk at man ikke skal tjene på det(!) og det å flytte til USA blir sett på som et gode i seg selv. Jeg har en søster som er svært i stuss på om det er aktuelt for dem fordi avtalen er såpass dårlig økonomisk - det er omtrent ikke nok til å dekke inn at hun ikke jobber.

Selv har vi ikke en fantastisk expatavtale utover lønn og at min lønn dekkes opp, og mange blir sånn "må dere virkelig betale strømmen selv! " når de forteller at de varmer opp svømmebassenget om vinteren.

Gammel 28-09-11, 23:28   #206
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo dem som velger å ikke gifte seg fordi de ønsker å ha en fullstendig atskilt økonomi fra den de bor sammen med, av ulike grunner. Feks at man har veldig ulikt syn på økonomi. Det ville jo blitt livsfarlig å flytte sammen med noen, om man risikerte å bli ansvarlig for den andre om man gikk fra hverandre.

Jeg forstår virkelig ikke problemet så lenge det er mulig å ordne dette via kontrakt og/eller ekteskap: skal du være hjemme mens partneren din jobber fordi dere begge synes det er en god ide: få ned på papiret at den veriskapningen som skjer skal deles x/y%! Om dere ikke er enige, vel da må begge jobbe. Om dere ikke er enig i hverandres innsats på jobb- eller hjemmefronten, så må kanskje forholdet revurderes før man sitter der med skjegget i postkassen på den ene eller andre måten.

At Bestemor på 70 får penger når mannen stikker av og etterlater en minstepensjonist betyr ikke at Mor på 35 skal få det samme - tidene har forandret seg.

Heldigvis.

Gammel 28-09-11, 23:41   #207
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du mener at studenter som bor i bofelleskap bør ha skriftlige kontrakter på det økonomiske i tilfelle oppsplittelse av bofellesskap, men at kvinner som velger å ikke jobbe og velger å bli forsørget ikke skal trenge å tenke på sånt?

Rett nok tilbragte jeg natten på sykehus med en av ungene, og har sovet minimalt, men har jeg virkelig uttrykt meg så dårlig?
Jeg vil ha lovpålagt kontrakt for alle som skal bo sammen, på samme måte som man må skrive husleiekontrakt, arbeidskontrakt osv.

Med det mener jeg at kontrakten kan godt si at Kari Karison, samboer med Leif Leifson er fullt på det rene med at hun står på bar bakke dersom forholdet til Leif tar slutt. Signatur!
Da har man i allefall tatt et valg og vet hva man går til og begge er enige.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 00:07   #208
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men hvorfor i huleste skal staten pålegge folk å skrive slike tulleavtaler? For et sykt byråkrati det med medføre. For at det skal være et pålegg må det også følges opp.

Hvorfor i huleste skal vi ha avtaler som regulerer husleie og arbeidsliv?
Fordi det gir rettigheter og hindrer folk i å lage snubletråder for seg selv og andre.
Fordi nekene som går hjemme uten å reflektere over hva som vil skje om sambo dør, plutselig må tenke seg om, fordi mennene som driter i alt som heter å bidra hjemme kanskje får seg en oppvåkner når de MÅ skrive kontrakt.
Det er mange gode grunner til at felles adresse bør gi plikt til å ha snakket om det økonomiske og faktisk sett på konsekvenser av dødsfall/brudd/endring i livssituasjon. Vil man ikke det, så får man ha hver sin adresse.

Gammel 29-09-11, 00:11   #209
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel ikke helt sant? Da ville vel ikke aleneforsørgere hatt krav på ekstra stønader, i det heletatt? Men årsaken til at man har disse ekstra stønadene er vel at det ikke er enkeltpenkelt å være alene omomsorgen for barn? Noe mange med total fraværende ex kan bekrefte?

Men utover det kjenner jeg at jeg er villig til å snu i denne saken altså.
Jeg vil svært gjerne kunne ha en polakk jobbende her, helt på mine vilkår, så lenge vi er enige, som voksne mennesker.
Ulempen er at jeg faktisk gjør noe straffbart om jeg gjør det sånn....

Men vi HAR jo en avtale som skal regulere samliv allerede. Den heter ekteskap, og den er gulle god. Det er for teit at vi skal lovregulere alle andre, for å beskytte tullingene som burde ha giftet seg, men som ikke ville eller skjønte at de burde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 00:15   #210
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men vi HAR jo en avtale som skal regulere samliv allerede. Den heter ekteskap, og den er gulle god. Det er for teit at vi skal lovregulere alle andre, for å beskytte tullingene som burde ha giftet seg, men som ikke ville eller skjønte at de burde.

Jeg greier ikke å se at det skal være teit å ivareta mennesker?

Gammel 29-09-11, 00:17   #211
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da foreslår jeg at vi samtidig forbyr alkohol, sukker, sigaretter, kortspill, blondeundertøy, motorsykler, avocadoer og internett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 00:22   #212
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man belønnes ikke for å være drittsekk. Man bare unngår å bli straffet for ikke å ha tenkt på vegne av andre voksne mennesker.

I expat-sammenheng vil jeg påstå at den partneren som "er med på lasset" får goder i så stor grad (som man kan velge å si nei til ved å bli hjemme og ha egen jobb) at en videre belønning (hvis det da ikke er svært spesielle tilfeller) blir fullstendig feil.

Man kan si nei! Det er poenget her. Det er faktisk ikke lov å tvinge noen til å være hjemme med hus og barn, i det øyeblikket det blir forsøkt kan man begynne å snakke om rettsak og denslags. Man kan si nei! Det er et eget valg, dette.

Mamma har vært expat-kone i mange år, og når hun om få år går av med pensjon er det ikke akkurat fett. Hvis pappa hadde forlatt henne hadde hun måttet leve av minstepensjon. Det er et valg hun tok, samtidig som det var nødvendig for at pappa skulle jobbe der han jobbet (type nødhjelp).

Men, mamma har visst om konsekvensene og har et bevisst forhold til det.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 00:23   #213
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ha lovpålagt kontrakt for alle som skal bo sammen, på samme måte som man må skrive husleiekontrakt, arbeidskontrakt osv.

Med det mener jeg at kontrakten kan godt si at Kari Karison, samboer med Leif Leifson er fullt på det rene med at hun står på bar bakke dersom forholdet til Leif tar slutt. Signatur!
Da har man i allefall tatt et valg og vet hva man går til og begge er enige.

Man er vel ikke pålagt å ha kontrakt for verken husleie eller arbeid? Men har man ikke det så har man heller ingen rettigheter. Hvis jeg leier et rom av tante Olga uten kontrakt har jeg heller ingen rettigheter den dagen tante Olga bestemmer at hun skal lage karaokebar på det rommet i stedet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 00:24   #214
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man ivaretar folk ved å si at "fordi noen ikke er i stand til å ta vare på seg selv, må vi lovregulere alle andre", så ville det vært teit. Loven ivaretar mennesker ved hjelp av ekteskapslovgivingen, og det burde være mer enn nok.

Som det har vært sagt over her: loven tar ikke høyde å beskytte folk for idioti, med mindre de er så mentalt tilbakestående at de trenger en verge. Loven beskytter deg ikke mot å bli ruinert hvis huset brenner uten at det var forsikret, for eksempel, eller å droppe ut av skolen som 16-åring fordi du heller ville spille bowling. Og hvis du avstår fra å tegne statens standardkontrakt for samliv (ekteskap) og ikke ordner deg en egen avtale i stedet, så beskytter ikke staten deg mot de økonomiske problemene du da risikere å utsette deg for.

Og igjen: det er jo ikke som om man ikke har noe valg: det er frivillig å inngå samliv, det er frivillig å jobbe gratis for noen og det er helt frivillig å bli i et samliv der man risikerer økonomisk ruin hvis noe skulle skje.

Gammel 29-09-11, 00:25   #215
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker som mange andre her i tråden. Jeg har selv ansvar for å ta vare på min egen økonomi og har valgt å jobbe 100 % helt siden jeg var utdannet, med unntak av ett år hvor jeg studerte 100 % ved siden av 80 % jobb. At noen velger å være hjemmeværende mens barna er små er helt greit for meg, men man er ikke samtidig fritatt for å ta ansvar for sin egen økonomi.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 10:17   #216
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg VIL IKKE ha et samfunn som passer så godt på meg at det tar fra meg muligheten til å gjøre mine egne tabber, altså. Jeg vil ikke at samfunnet skal lovregulere helt private forhold, som hvordan man ønsker å fordele økonomi og risiko i et samliv, utroskap, søskenforhold og vennskap, svik og krangel, og alle de andre kjipe eller fine tingene som skjer mellom mennesker. Jeg får helt ståpels av selve tanken.

Gammel 29-09-11, 10:19   #217
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg VIL IKKE ha et samfunn som passer så godt på meg at det tar fra meg muligheten til å gjøre mine egne tabber, altså. Jeg vil ikke at samfunnet skal lovregulere helt private forhold, som hvordan man ønsker å fordele økonomi og risiko i et samliv, utroskap, søskenforhold og vennskap, svik og krangel, og alle de andre kjipe eller fine tingene som skjer mellom mennesker. Jeg får helt ståpels av selve tanken.

Ikke sant? Vil vi virkelig tilbake til et samfunn der det var forbudt å bo sammen uten å være gift, og der den eneste lovlige sexstillingen var misjonær?

Gammel 29-09-11, 10:19   #218
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil kjenne at jeg LEVER, da må jeg ta egne valg her og der.

Gammel 29-09-11, 10:29   #219
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Man har nå i stor grad diskutert hvordan det er når ene "velger" å være hjemme. Ikke alle er så heldige å ha det valget.
Hva med kronisk syke unger som gjør det umulig at begge har full jobb? Dette er mest for å komplisere diskusjonen litt.

Jeg var hjemme en periode, og vi vurderte seriøst om det var en mulighet for at jeg fikk "lønn" av min mann for å være hjemme. Både for permisjonspenger, sykepenger og for å beholde en del av de rettighetene man har bare når man er i jobb. Nå var min tilværelse som hemmafru tidsbegrenset, og jeg gikk over til student.

Men, vi er ikke de eneste som har/har hatt barn med ekstra behov, det som er dritskummelt, er at det er mange flere av disse foreldrene som skiller seg, enn om man har to friske barn.

Jeg håper at det blir tatt stilling til når man skal vurdere deling av boet ved et skillsmisseoppgjør.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 10:31   #220
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg håper at det blir tatt stilling til når man skal vurdere deling av boet ved et skillsmisseoppgjør.

Og hvis det er snakk om et skilsmisseoppgjør, så blir det jo tatt hensyn til. Hvis det er snakk om et brudd mellom papirløse samboere, så kanskje ikke.

Igjen: moralen er å ikke jobbe gratis i et parforhold der man ikke har en kontrakt som ivaretar sine økonomiske rettigheter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.