Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-11, 21:00   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [lavkarbo] Helsemessige virkninger (ikke slanking)

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Mindy: Det er helt vanlig å bli dårlig når man legger om til lavkarbo. Man er rett og slett på avrusing. Man bør holde på i allefall 2-3 uker før man bestemmer seg om det er noe for en eller ikke. Først da er de fleste "bivirkningene" gått over.

Jeg får det også mye bedre. Mindre leddsmerter, stabilt blodsukker, ikke hodepine, mer energi, ikke oppblåst i magen, huden min blir mye bedre.

Ikke pokker om jeg går gjennom 2-3 uker hvor jeg ikke orker annet en å ligge på sofaen og føler der som om jeg holder på å få føling for å gå ned i vekt. Jeg trener mye og hardt, og jeg trenger karbohydrater for å ikke gå i bakken (jeg har forsøkt å trene uten karbohydrater, og det var veldig lite godt. Jeg har ingen store plager helsemessig, så det er ikke noe gevinst for meg å hente helsemessig. Ikke er jeg tilhenger av lavkarbo fra et ernæringsmessig perspektiv heller, så da blir det enda dummere. Jeg testet bare ut lavkarbo fordi jeg studerer ernæring og synes det er interessant å prøve ut ulike dietter.

Jeg er ikke i tvil om at lavkarbo kan fungere for noen mht sykdom. Det kan også fungere som slankemetode. Men den hallelujastemningen som er for lavkarbo sånn generelt sett har jeg liten forståelse for. Et fornuftig kosthold hvor man reduserer vanli sukker og erstatter hvitt mel med grovt mel og reduserer inntaket av enkle karbohydrater tror jeg derimot er veldig smart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.