|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Jeg er overrasket over hvor greit det har gått å pendle kollektivt, siden jeg ikke kjører bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: Hvor bosette seg når …
42 minutter hver vei? Hm ja, det er det jo endel som gjør her også. Jeg synes det er ganske mye, men det er innenfor det jeg kunne akseptere for å få et bedre sted å bo. Kanskje.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
Ikke alle østlendinger. Jeg jobber i Oslo sentrum, og bor i 20 minutters gangavstand (kjører på 3-5 minutter). Jeg nekter å bruke så mye tid på å reise til og fra jobb som mange gjør.
![]() |
![]() |
#24 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke vanskelig å bruke tre kvarter selv om man bor innenfor Oslo, de som bor i utkanten og må ta t-bane, tog,buss eller en kombinasjon bruker jo gjerne da det samme tidsmessig nesten som de som bor litt utenfor.
![]() |
#25 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Følger meg her jeg.. Har du sett på Lørenskog, Rælingen og den veien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor bosette seg når...
Det er ikke en halvtime fra Kongsvinger til Oslo altså - da flyr du isåfall veldig fort og lavt Sist redigert av m^2 : 04-10-11 kl 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Haha nei ikke til Oslo,skulle skrive til Sverige. Men en time og et kvarter til Oslo.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor bosette seg når...Son er veldig koselig, og jeg kjenner flere som pendler til Oslo derfra, men det er kanskje for dyrt og for langt?
![]() |
#30 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Kjenner flere av stedene dere nevner her og sjekker ut litt mer.
![]() |
#31 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hver vei, men hadde man kjørt bil kunne man raskt ha brukt alt fra |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#33 |
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Vestby har 35 minutter med tog inn til Oslo S. Her går rekkehusene/tomannsboligene for rundt 2.3-2.4 millioner. Da er det 4 soverom, og de aller fleste er godt vedlikeholdt/nylig oppusset. Litt eldre eneboliger, som da trenger litt oppussing, går for under 3 mill.
![]() |
#34 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Hva med Ytre Enebakk? Der har du kort reisevei inn til Oslo sentrum, landlig og fint, hus fra 3mill og nedover (det finnes jo dyrere hus også for all del, men det er fullt mulig å finne et fint hus til 2.5 feks), bra barnehager, lite senter, aktivt kultur\idrettsmiljø osv. Mye innflyttere.
![]() |
#35 |
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
Jeg har hørt om at det er noen som pendler fra Son ja. Og at det er helt fint å bo der. Iflg. ruta er det 41 minutter fra Sonsveien stasjon til Oslo S.
![]() |
#36 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Tja, er selv innflytter og har slitt mye med reisetid opptil 50 min, og det er på 12 km. Ofte store forsinkelser med bussen om vinteren. Nå er banen tilbake, det tar litt under 25 min til jobb totalt. Og det er akkurat passe.
![]() |
#37 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bosette seg når …vi flyttet til Langhus / Ski for ett år siden og trives forsåvidt og det er jo ikke lange biten inn til Oslo, men når det er sagt så er alt relativt. Må innrømme det er litt slitsomt å jobbe i Oslo å bo her. Vi kjøpte bil når vi flyttet ut her og med levering av barn på SFO og etterhvert bhg, så kommer en seg på veien når det er midt i rushen og jeg bruker da en time for å komme meg til jobb i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Vi bor i Ski og jeg byttet jobb(er) til nærmiljøet i Ski og Oppegård for 3-4 år siden. Jeg orker ikke NSB. Og mannen min jobber og kjører bil til Lysaker, så det sier seg selv at det går lettere i hop når en av oss jobber nærmere. Men det er utrolig mange som jobber i Oslo her og kan du ta toget fra Ski så går det jo mye oftere og har hurtigtog enn når du må på en av lokalstasjonene på linjen.
![]() |
#39 |
Erfaren
![]() ![]() |
Vi snakket om det faktisk, dvs, etter vi flyttet at vi nok burde ha bosatt oss der hurtigtogene stopper, Ski, Kolbotn osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvor bosette seg når …Parkeringen for de som må ha bil et stykke til Ski er helt latterlig. Kommer man etter 07.30 er det smekkfullt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|