Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor bosette seg når …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 15:32   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Jeg er overrasket over hvor greit det har gått å pendle kollektivt, siden jeg ikke kjører bil.
Vi bor tett ved bussholdeplassen så det blir lite gange,ca 42 min med buss og
t-bane samt med venting i mellom( ca 36 min effektivreisetid).
Hadde ikke orket noe lenger reisevei, men dette går helt greit

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:34   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg er overrasket over hvor greit det har gått å pendle kollektivt, siden jeg ikke kjører bil.
Vi bor tett ved bussholdeplassen så det blir lite gange,ca 42 min med buss og
t-bane samt med venting i mellom( ca 36 min effektivreisetid).
Hadde ikke orket noe lenger reisevei, men dette går helt greit

42 minutter hver vei? Hm ja, det er det jo endel som gjør her også. Jeg synes det er ganske mye, men det er innenfor det jeg kunne akseptere for å få et bedre sted å bo. Kanskje.

Gammel 04-10-11, 15:36   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er imponert over hva østlendinger opplever som grei reisevei til jobb.

Ikke alle østlendinger. Jeg jobber i Oslo sentrum, og bor i 20 minutters gangavstand (kjører på 3-5 minutter). Jeg nekter å bruke så mye tid på å reise til og fra jobb som mange gjør.

Gammel 04-10-11, 15:49   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

42 minutter hver vei? Hm ja, det er det jo endel som gjør her også. Jeg synes det er ganske mye, men det er innenfor det jeg kunne akseptere for å få et bedre sted å bo. Kanskje.

Det er ikke vanskelig å bruke tre kvarter selv om man bor innenfor Oslo, de som bor i utkanten og må ta t-bane, tog,buss eller en kombinasjon bruker jo gjerne da det samme tidsmessig nesten som de som bor litt utenfor.
Husker jeg bodde i kollektiv på Grefsen en periode og brukte over 30 minutter på treige trikken ned til Aker brygge pluss gåtid til og fra.
Og å kjøre bil inn til sentrum er rimelig vanskelig dersom man ikke har tilgang på gratis parkering.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:02   #25
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Følger meg her jeg.. Har du sett på Lørenskog, Rælingen og den veien?

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:11   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=24261689

Mannen pendler inn til Oslo hver dag,kanskje litt lenger unna hovedstaden enn du tenkte.Men en halvtime til Oslo. Bhg-garanti og en fin by som har utviklet seg mye de siste årene.

Det er ikke en halvtime fra Kongsvinger til Oslo altså - da flyr du isåfall veldig fort og lavt Halvtimen til Vormsund hvis man kjører over fartsgrensa, halvtimen til Oslo derfra hvis man kjører godt over fartsgrensa.

Hva med Neskollen (buss til Oslo), Kløfta (flotte kollektivtilbud til Oslo)/Frogner, Jessheim (dyrt), Jessheim/Sand (hvis du orker flyplassbråk men litt knotete kollektivt), Sørumsand (litt mer i utkanten igjen), Årnes (melketogrute).
Gjerdrum/Ask. Nittedal

Nannestad blir da fort litt langt bort igjen eller?

Når du sier pendleravstand, tenker du da kollektivt eller bil? Har dere anledning til å kjøre utenom køen tidsmessig? Og hva mener du med pendleravstand - hvor lang tid er dere villig til å bruke på kollektivtransport hver dag t/r jobb? (f.eks Jessheim må du regne oppunder timen hver vei dør/dør kollektivt og en vei, mye kø om du kjører bil. Kløfta 10 min mindre. Neskollen litt over timen hvis du kjører kollektivt pga kø evt om du drar til Jessheim og tar toget der (som uansett tar 35-40 min inn) eller Kløfta og toget derfra. Osv. )

Sist redigert av m^2 : 04-10-11 kl 16:17.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:43   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Skedsmokorset har mange fine steder.
100% bhg dekning.

Gammel 04-10-11, 18:36   #28
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er ikke en halvtime fra Kongsvinger til Oslo altså - da flyr du isåfall veldig fort og lavt Halvtimen til Vormsund hvis man kjører over fartsgrensa, halvtimen til Oslo derfra hvis man kjører godt over fartsgrensa.

Hva med Neskollen (buss til Oslo), Kløfta (flotte kollektivtilbud til Oslo)/Frogner, Jessheim (dyrt), Jessheim/Sand (hvis du orker flyplassbråk men litt knotete kollektivt), Sørumsand (litt mer i utkanten igjen), Årnes (melketogrute).
Gjerdrum/Ask. Nittedal

Nannestad blir da fort litt langt bort igjen eller?

Når du sier pendleravstand, tenker du da kollektivt eller bil? Har dere anledning til å kjøre utenom køen tidsmessig? Og hva mener du med pendleravstand - hvor lang tid er dere villig til å bruke på kollektivtransport hver dag t/r jobb? (f.eks Jessheim må du regne oppunder timen hver vei dør/dør kollektivt og en vei, mye kø om du kjører bil. Kløfta 10 min mindre. Neskollen litt over timen hvis du kjører kollektivt pga kø evt om du drar til Jessheim og tar toget der (som uansett tar 35-40 min inn) eller Kløfta og toget derfra. Osv. )

Haha nei ikke til Oslo,skulle skrive til Sverige. Men en time og et kvarter til Oslo.

Gammel 04-10-11, 19:55   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Son er veldig koselig, og jeg kjenner flere som pendler til Oslo derfra, men det er kanskje for dyrt og for langt?

Gammel 04-10-11, 21:34   #30
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Kjenner flere av stedene dere nevner her og sjekker ut litt mer.
Takk for tips!

Gammel 04-10-11, 22:32   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, hver vei, men hadde man kjørt bil kunne man raskt ha brukt alt fra
20 min, kommer an på trafikken. Fordelen med buss er kollektivfelt
Jeg planlegger ikke å ha denne reiseveien resten av livet, men for en stund
i allefall og det er fullt levelig og så har jeg barn som kan være litt alene
hjemme og låse seg inn selv, så da blir det ikke stress med henting o.l.

...jeg hadde 6 min å gå før, så jeg er forberedt på å bli lei

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:38   #32
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:emin er overlykkelig for å ha jobben 4 minutters kjøring unna og barnehagen 3 minutter unna:

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 07:29   #33
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vestby har 35 minutter med tog inn til Oslo S. Her går rekkehusene/tomannsboligene for rundt 2.3-2.4 millioner. Da er det 4 soverom, og de aller fleste er godt vedlikeholdt/nylig oppusset. Litt eldre eneboliger, som da trenger litt oppussing, går for under 3 mill.

Gammel 05-10-11, 08:31   #34
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Hva med Ytre Enebakk? Der har du kort reisevei inn til Oslo sentrum, landlig og fint, hus fra 3mill og nedover (det finnes jo dyrere hus også for all del, men det er fullt mulig å finne et fint hus til 2.5 feks), bra barnehager, lite senter, aktivt kultur\idrettsmiljø osv. Mye innflyttere.

Gammel 05-10-11, 09:33   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Son er veldig koselig, og jeg kjenner flere som pendler til Oslo derfra, men det er kanskje for dyrt og for langt?

Jeg har hørt om at det er noen som pendler fra Son ja. Og at det er helt fint å bo der. Iflg. ruta er det 41 minutter fra Sonsveien stasjon til Oslo S.

Men hus til 3 millioner med så mange soverom tror jeg kan holde hardt. Det samme i Ås faktisk. Leste akkurat på www.oblad.no at Ås var skikkelig hot på eiendomsmarkedet. Vestby er nok det billigste i Follo tror jeg, sånn i utgangspunktet. Det er også Hølen, der kan det være muligheter. Fra Vestby skal det ta 34 minutter med tog til Oslo S. Det er en fordel å jobbe nærme togstasjonen for å slippe å bytte til annen kollektivtrafikk

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:49   #36
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Tja, er selv innflytter og har slitt mye med reisetid opptil 50 min, og det er på 12 km. Ofte store forsinkelser med bussen om vinteren. Nå er banen tilbake, det tar litt under 25 min til jobb totalt. Og det er akkurat passe.

Beliggenhet nær tog eller bane var avgjørende for å flytte ut fra Oslo sentrum.

Det er nok boligprisene og miljøet som får folk til å flytte ut. Men selv mener jeg det er flest hverdager, arbeidsdager og minst fritid hjemme.

Gammel 05-10-11, 11:08   #37
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

vi flyttet til Langhus / Ski for ett år siden og trives forsåvidt og det er jo ikke lange biten inn til Oslo, men når det er sagt så er alt relativt. Må innrømme det er litt slitsomt å jobbe i Oslo å bo her. Vi kjøpte bil når vi flyttet ut her og med levering av barn på SFO og etterhvert bhg, så kommer en seg på veien når det er midt i rushen og jeg bruker da en time for å komme meg til jobb i Oslo.
Toget tar jeg jo gjerne, men siden jeg må skifte fra tog til bane i Oslo, så tar det tid det også... Har permisjon nå, så får se hva jeg gjør når jeg skal tilbake i jobb.
Men må innrømme at jeg tenker på å skifte jobb.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:10   #38
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

vi flyttet til Langhus / Ski for ett år siden og trives forsåvidt og det er jo ikke lange biten inn til Oslo, men når det er sagt så er alt relativt. Må innrømme det er litt slitsomt å jobbe i Oslo å bo her. Vi kjøpte bil når vi flyttet ut her og med levering av barn på SFO og etterhvert bhg, så kommer en seg på veien når det er midt i rushen og jeg bruker da en time for å komme meg til jobb i Oslo.
Toget tar jeg jo gjerne, men siden jeg må skifte fra tog til bane i Oslo, så tar det tid det også... Har permisjon nå, så får se hva jeg gjør når jeg skal tilbake i jobb.
Men må innrømme at jeg tenker på å skifte jobb.

Vi bor i Ski og jeg byttet jobb(er) til nærmiljøet i Ski og Oppegård for 3-4 år siden. Jeg orker ikke NSB. Og mannen min jobber og kjører bil til Lysaker, så det sier seg selv at det går lettere i hop når en av oss jobber nærmere. Men det er utrolig mange som jobber i Oslo her og kan du ta toget fra Ski så går det jo mye oftere og har hurtigtog enn når du må på en av lokalstasjonene på linjen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:16   #39
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi bor i Ski og jeg byttet jobb(er) til nærmiljøet i Ski og Oppegård for 3-4 år siden. Jeg orker ikke NSB. Og mannen min jobber og kjører bil til Lysaker, så det sier seg selv at det går lettere i hop når en av oss jobber nærmere. Men det er utrolig mange som jobber i Oslo her og kan du ta toget fra Ski så går det jo mye oftere og har hurtigtog enn når du må på en av lokalstasjonene på linjen.

Vi snakket om det faktisk, dvs, etter vi flyttet at vi nok burde ha bosatt oss der hurtigtogene stopper, Ski, Kolbotn osv.
Ja, kan jo reise inn til Ski og ta tog derfra, men det vil jo ta tid det også, må kjøre inn dit, parkering osv. Skal ikke være enkelt.
Siden jeg har flexitid på jobb, så hjelper jo det mye. Kommer til å høre med sjefen om jeg kan jobbe inn vertfall noe av den tiden jeg eventuelt taper med å gå hjem "tidligere" hjemme, det hadde hjulpet mye.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:25   #40
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parkeringen for de som må ha bil et stykke til Ski er helt latterlig. Kommer man etter 07.30 er det smekkfullt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.