Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 09:49   #61
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

Jeg jobber i lekebutikk, to dager i uken, så jeg burde ikke være så veldig sliten, men det er jeg faktisk.
En skulle ikke tro det var så fysisk tungt å jobbe i lekebutikk, men det er det er det til tider, samt at man tar jobben med seg hjem (sitter å tenker og tegner plassering osv), men jeg er ikke utslitt liksom.
Det jeg er mest sliten med er å ordne barnevakt den ene dagen jeg jobber kveld, det er et mareritt hver eneste uke, og den andre dagen jobber jeg til kl 16, så er det rett å hente 3 barn, hjem for å spise før fotballtrening kl 17.

Kunne ønske meg en person som var hos meg den kvelden jeg jobber som ordnet slik at jeg kom hjem til tre barn som var ferdig med kveldsmat, lekser trengte jeg ikke sjekke over, ferdig badet og sov søtt i sengene sine

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:57   #62
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sjelden fysisk sliten iallefall for jeg sitter på rumpa og trykker på dataen nesten hele dagen.
Men vi har byttet datasystem i vinter og jeg har vært helt i koma når jeg har kommet hjem fra jobben de månedene som har gått for jeg har måttet tenke mer og brukt hue.... Det har faktisk vært veldig utmattende + at jeg har gruet meg for å gå på jobben en periode for jeg er den eneste som gjør enkelte ting og har ingen å støtte meg på om jeg lurer på noe.. men nå etter sommerferien har ting gått seg til.

Gammel 04-10-11, 13:54   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den slite heten jeg forresten er mest preget av er at jeg ikke orker telefoner når jeg har fri. Jeg orker ikke forholde meg til en eneste telefon uansett omtrent. (jeg sitter tidvis fjorten timer eller mer i strekk i opptil flere telefoner samtidig i testperioder.)

Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 14:56   #64
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er mest sliten etter helgen, jeg.
Det er barn og mann som sliter meg ut, ikke jobben. Eller totalbelasningen? kanskje pittelitt jobb også, når jeg tenker meg om.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:20   #65
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det varierer litt, men det er nok mest mentalt. For tiden er det mye møtevirksomhet, søknadsskriving og konferanser da blir jeg sliten i hodet. I andre perioder gjør jeg helt andre ting som å lempe rundt på bøker, trekke ledninger og løpe rundt. Da er jeg gjerne mer sliten fysisk. Men er veldig glad for å ha en variert og spennende jobb med godt arbeidsmiljø.

Gammel 04-10-11, 16:29   #66
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest mentalt sliten etter ei arbeidsuke. Jeg kan bli fysisk sliten også, det er gjerne en dag eller to i uka som er ekstra hektisk og man ikke har tid til å sitte ned i det hele tatt, men det går ganske fort å hente seg igjen etterpå. Jeg er så heldig at jeg ikke må møte på jobb i helgene, men det hender jeg må gjøre en del arbeid likevel. Helg for meg er fredag kveld - det er da jeg virkelig slapper av og senker skuldrene. Lørdag er fridag, men går med til handling og ting som må ordnes. Søndag jobber jeg ofte.

Det jeg blir sliten av er å forholde meg til mange mennesker, som alle krever noe av meg (100+ i løpet av uka), og ofte også å takle ting de har å slite med. Det sliter også på å aldri bli ordentlig ferdig med noe og at arbeid hoper seg opp. Det siste kan jeg i perioder bli ganske fortvilet over, men stort sett er det helt til å leve med. Selve jobben elsker jeg!

Gammel 04-10-11, 23:10   #67
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Jeg er nok mer sånn "oi, nok en travel uke over, så deilig med helg!-sliten". Altså ikke nevneverdig. Men jeg trives med å ha det travelt, liker jobben min, liker familien min, prøver å ikke se på ting som stress. Det hjelper ofte på meg å tenke positivt, ikke la meg stresse, ikke tenke på alt jeg IKKE rekker...

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.