|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Hva vil fungere best av følgende mon tro:
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Jeg synes personlig at beltestol i midten fungerer best. Den store må riktig kravle seg over og inn i bilen, men det er veldig greit å ha lett tilgang til de to minste på hver sin side. I vårt tilfelle brukes den store også som skille, hun forhindrer en del krangling, at den nest minste vekker den minste osv.
|
|
|
#3 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Jeg synes også det var veldig greit å ha babysete med base i midten. Det var greiere enn å feste de store i midten.
|
|
|
#4 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Noe på siden, men har du vurdert å sette de 2 + 2, dvs bakovervendt og babystol på rad to og to beltestoler på rad 3? Jeg vet ikke om det er mulig i den bilen dere har nå, men det er en god løsning i en sånn bil som vi har. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Vi har alternativ 1. Jeg syns det er praktisk i fht når babystolen skal inn og ut av bilen (har base). Den største, som klatrer enklest inn og ut av bilen selv, sitter i midten, mens de to minste, som trenger hjelp, er på hver sin side og lett å komme til.
|
|
|
|
#6 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)2 var det som gikk best for oss. Lett å løfte babystolen inn i basen
|
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Ja, også fungerte babystolen som et skille mellom kranglete 3 og 6 åring.
|
|
|
|
#8 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Vi har denne løsningen - beltestol - bakovervendt - beltestol |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Vi har følgende løsning: Beltestol - Babystol med base - Bakovervendt bilstol
|
|
|
#11 |
|
er her
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Vi har babystol- bakovervendt- beltestol i ene bilen. Der er det mye krangling og ingen som kan hjelpe Vesla i babystolen når hun mister smokken.
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Vi har beltestol- bakovervend- beltestol (og størstebror i bagasjerommet)
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)
Jo, det går fint det. Vi har bare en beltestol også, storebror sitter uten da han har vokst ut av bilstolstørrelse. Det blir nok til at vi bytter til en sånn bil dere har på sikt også tenker jeg, vi trenger noe mer plass. Det jeg er litt usikker på der er hvordan de kommer seg inn i bilen de som skal sitte bakerst. Hvordan blir det i din bil?
La meg se. Det er nok størst sjanse for krangling mellom de to minste vil jeg tro. Toern som er tiltenkt beltestolen kjekler litt av og til, men stort sett er han bare flink storebror og barnevakt.
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Vi har tatt ut ene setet på rad to, slik at det er bare det bak passasjeren og det i midten som står igjen. Og på de to står det to bakovervendte seter. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lengter etter sola
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Når vi hadde 1 sete slått opp bakerst hoppet barnet inn bakluken.
|
|
|
|
#16 |
|
lider av tastleksi
|
Kan ikke han gå via bakdøra?
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Tanken var i grunnen at vi ikke så ofte kjører alle i bilen samtidig. Når vi bare er en voksen med, sitter storebror foran. (Vi snakker stor gutt på 150 cm og drøyt 40 kg her). Så henvises han til bakrommet når det er to voksne i bilen, men til nå har han da hoppet inn bakluka.
|
|
|
#18 |
|
etterpåklokest
|
Skjønner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Dette er det aller viktigste. For oss ble bilturene helt annerledes da vi fikk den eldste i midten, og hun har ingen problemer med å kravle over et barnesete selv i en liten Corolla. Den mellomste satt i midten før, og da var det krangling hele tiden. Dessuten vekket hun den minste hver gang han sovnet, så han begynte å hyle.
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Baksete med tre barneseter (Snuppa, se her)Det eneste aberet med den beltestolen i midten i tillegg til at det blir litt trangt for han å feste selene sine, er sikten bakover. Jeg liker egentlig ikke beltestoler i midten fordi de tar så mye sikt.
|
![]() |
|
|