|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
SukkerabstinenserFår du det? Har du tenkt over det? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: SukkerabstinenserOm jeg får sukkerabstinenser? Det vet jeg ikke; jeg har aldri hatt tålmodighet til å teste det ut.
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: SukkerabstinenserJeg får sukkerabstinenser og bruker gjerne et par uker på å avsukre meg etter de verste sukkertripene.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: SukkerabstinenserJeg får sukkerabstinenser så det holder. Jeg trenger ca 2 uker på avrusning. Og da bør jeg helst kutte kunstig sukker samtidig av en eller annen grunn, ellers er det mye lettere å få tilbakefall. Jeg skal være lenge uten sukker før jeg kan spise 2 ruter stratos og være happy. Men det går etter et par måneder.
|
|
|
#8 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerabstinenserJeg får sukkerabstinenser i stort monn. At det var så ille som det er visste jeg ikke før jeg kuttet sukker helt og holdent for omlag 15 uker siden. De to første ukene med avrusing var grusomme!
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: SukkerabstinenserJepp. Spiser jeg ikke sjokolade når jeg vil ha det, hvis vi mot normalt er tom i skapet, blir jeg rastløs og nesten litt kaldsvett. Jeg klarer ikke å konsentrere meg ordenlig, heller.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sukkerabstinenser
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: SukkerabstinenserJepp, big time. Jeg får hodepine av sukkermangel og blir sur ved lavt blodsukker. Jeg har cravings på sukker.
|
|
|
#13 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Jeg har klart å kutte ned noe, men på langt nær nok. Så lenge jeg får i meg sukkeret, har jeg ikke andre plager enn cravings - aldri hodepine el.l. Men hvis jeg ikke får sukker blir jeg stressa, gretten, svetter. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkerabstinenserJeg har blitt mer og mer klar over avhengigheten med årene. Jeg kan ikke ha godteri og kjeks i skapet, for da blir det borte tvert. I det siste har jeg vært veldig flink og klart å styre unna, jeg merker faktisk at avhengigheten går ned i perioder jeg er flink.
Jeg skulle ønske jeg hadde det sånn. Jeg kan spise 200 g melkesjokolade uten å bli antydning til kvalm.
|
|
|
#15 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: SukkerabstinenserOh yes! Sist jeg hadde sukkeravrusning (etter helgen for 1,5 uke siden) hadde jeg influensa-liknende symptomer i godt og vel en uke etterpå. Jeg har akkurat fått hodet over vannet enda. Jeg føler meg bra, men suget er der nok noen dager til, gitt.
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: SukkerabstinenserJeg har dratt hjem fra jobb fordi jeg trodde jeg hadde migrene - men ved nøyere ettertanke var det nok ikke det, men sukkerbehov som meldte seg. Tar tre dager å fjerne sukkeret.
|
|
|
#18 |
|
er her
|
Sv: SukkerabstinenserTja, jo altså spiser jeg snop (les sjokolade) så kommer jeg inn i en ond sirkel med søtsug og sånn, men voldsom abstinenser får jeg ikke tror jeg, annet enn søtsuget. Om jeg holder meg på lavkarbo så forsvinner søtsuget etter 3-5 dager ca, tror jeg.
|
|
|
|
#19 |
|
nju nja njo
|
Sv: SukkerabstinenserJeg holder på å kutte ned på sukker igjen nå etter en tid med altfor mye og det er grusomt. Jeg er rastløs og muggen. I tillegg tar det jo så lang tid å komme over abstinensene, jeg har snart gått to uker. Hodepina som jeg har vært mye plaget med hittill i høst er dog på retur og det er i grunnen det viktigste.
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Jeg snakker om å kutte ut sjokolade primært. Og bare spise vanlig mat og frukt til måltidstider. Jeg blir skikkelig rastløs som noen nevner og har så SINNSYKT lyst på noe søtt. Akkurat nå for eksempel.
|
![]() |
|
|