Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerabstinenser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-11, 15:57   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukkerabstinenser

Får du det? Har du tenkt over det?

Jeg er en sukkergris. Holdeg jeg meg unna sukker så går det bra. Her er et eksemple fra helgen.

To kvelder og jeg har ekstremt lyst på noe søtt. Så stor lyst at det er et problem og det er slitsomt. Kveld to tenker jeg igjennom hva jeg har spist og jeg har begge kveldene spist kanelknekkebrød og på ingredienslisten så står sukker på listen som nummer 2. Dvs mye sukker. Ettersom jeg nå ikke spiser så mye sukker til vanlig så merkes det godt når jeg får sukker i meg og kroppen får abstinenser. Sukker gir sukkersug. Jeg er en sukkerholiker på avrusning.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:00   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerabstinenser

Om jeg får sukkerabstinenser? Det vet jeg ikke; jeg har aldri hatt tålmodighet til å teste det ut.

Kanelknekkebrød er det mange år siden jeg har smakt! Får man det i Norge nå? (Kanel skulle vel ellers være kjent for å stagge søtsuget. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:05   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte den i Sverige, så jeg er litt usikker på om den finnes i Norge. Det var Wasa i rund pakke.

Gammel 05-10-11, 16:07   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får sukkerabstinenser og bruker gjerne et par uker på å avsukre meg etter de verste sukkertripene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:18   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får sukkerabstinenser så det holder. Jeg trenger ca 2 uker på avrusning. Og da bør jeg helst kutte kunstig sukker samtidig av en eller annen grunn, ellers er det mye lettere å få tilbakefall. Jeg skal være lenge uten sukker før jeg kan spise 2 ruter stratos og være happy. Men det går etter et par måneder.

Gammel 05-10-11, 16:40   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Om jeg får sukkerabstinenser? Det vet jeg ikke; jeg har aldri hatt tålmodighet til å teste det ut.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:51   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Det er egentlig skremmende hva sukker gjør med deg. Kroppen bare hyler etter mer og for min del så sljedde dette bare noen time etter at jeg hadde spist sukker.

Gammel 05-10-11, 17:13   #8
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg får sukkerabstinenser i stort monn. At det var så ille som det er visste jeg ikke før jeg kuttet sukker helt og holdent for omlag 15 uker siden. De to første ukene med avrusing var grusomme!

Nå derimot er det en fryd å være fullstendig fri fra sukkerbehov! NYTER det. Aldri mer om jeg kommer til å spise noe som får kroppen til å ville ha mer, mer og mer. Absolutt ikke!

Gammel 05-10-11, 17:18   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Spiser jeg ikke sjokolade når jeg vil ha det, hvis vi mot normalt er tom i skapet, blir jeg rastløs og nesten litt kaldsvett. Jeg klarer ikke å konsentrere meg ordenlig, heller.

Gammel 05-10-11, 17:19   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er egentlig skremmende hva sukker gjør med deg. Kroppen bare hyler etter mer og for min del så sljedde dette bare noen time etter at jeg hadde spist sukker.

Jeg pleier ikke å ha sug etter cola. Jeg drikker cola lørdag kveld, that's it, men drikker jeg cola søndag i tillegg, kommer suget med en gang på mandag.

Gammel 05-10-11, 21:06   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn får ikke jeg. Jeg får fort avsmak av søtt. Eneste må være cola, men da gjetter jeg på at komboen med koffein spiller litt rolle også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 21:45   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, big time. Jeg får hodepine av sukkermangel og blir sur ved lavt blodsukker. Jeg har cravings på sukker.

Men jeg merker veldig fort på kroppen når det er for mye "hvite" karbohydrater som boller og kaker. Da blir jeg også uvell og får hodepine.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 21:48   #13
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jepp, big time. Jeg får hodepine av sukkermangel og blir sur ved lavt blodsukker. Jeg har cravings på sukker.

Samme her. Jeg har klart å kutte ned noe, men på langt nær nok. Så lenge jeg får i meg sukkeret, har jeg ikke andre plager enn cravings - aldri hodepine el.l. Men hvis jeg ikke får sukker blir jeg stressa, gretten, svetter.

Jeg tror egentlig jeg er enda mer avhengig av karbohydrater, med tanke på reaksjonene jeg fikk det døgnet jeg testet lavkarbo.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 21:50   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt mer og mer klar over avhengigheten med årene. Jeg kan ikke ha godteri og kjeks i skapet, for da blir det borte tvert. I det siste har jeg vært veldig flink og klart å styre unna, jeg merker faktisk at avhengigheten går ned i perioder jeg er flink.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sånn får ikke jeg. Jeg får fort avsmak av søtt. Eneste må være cola, men da gjetter jeg på at komboen med koffein spiller litt rolle også.

Jeg skulle ønske jeg hadde det sånn. Jeg kan spise 200 g melkesjokolade uten å bli antydning til kvalm.

Gammel 05-10-11, 21:53   #15
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Oh yes! Sist jeg hadde sukkeravrusning (etter helgen for 1,5 uke siden) hadde jeg influensa-liknende symptomer i godt og vel en uke etterpå. Jeg har akkurat fått hodet over vannet enda. Jeg føler meg bra, men suget er der nok noen dager til, gitt.

Gammel 05-10-11, 22:03   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dratt hjem fra jobb fordi jeg trodde jeg hadde migrene - men ved nøyere ettertanke var det nok ikke det, men sukkerbehov som meldte seg. Tar tre dager å fjerne sukkeret.

Gammel 05-10-11, 22:05   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker dere full sukkerstopp, altså ikke NOE sukker, eller bare å kutte overflødig sukker? For dette fascinerer meg, jeg har ikke sett det i min familie eller min omgangskrets.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 22:12   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tja, jo altså spiser jeg snop (les sjokolade) så kommer jeg inn i en ond sirkel med søtsug og sånn, men voldsom abstinenser får jeg ikke tror jeg, annet enn søtsuget. Om jeg holder meg på lavkarbo så forsvinner søtsuget etter 3-5 dager ca, tror jeg.

Gammel 05-10-11, 22:37   #19
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å kutte ned på sukker igjen nå etter en tid med altfor mye og det er grusomt. Jeg er rastløs og muggen. I tillegg tar det jo så lang tid å komme over abstinensene, jeg har snart gått to uker. Hodepina som jeg har vært mye plaget med hittill i høst er dog på retur og det er i grunnen det viktigste.

Gammel 05-10-11, 22:37   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Snakker dere full sukkerstopp, altså ikke NOE sukker, eller bare å kutte overflødig sukker? For dette fascinerer meg, jeg har ikke sett det i min familie eller min omgangskrets.

Jeg snakker om å kutte ut sjokolade primært. Og bare spise vanlig mat og frukt til måltidstider. Jeg blir skikkelig rastløs som noen nevner og har så SINNSYKT lyst på noe søtt. Akkurat nå for eksempel.

Og det er sikkert ganske fascinerende om man ikke vet hvordan det er å være hekta på sjokolade. En gang jeg gikk på Grete Roede-kurs var det en deltaker som mente at man bare kunne bytte ut sjokolade med knekkebrød med cottagecheese og sukkerfritt syltetøy, da var det en av deltakerne som treffende sa at "den som tror at det hjelper har aldri vært hekta på sjokolade og kan ikke vite hvordan det er". Jeg skjønte akkurat hva sistnevnte mente, man kan ikke vite hvordan det er før man har vært der. Jeg er helt overbevist om at man er avhengig på samme måte som en røyker er det av nikotin eller en alkoholiker er det av alkohol.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.