|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Akkurat nå har hun ikke behov for ullbodyer. I barnehagen er det varmt inne, og ute har hun bomullsbody og -strømpebukse med tynn ulldress over, og så uforet jakke og bukse, og er god og varm.
|
|
|
#22 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Påkledning uten ull innerst?Yngste vår har en mildere form for atopisk eksem, med perioder helt uten utslett. Hun kan fint bruke typen som har bomull inni og ull utenpå. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Ingen erfaring med atopisk eksem her.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Da må det være forskjell i silkeulla til Nøstebarn, for tøyet til minsten her er glatt og fint. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Dersom du kjenner på silkeulla til Joha, kjenner du hva jeg mener.
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Påkledning uten ull innerst?
TTH er mye tynnere. Vet de hadde tilbud hos www.lillemartine.no. Mulig de har det enda. Vannsøyle på 8000. Troll er også tynnere.
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Jeg syns også parkdressene til Reima har for mye for, så jeg kjøpte HH nå i høst til eldstemann. Den er helt uforet, i alle fall i overkroppen. Og så har den vannsøyle på 15000 mm |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Påkledning uten ull innerst?Jeg må tilføye noe viktig som vår "eksem-lege" fortalte oss. Det er ikke strukturen på tøyet (glatthet/ ruhet o.l) som gjør at atopikere reagerer på ull, men ullas egenskap. Den transporterer fukt vekk fra kroppen. Også det lille av fukt en tørr atopikere har, og derved blusser eksemet opp. Silkeull har transporterende egenskaper, bambus og mye superundertøy, det er derfor ikke lett å bli helt klok på dette. Det er bomullens dårlige egenskap, det å transportere fukt, som gjør den så fin å bruke på slik hud. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Takk, emm. Det du sier virker jo logisk, for på den hudtypen er det aller viktigste faktisk å holde på den lille fuktigheten som er i huden. Jeg eksperimenterer nå med å smøre ørlite kuldekrem over fuktighetskrem på knokene, der hun klør verst, og det ser faktisk ut til å ha roet huden.
|
|
|
#30 |
|
Metallica!!
|
Her er det egentlig litt motsatt, det blusser opp når hun blir fuktig.
|
|
|
#31 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Jeg blir forvirret når det gjelder påkledning. Snuppa kan løpe rundt inne i kun kortermet body, og være god og varm. I går var jeg så dum at jeg insisterte på tynne skinntøfler over strømpebuksa (i ull), og da var hun så varm og klam på beina da jeg kledde av henne at jeg fikk litt sjokk, for det var ikke veldig varmt inne, heller.
|
|
|
#32 |
|
Epikur
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Vår atopiker kan bruke silkeull, og bruker ellers ulltøyet fra Cubus. Bånsull har rene silketing og ellers kan det være smart å sjekke nettbutikker i Danmark, der de har mye større utvalg i bambus. Du kan evt kjøpe silkegarn, bambusgarn, soyagarn el. og strikke undertrøyer selv. Du finner greie oppskrifter i nøstebarnboka og de er lette å oversette til andre typer garn.
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Nera: Jeg har en hjemmestrikket silkegenser som kan brukes som undertrøye. Vil du ha den?
|
|
|
#35 |
|
Pandemonium
Sv: Påkledning uten ull innerst?Ja takk!
|
|
|
#36 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Påkledning uten ull innerst?Min atopiker tålte ikke silkeullen fra NB. Damen i NB-butikken lovte meg at jeg kunne returnere hvis det ikke funket, men ble ganske furten da jeg kom tilbake med trøyen hun lovet meg returrett på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Men først, kaffe!
Ja, som i svett. Hvis min blir svett, så kan det blusse opp, uansett påkledning. Men i kulde, så er hun så tørr at vi i utgagspunktet har problemer med å tilføre huden hennes nok fukt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Påkledning uten ull innerst?Jeg har ikke sett ull/bomull på Cubus i det siste, lurer på om de har sluttet med det, noen som vet? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Metallica!!
|
Ja samme her, jeg lager et sperrelag med enten kuldekrem eller annen fettkrem over fuktighetskrem for å bevare litt av fukten/fettet til huden. Og så må jeg ha ull på for å unngå at hun blir svett.
|
|
|
#40 |
|
Epikur
|
Garnet kostet 200, så vi kan si det + porto. Den veier jo ingenting.
|
![]() |
|
|