Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

I disse jakttider

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 11:23   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: I disse jakttider

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg tenker nøyaktig som floksa her. Jeg kjenner ikke så mange jegere som fyller på jakt, men mange som definitivt har et annet forhold til det å drepe dyr enn jeg syns er greit. Jakt er jeg helt for, men jeg syns fokuset skal være på bestandkontroll og matauk, ikke på hvor kult det er å skyte eller drepe. Flere jegere jeg kjenner har f.eks skutt andre dyr (livllige, altså) som de ikke er interessert i å spise, "bare for å ha skutt noe". Det liker ikke jeg.

Om de f eks har skutt rev så er ikke det nødvendigvis bare for å skyte heller. I noen områder er vet veldig mye rev, og det går hardt utover feks rådyrbestanden. Det er veldig få prosent av rådyrkje som faktisk vokser opp. En veldig stor andel blir tatt av feks rev, eller drept når de ligger i høyt gress som blir slått av bønder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.