Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om forumløgnere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 15:33   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva syns dere om forumløgnere?

Og ikke de som tar en hvit en nå og da, men de som lyger om ting som folk tar hardt.

F.eks. om kjærester/barn som dør, om barn som er syke eller kanskje om at de er gravide og mister gang på gang?

Burde man si fra om man kjenner igjen noen slike? Burde de få styre i fred siden de skader seg selv mest av alle? Hva syns dere?

Gammel 18-03-07, 15:38   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Siden jeg er naiv og godtroende og dermed "kjøper" mye må jeg innrømme at jeg virkelig ikke har sansen for slike løgnere og gjerne vil "advares" mot dem. Samtidig synes jeg synd på slike mennesker som må dikte seg et liv og har motforestillinger om advarsler som sendes pr. pm og prikker og slikt. Da er meg mer for at forumledelsen varsles og så får de ta de nødvendige grep. Som f.eks. å si i fra til løgneren at hun/han er avslørt osv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:39   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sansenfor at folk driver med slikt, men vi har jo ikke noen garantier for noe når det gjelder mennesker vi møter via nett.

Jeg husker for noen år siden at det var en kvinneskikkelse på et kvinneforum som levde et helt utrolig fantasiliv. Mange levde seg veldig inn i det, men da hennes "regisør ektemann" døde få dager etter deres fantastiske bryllup i New York, sluttet de fleste å tro på at hun var en virkelig person (fikk jeg inntrykk av). Det var ganske spesielt å oppleve noe sånt. Ikke vet jeg om det var en eller flere som stod bak denne skikkelsen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:41   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milla ja, fra KG. Ikke rart hun var fucket opp. Datter av begravelsesagent og med på å sminke lik fra hun var liten. Men peil på sminke, det fikk hun.

Gammel 18-03-07, 15:41   #5
TBM
Passiv

Standard

Er dette virkelig noe stort problem? Det er mulig at jeg ikke er her inne nok til å se eventuelle personers "løgner", men mitt inntrykk er vel at de fleste er såpass anonyme at jeg ikke har noen forutsetninger for å si noe på om deres opplevelser er sanne eller ikke.

Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:42   #6
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, ja, jeg tenker at det er fryktelig synd på de som dikter opp tragiske hendelser for å få oppmerksomhet.

Jeg vet ikke om noen som har gjort det, men hvis det er tilfelle er det jo uendelig trist.

Jeg har opplevd brukere som virkelig ikke har "Gud på sitt parti", hvis alt de skriver er forenlig med virkeligheten. Ja, jeg har av og til lurt på om noen har "Munchausen syndrom" i en eller annen variant p.g.a sin higen etter å formidle om alle sine utfordringer på nett.

All oppmerksomhet er godt, eller hva?!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:42   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært ute for endel sånne, og syns vel egentlig mest synd i dem, men blir irritert også, fordi folk jo går rett på og skriver lange sympatiinnlegg og føler med dem. Det er ikke alltid like lett å vite hvem som lyver eller ikke heller, jeg gikk jo rett på den KG-historien. Det gjorde jo ikke du (jeg er domm såm et brø). Jeg syntes virkelig synd i mennesket, og ble satt ut og skikkelig irritert da jeg hørte at alt var løgn fra ende til annen. Skjønner ikke hvorfor folk må konstruere opp sånne historier, og KG-historien var jo ekstra syk siden dette skjedde over lengre tid og inneholdt detaljerte opplysninger. At ikke flere, deriblandt meg selv, luktet lunta tidligere ...

Jeg vet ikke hva man bør gjøre med slike. Kanskje bare overse dem når det er snakk om småting, men når det blir ekstra ille, slik som med de som feks. stjeler bilder av andre barn og legger dem ut som sine egne, slik ei gjorde på DB i fjor, og forteller en falsk livshistorie om seg selv og dette barnet, så bør det jo selvsagt tas affære.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:43   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Er dette virkelig noe stort problem? Det er mulig at jeg ikke er her inne nok til å se eventuelle personers "løgner", men mitt inntrykk er vel at de fleste er såpass anonyme at jeg ikke har noen forutsetninger for å si noe på om deres opplevelser er sanne eller ikke.

Det spørs hva du definerer som problem. Da Millas "forlovede" "døde" så døde han av akkurat samme årsaken som mannen til en av de andre brukerne inne på KG. Hun ble knust, gjenopplevde hendelsen om igjen, gråt for Milla og i det hele tatt. Og så var det ikke sant. Problem for henne? Ja, det vil jeg tro.

Gammel 18-03-07, 15:43   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Milla ja, fra KG. Ikke rart hun var fucket opp. Datter av begravelsesagent og med på å sminke lik fra hun var liten. Men peil på sminke, det fikk hun.

Vet du at Milla faktisk var en person?

Gammel 18-03-07, 15:43   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg er naiv og liker å være det i forumverden. Når folk blir avslørt, så synes jeg igrunn at det bare er trist at noen higer så mye etter oppmerksomhet at de velger å lyve. Det er trist.

Gammel 18-03-07, 15:43   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg husker for noen år siden at det var en kvinneskikkelse på et kvinneforum som levde et helt utrolig fantasiliv. Mange levde seg veldig inn i det, men da hennes "regisør ektemann" døde få dager etter deres fantastiske bryllup i New York, sluttet de fleste å tro på at hun var en virkelig person (fikk jeg inntrykk av). Det var ganske spesielt å oppleve noe sånt. Ikke vet jeg om det var en eller flere som stod bak denne skikkelsen.

Ja akkurat der er historien jeg snakket om, fra KG. Jeg fatter ikke at det går an. Da hun ble avslørt tok hun seg en pause, men kom tilbake igjen senere. Da laget hun en ny dagbok og fortalte faktisk at det hun hadde opplevd var sant, men skjedde på et annet tidspunkt enn det hun skrev om. Riiight.

Jeg husker forresten at hun viste folk bilder fra bryllupet sitt i PMer, var det her som så dem??

Gammel 18-03-07, 15:44   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Vet du at Milla faktisk var en person?

Ja.

Gammel 18-03-07, 15:45   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg ikke. Hvis det å ha et fantasiliv får noen til å føle seg bedre, så la dem ha det. Hvis jeg nå skulle komme til å dele ut en kondolanse eller litt sympati til noen som lyver, så har de sikkert behov for den på annet vis.

Jeg har ansvar for det jeg selv skriver. Jeg velger å være ærlig, og heller la være å diskutere ting som er for personlige/sensitive.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:46   #14
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

At ikke flere, deriblandt meg selv, luktet lunta tidligere ...

Jeg hadde helt fra begynnelsen av problemer med å tro at hennes historier var sanne. Livet hun beskrev var helt uvirkelig.

Gammel 18-03-07, 15:48   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja akkurat der er historien jeg snakket om, fra KG. Jeg fatter ikke at det går an. Da hun ble avslørt tok hun seg en pause, men kom tilbake igjen senere. Da laget hun en ny dagbok og fortalte faktisk at det hun hadde opplevd var sant, men skjedde på et annet tidspunkt enn det hun skrev om. Riiight.

Jeg husker forresten at hun viste folk bilder fra bryllupet sitt i PMer, var det her som så dem??

Ja jeg så en del bilder... men aldri av henne.

Finnes hun på KG nå?

Det er jo ei på NM som heter det samme, men jeg har ikke inntrykk av at det er samme dama.

Gammel 18-03-07, 15:51   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har ikke vært på KG på sikkert 2 år, så jeg vet ikke, men det skulle ikke forundre meg om hun er der enda, kanskje under et annet nick. Hun het jo noe annet før hun skiftet til Milla også, husker ikke hva det var. Minnie? Tror iallfall hun het det også en stund.

Gammel 18-03-07, 15:54   #17
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Husker en historie fra SM da jeg var der for snart tre år siden, hvor en kvinne fødte alt for tidlig, hun havnet i koma og babyen svevet mellom liv og død... Mannen måtte pendle mellom Stavanger og Oslo for kona var ett sted og babyen ett sted.

Viste seg at alle innlegg var fra samme IP...

Den historien var ganske mange engasjert i, og så fort man sa at man var litt skeptisk, fikk man hauger med PMer om hvor ufølsom man er, og masse mannskit...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:59   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes hun på KG nå?

Tror det. Hun kaller seg Antoinette, og påstår at hun er en av flere som sto bak Milla.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:01   #19
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ignorerer dem fort, har vært borti en og samme person som har vært på mange av stedene jeg har vært. Man skjønner fort at det er samme dama som herjer. Forumtroll kalles det vel.

Gammel 18-03-07, 16:01   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er hvertfall bull. Jeg har "inside info" på at hun er én person.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.