|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
Min mann var også hjemme til mellomste var godt og vel 2. Vi er supertrendye. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Henne om det, tenker jeg når jeg leser artikkelen. Hun ønsker å være hjemme med barnet til det er to-tre år og har muligheten til å gjøre det. Det er fint. Men hun mener veldig mye om hva andre folk gjør - man skal være hjemme med barna, men ikke lage mat fra bunnen av. Hun må gjerne mene mye om dette på privaten, men det gjør seg dårlig i en artikkel som dette. |
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, det tror jeg ikke. Likestillingen har jo gått for langt. Det eneste som er godt nok er om mor er hjemme med ungene. Menn som er hjemme med ungene er det fordi de er kuet av dragekonene sine.
|
|
|
|
#26 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Det er så deilig når andre mener så mye om hva jeg skal/bør gjøre. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Skal rømme
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Ja, jeg synes også dette var utrolig dustete.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg skulle gjerne vært hjemme hele småbarnsperioden om jeg hadde råd jeg altså. Men vi har ikke råd med to hjemmeværende så et år hver får holde. |
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg har ikke hatt det minste lyst til å være hjemme lenger en det året jeg har vært hjemme med gutta. Dvs, jeg var hjemme i 15 mndr med eldste og 10 mndr med yngste. Jeg burde nok ikke hatt barn ifølge TM. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg klarer ikke lese denne konkrete artikkelen som en del av en antifeminisme-trend i Dagbladet, altså. Dette leser jeg som et rent freakshow, i samme sjanger som når de gir spalteplass til Anna Anka og puppene hennes. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Stiv
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Argumentasjonen hennes hadde vært litt mer spisbar hvis hun hadde sagt at en av foreldrene burde være hjemme. Men det er ikke snakk om at far kan være hjemme med barna en tid, det må tydeligvis være mor. Det er jo hun som "har pupper og skal amme".
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Dette landet trenger seriøst en skikkelig økonomisk smell. Det er *litt* for tett mellom folk som lalala-er seg gjennom livet og tror (eller, opplever, faktisk) at det ikke er nødvendig å yte det grann for å nyte.
|
|
|
#33 |
|
Like blid
Der er jeg også. Da vi fikk minstemor nekta mannen meg å gå hjemme lengre enn et halvår, for da er jeg visst ikke til å ha i hus. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Like blid
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Hun får slutte helt i jobben sin og så der med forkle sitt da! Det er takket være feminisme at hun i det hele tatt har kunnet ha den jobben hun har! Men det tenker hun ikke på, nei. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!For en fullstendig latterlig sak, eller egentlig en ikke-sak... Det er et sammensurium av tema hvor ingenting er gjennomtenkt, og skandaløst dårlig journalistarbeid. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Men det var jo ikke kjøkkenbenken vi skulle tilbake til, for der skulle det være Toro for alle penga! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
På (opp?)tur
|
Du er en taper, annemor! Sviker!
|
|
|
|
#39 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg fniser også av artikkelen, hun er jo på jordet. Der kan hun gjerne være med nannyene sine, for min del.
|
|
![]() |
|
|