|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Rockesøster
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Den damen har vel neppe noe særlig injurierende kraft, tenker jeg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Kanskje det heller var det at hun måtte spørre ham om lov til å si sånt "offentlig"?
Denne boken hadde vi da jeg vokste opp, og den er fantastisk. Det sto også at det er veldig viktig at man ikke plager mannen sin med sin egne trivielle bekymringer. Uansett hvor slitsom dag man har hatt, har hans vært verre!
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Og det er jo sant det dere sier om økonomisk nedtur.
|
|
|
#66 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jeg tenker at det er forskjell på diskusjonen om hva tidlig barnehage (som jeg er skeptisk til) og tidsklemma med to fulltidsarbeidende foreldre (andelen barn og unge med psykiske problemer, dårlig konsentrasjon og stresslidelser øker jo) gjør med barna våre og diskusjoner om hvorvidt kvinnen må tilbake til kjøkkenbenken eller ikke. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Jo, hvis hushjelpen heter Gunnar. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Jeg ønsker meg også en diskusjon om stress i barnefamilier. Er det sammenheng mellom foreldre med lite hjemmetid og diagnoser? |
|
|
|
#70 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Det meste er sagt.
Et av problemene er jo at jeg aldri blir spurt - gjennomsnittsmennesket - er jo ikke interressant.
|
|
|
#73 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Nå har jeg lest artikkelen, og det må jeg si.
...
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er vel ikke noe problem. Du kan jo bare la au-pair'en ta ta med seg barna ut på tur.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Bare sær
Sier hun, som tok med seg tre barn og flyttet fra landet der faren deres bor.
|
|
|
#77 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig i at det godt kan bli mer stuerent å velge slik, men jeg synes ikke det er greit at det alltid skal være kvinner som velger det, slik Trude Mostue formulerer det. Hun sier jo at hun ikke synes kvinner burde få barn dersom de ikke kan være hjemme mer enn et år.
|
|
|
|
|
#78 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Megapoeng!
|
|
|
|
|
#79 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Uttalelsene hennes er jo helt i tråd med strømninger i samfunnet, særlig blant endel velutdannede og velstående, at alle som ikke tar den ekstra utgiften med å være hjemme 2-3 år med avkommet, er dårlige foreldre. Det hjelper ikke hva du ellers gjør, du ER ikke bra nok om du velger å sende ungen til de som jobber i barnehagen; var det skoleleie tenåringer hun kalte dem? Tenker hun blir poppis blant de andre foreldrene i barnehagen når hun etterhvert kommer med 3-åringen sin (eller hun sender vel en au-pair til sånt skitt-arbeid som også kan innebære pjatting).
|
|
|
#80 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!Nå har ikke jeg lset så veldig mange utgaver av magasinet Mamma, men de jeg ha lest synes jeg er full av Trude Mostuer. Bla, bla, bla skikkelig kjedelige liv! Men for alt i verden, har man penger nok så værsågod å lev det slik. Men jeg gidder ikke å lese om flere. |
|
|
|
![]() |
|
|