Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 21:55   #10
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg synes ikke likestillinga har gått for langt MEN

Det er vel ikke nødvendigvis idealene folk strekker seg etter, men det presset som følger med? Jeg har ikke noe imot at person x lager all mat økologisk og fra grunnen av. Jeg lar meg tvert imot inspirere. Det som jeg innbiller meg kan påvirke til følelsen av press er når person x legger ut om sin forakt for de som ikke gjør som henne selv og sier at "selvsagt gjør jeg det, noe annet ville jo vært å drite i ungene sine og sånt holder jeg meg for god til". For å sette det på spissen. Det er ikke de engasjerte innleggene eller samtalene om hjemmelaget mat. Det er fordømmelsen det noen ganger blir servert med. Eventuelt den opplevde fordømmelsen for andre.

Alle er sin egen lykkes smed og alt det der. Jeg ser den. Men jeg tar meg også i å lure litt på hvorfor det er så farlig å tenke på denne biten i en litt større sammenheng når det tross alt er mange voksne mennesker som opplever den samme forstrukketheten samtidig. Løsningen ligger kanskje på individnivå, men forklaringen på hvorfor det ble slik eller en eventuell forebygging må kanskje også ses på i litt videre forstand enn å hamre videre på poenget om ansvar for eget liv og sin egen lykkes smed? Jeg innbiller meg i alle fall at for de som lufter tankene de sitter med og forteller om opplevelsen de har av å bli strukket for langt (ofte før de ender opp med sykmeldinger også), må det til tider oppleves som å ikke bli ordentlig hørt og forstått?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.