Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere som drikker te!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 07:22   #21
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som drikker te!

Sett frem både sukker og sukketter, og et lite fat som folk kan legge de brukte teposene på. For jeg bruker helst poser. Og en litten mugge med melk. Jeg varmer vannet og slår det over i termos. Jeg liker det meste av te, men har lagt min elsk på pukka teen, den er knall god. http://pukka.no/

Gammel 22-10-11, 07:25   #22
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

På helsekosten finnes et merke som heter London fruit and herb tea. Dette er poseteer, men jeg synes de er super gode og de trenger du absolutt ikke sukker i. Du får også kjøpt en eske med en blanding av forskjellige smaker.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 07:51   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Selv om jeg helst lager på kanne, har vi også massevis av teposer i hus, de bor i en treboks med seks rom. Jeg pleier å sette fram et utvalg i ei skål, gidder ikke ta fram hele boksen. Selv drikker jeg altså ikke fruktte, men jeg drikker posete av og til jeg og. Av de jeg får tak i her foretrekker jeg da English Breakfast-blandingen til Twinings.

Gammel 22-10-11, 08:11   #24
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pleier å sette frem en stor krukke med teposer, brune sukkerbiter og melk til hverdagsbesøk. Om jeg husker det, finner jeg også frem skjeer og skåler. :dårlig vert: Teposene er salig blanding av dyr og mindre dyr te, men jeg ville nok anbefale dere å ha én svart te (Earl grey eller English breakfast) og noe slags urtete (Pukka-posene er fine).

Selv drikker jeg bare te uten noe i, så det hender jeg glemmer at andre har flere behov.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 10:07   #25
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Dersom du har sukker, melk og sitron som tilbehør burde du være sikret de aller fleste preferanser.

Gammel 22-10-11, 13:01   #26
annemor
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har en sånn slags boks (uten lokk) fra Dilmah- den har fire rom som vi legger teposer i, og på midten er det en sånn greie å holde i. Utrolig godt forklart Pleier å ha mye Pukka-te i boksen

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:28   #27
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Løsvektte er ikke nødvendigvis det beste, etter min mening. Endel løsvektte står veldig luftig til, særlig i disse "dispenser"- sakene i butikker, slik at de mister smak og aroma. Da takker jeg meg til en god posete. Prince of Wales, den svarte fra Twinings, er en god allroundte som mange liker. 2 av dem i en termos med vann, la trekke, ta posene ut før det er bittert ( ikke mange minuttene som skal til) og saken er biff.

Jeg har krus. Setter rene teskjeer i et krus på bordet, og en skål man kan ha brukte på ( evt teposer hvis de velger te selv). Sukker og suketter. Da er de fornøyd.

Jeg har to termoser - ja, tv-kanner... en til kaffe og en til te. De bør være forskjellige el. merkes, ellers smaker det bøgg hvis man heller på feil kanne.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 06:38   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper dere teposer som er litt mer spennende enn twinnings?

Gammel 23-10-11, 07:13   #29
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor kjøper dere teposer som er litt mer spennende enn twinnings?

Større matbutikker, eller helsekostbutikker. London fruit-teposene får man kjøpt på Staples også.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 07:31   #30
annemor
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

blivakker.no har Pukka-te, jeg pleier å kjøpe på helsekost Mange gode smaker! Liker at det er såpass mye smak at jeg ikke har behov for å ha noe i teen!

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 07:44   #31
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker en kanne fra bodum av glass som ligner den som er vist ovenfor her. I den lages det vanligvis urte eller rooibos te. Hvis vi skal lage te av klassisk type, har vi en kanne i keramikk til det. Alle jeg kjenner som drikker mye te serverer te ferdig på kanne. I tillegg har jeg en treboks av lokk med 12 rom, jeg har kjøpt min i Nederland, så vet ikke hvor du kan kjøpe en sånn en her, men kaffe og tebutikker som selger i løsvekt bør føre det. Ikke kjøp te i løsvekt om de ikke er lagret i mørke lufttette beholdere og helst et sted med litt omsetning. Te er ferskvare.

Gammel 24-10-11, 08:32   #32
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Søstrene Grene har den beste krydderteen!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:28   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tullball. Det finnes andre teposer enn twining som absolutt har like høy kvalitet som te i løsvekt.

Det er ikke noe galt med Twining.
Lipton, derimot! :skrekk og gru:

Lipton Earl grey er den dårligste earl grey-en som finnes på markedet.

Vi har snart hele Kusmi-sortimentet, og det er om ikke annet pene bokser.

Gammel 24-10-11, 09:32   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også hyggelig å ha koffeinfri te å tilby.

Gammel 24-10-11, 10:55   #35
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn apropos servering. Har Sagaform en ny te-serie med brede kopper, tesil og kanne.

Gammel 24-10-11, 11:07   #36
lillamamma
Aktiv

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
lillamamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Og for all del, ikke bland alle de nyinnkjøpte teposene i samme krukke. De tar smak av hverandre!
Jeg er veldig glad i te, men blanda teposer takker jeg nei til.

Gammel 24-10-11, 11:16   #37
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Lipton Earl grey er den dårligste earl grey-en som finnes på markedet.

Har du smakt First Price sin?

Jeg er tedrikker, og setter selv frem sitron, suketter, sukker, teposer med skjeer i esken/skåla, og har egen skål til tomme teposer/tesiler.

Sist redigert av Maxine : 24-10-11 kl 11:43.
Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:22   #38
villbring
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: der min pute ligger
villbring er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Det finnes en del teforetninger som selger god te. jeg kjøer en del hos Palais de The som har butikk på Majorstua og Grynerløkka. De arrangerer tekurs. De har dyre poseteer, unødvendig dyrt.

jeg drikker mye te men har litt sær tesmak. Jegvil ha grønn krydret te og når jeg er på besøk, reise tar jeg med min egen for jeg syns den er så himla mye bedre enn det som finnes i kjøkkenskap.

Om du velger å kjøpe poser så kjøp noen med svart og noen med grønn te.

Sort te (med mye kofein og lite antioksidanter og mest vanlig) skal trekkes i kokende vann i 3 - 5 minutter

gjør du det samme med grønn te så blir den bitter og ødlagt!!!

Grønn te skal trekkes på vann som er sa 75 grader. Du kan lære å høre når vannet har rett tempratur. det begynner å buldre litt dypere i lyden. Grønn te skal trekke i kortere tid og inneholder mindre kofein og mye mer antioksidanter.

villbring er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.