|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stress
Hvilke rutiner er dette? :skulle ønske jeg kom meg tidligere i seng:
|
|
|
#22 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med unntak av "begge jobber nær hjemmet" er det jo ingenting her vi som er aleine med barn ikkje kan adoptere?
|
|
|
|
#23 |
|
Einsam
|
Jeg har ikke tid og mulighet til å gjøre alt som er listet opp i HI. Tidligere slet jeg faktisk med å rekke å handle mat og lage middag før vesla sovnet på ettermiddafgen, da hun er et sovedyr som sov opptil 13 timer i døgnet. Nå er heldigvis dette bedre, men jeg er fortsatt avhengig av tilsyn til ungene i ny og ne. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Einsam
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressNår du har au pair og assistent til å hjelpe deg, skjønner jeg også at du har tid til å trene. Selv om han ikke kan etterlates på barnepass, har du noen andre til å se til ham. Her er det ikke mulighet for barnepass på treningssenteret en gang... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressPoenget var vel at barnepass/au pair betaler jeg privat - noe som bla gir meg mulighet til å trene... Det er en prioritering jeg har gjort og en prioritering som er mulig for andre og. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Einsam
|
Jeg har faktisk ikke råd til å bruke flere hundre kroner i uka til barnepass for at jeg selv skal trene.. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressFor oss er tid en langt mer presset ressurs enn penger. Vi er svært heldige sånn, jeg innser det. Ikke at vi vasser i penger, men vi har mulighet til å ta noen valg som gjør livet enklere.
|
|
|
|
#28 |
|
|
Nei, |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressVaskehjelp i hjemmet ja. Det er deilig det. Om det er litt møkkete når vi før besøk: vaskehjelpen kommer på ... derfor er det litt rotete/skittent/støvete i dag. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressKanskje en selvfølge for mange, men her har det hjulpet mye å erkjenne at ungene begynner å bli store, og faktisk kan hjelpe til.
|
|
|
#31 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressHer har jeg mye å lære!
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressSkal vi se:
Sist redigert av oslo78 : 27-10-11 kl 14:30. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Einsam
|
Jeg bor allerede billig, i eget hus, hadde ikke bodd billigere om jeg hadde leid hvertfall. Jeg kunne absolutt tenke meg å ha hus med utleiedel, hvor leietaker kunne bidratt med barnepass, men det har jeg ikke råd til å kjøpe. Jeg tror nok det er en viss inntektsforskjell på deg og meg, så jeg synes ikke det er noe poeng å gjøre et nummer av at alle har samme mulighet som en selv, når det ikke er en realitet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Er frisk!
|
Men begynner ikke barna dine å bli så store at de kan være hjemme alene mens du trener? (Eller er jeg sløv som lar 7-åringen og 5-åringen være alene hjemme en time eller to uten å bekymre meg overhodet?)
|
|
|
|
#35 |
|
|
Beklager at det fremstår sånn - jeg ville bare poengtere at dette er noe som jeg prioriterer og forsaker mye for å få til. Jeg vet godt at jeg er heldig som klarer det. (jeg jobber som sagt i staten og har godt over 3-gangen lønna i lån så er på ingen måte pengestinn altså) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg lar mine være alene mens jeg går en tur for eksempel. De er 5 og 9, det går så fint så. Men jeg har vel aldri vært borte lenger enn 45 minutter omtrent. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg lar også snart 8 åringen være alene mens jeg drar på trening eller handler. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Einsam
|
9,5 åringen er hjemme alene, går heller ikke på SFO lenger.
Jeg trodde heller ikke at du gjør noe annet, og du er knallflink som klarer å prioritere på denne måten, absolutt |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressPoenget mitt var at det ikkje er aleinemammastatusen isolert sett som hindre oss. Med økonomi får en gjort ting, det handle ikkje alltid om å vere to voksne. Eg er også i en situasjon at eg har forholdsvis god råd og dermed kan eg tillate meg nokre triks.
|
|
|
|
#40 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Spinoff: Hvordan kan _dere_ gjøre justeringer som reduserer press og stressHer må jeg plukke opp noen tips.
|
![]() |
|
|