Sv: Jaja, da har jeg i hvert fall lært i praksis
Broren min går på AAP og skal da sende meldekort.
Egentlig skulle han viurderes for uføretrygd, men de klarer ikke helt å bestemme seg.
(Han hadde gått på AAP i 1 år når uføretrygd skulle vurderes)
Han har ikke PC. Han har forøvrig aldri jobbet heller, ikke med noe lovlig i allefall. Han er en narkoman som går på Metadon.
Det er dog ikke grunnen til at han skal etterhvert vurderes når det gjelder uføretrygd.
For noen år siden ble han påkjørt. En person kjørte han ned når han gikk over fotgjengeovergangen, flaks for han så var han ikke langt unna Ullevål Sykehus.
Hofta ble delvis knust og lårhalsen knakk. Så langt alt greit.
Det gikk noe år og han fikk problemer, det viste seg at naglene i hofta hadde løsnet.
Totalt 4 operasjoner var han gjennom før hofta ble ok. Men det ene benet har blit ganske mange cm kortere en det andre.
Han bor i hybelhus i 3 etasje uten heis, nevnte jeg at det er dobble etasjer, slik at han må opp 6 lange trapper for å komme til leiligheten sin.
På kalde dager sliter han skikkelig.
Vel meldekort MÅ han levere uansett. Han får IKKE lov å levere på nettet heller.
Så ting er ikke alltid så enkelt som man skal tro.
Når det gjelder å klage på Nav så har jeg ingen erfaring. Men jeg klagde engang den gangen det het Aetat. Jeg hadde gjort en feil, men samme feilen var gjort tidligere basert på tilbakemelding fra Aetat.
Jeg leverte klage og fikk telefon fra Aetat fra hans om skulle behandle klagen. Han ville vite tidspunktet klagen var levert og jeg pratet med han i 30 minutter. Til slutt spurte jeg rett ut om det stod "Få pengene mine" i klagen.
Kan si at det kom ikke som et sjokk at jeg ikke fikk medhold.
Da ble klager med avslag automatisk sendt til fylkeskontoret. De gav meg medhold i klagen, selv om jeg hadde gjort en feil. Mye fordi Aetat hadde gjort en feil flere ganger.